Hvilke skærmdrivers til Asus-bundkort?
Fra : Bent Sørensen

Dato : 19-12-01 19:31

Hej NG.,

En ven af mig har et stort problem med sit Asus bundkort med indbygget
skærmkort. Jeg har forgæves forsøgt at hjælpe ham, men da både
computer og ven er i Horsens er det ikke let. Det eneste han kan sige
om bundkortet, er at han har en CD som hedder:

ASUS 440BX/440ZX AGPset Motherboard.
Support CD Rev. 4.16
ASUSTeK Computer Inc.
Intel Corp.

Det ser ikke ud som om der ligger nogen drivers på cd-en, for når han
prøver at skifte drivers kan windows ikke finde nogen. Er der nogen
der kan fortælle hvad han skal gøre. Jeg kan godt forstå at han er
træt af at køre med 16 farver og en opløsning på 600x400 pixels.

På forhånd tak
Venlig hilsen
Bent Sørensen
Nørresundby.

Fra : JSM

Dato : 19-12-01 21:29

"Bent Sørensen" <ignoramus@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.,
>
> En ven af mig har et stort problem med sit Asus bundkort med indbygget
> skærmkort. Jeg har forgæves forsøgt at hjælpe ham, men da både
> computer og ven er i Horsens er det ikke let.

Jeg har da et par forslag:
Få ham til at finde manualen til boardet ? Modelnavn står på coveret.
Alle Asus boards skriver sit modelnavn og -nummer øverst til venstre når den
starter op. (mens den tæller RAM).
Ring til der hvor han købt boardet. De må ku' slå op i deres system hvad De
har solgt ham.
Han kan surfe forbi Wims Bios page på http://www.wimsbios.com/ som kan
hjælpe med at id'e boardet ud fra bios-nummer.

mvh
Jesper

Fra : Leony

Dato : 20-12-01 06:48

> [...]

> computer og ven er i Horsens er det ikke let. Det eneste han kan sige
> om bundkortet, er at han har en CD som hedder:

http://www.asus.com.tw/download/mbdriver/mbdriver-index.htm
her ligger der nogle vga drivere.

Hvis han installerer asusprobe programmet (mon ikke det duer til hans
motherboard også), så har han mulighed for at se hvilken model han har.

M.h.t. at der ikke skulle ligge nogle drivere på cd'en, så er det noget jeg
har rigtigt svært ved at forestille mig. Hvis grafikkort er integreret på
bundkort, burde der som minimum følge en driver med fra asus' side. Mon ikke
han leder det forkerte sted?

Leony