win2000 netværk(ip.adr.)
Fra : Karin & Carsten

Dato : 19-12-01 17:46

Hej

Jeg har 6 computer der er på netværk (win2000)
Hvor dan får jeg den ene computer til at styrer ip adresserne og hvad for
nogle protokoller skal jeg bruge
Håber i kan hjælpe

mvh carsten

Fra : Panther

Dato : 20-12-01 12:45

Du skal bruge en DCHP server. hvis du ikke har en win2000 server - ved jeg
ikke lige umiddelbart om ud kan
få noget software som kan køre en dhcp server.

Hvis du har en server skal det installeres under serverkofigurationen.

Mvh Jan

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 28-12-01 23:12

> Jeg har 6 computer der er på netværk (win2000)
> Hvor dan får jeg den ene computer til at styrer ip adresserne og hvad for
> nogle protokoller skal jeg bruge

Altså hvis du taler om IP adresser svarer du sådan set selv på spørgsmålet
om protokoller -> TCP/IP

Med hensyn til at styre IP adresserne har du nærmest brug for en DHCP
server.

En egentlig DHCP server findes vist kun på WIN2000 Server men WIN200 er
udstyret med en DHCP allocator som du kan bruge.

Bjarne Duelund har en udemærket forklaring af, hvordan du sætter DHCP
allocatoren op, på sin hjemmeside.

http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics2kxp/index.htm

God fornøjelse

Claus