Hvad går der galt i dette SQL udtræk?
Fra : Flemming C. Lund

Dato : 19-12-01 17:57

Hejsa. Er der nogen, som kan gennemskue denne fejl??? Jeg skal udtrække
forskellige poster alt efter hvilken dato de har. Der går dog et eller andet
galt med SQL udtrækket. Please help!!!!!

strSQL = "SELECT Arrangement.Sted, Arrangement.Dato, Kontakt.Kontaktperson,
" & _
"Arrangement.Tidspunkt, Aktivitets_Id.Aktivitet " & _
"FROM Arrangement, Aktivitets_Id, Kontakt " & _
"Where Arrangement.Dato > #" & strDato1 & "# AND Arrangement.Dato < #" &
strDato2 & "# AND Arrangement.Akt_Id = Aktivitets_Id.Akt_Id Order By
Arrangement.Dato;"
Response.write strSQL
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl i datoen i
forespørgselsudtrykket "Arrangement.Dato > ## AND Arrangement.Dato < ## AND
Arrangement.Akt_Id = Aktivitets_Id.Akt_Id".

/seniornet/kalender1/01.asp, linje 115

Fra : Jakob Andersen

Dato : 19-12-01 19:12

"Flemming C. Lund" <fclund@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
andet
> galt med SQL udtrækket. Please help!!!!!

Er du sikker på at der findes en dato i strDato1 og strDato2? Prøv evt. for
debugningens skyld at gøre noget ala dette:

If IsDate(strDato1) = true Then
Response.write( "Fejl: strDato1 er ikke en dato")
End If
If IsDate(strDato2) = true Then
Response.write( "Fejl: strDato2 er ikke en dato")
End If

If IsDate(strDato1) = true AND IsDate(strDato2) = true Then
strSQL = "SELECT Arrangement.Sted, Arrangement.Dato,
Kontakt.Kontaktperson,"
strSQL = strSQL & "Arrangement.Tidspunkt, Aktivitets_Id.Aktivitet "
strSQL = strSQL & "FROM Arrangement, Aktivitets_Id, Kontakt "
strSQL = strSQL & "Where Arrangement.Dato > #" & strDato1 & "# AND
Arrangement.Dato < #"
strSQL = strSQL & strDato2 & "# AND Arrangement.Akt_Id =

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 19-12-01 21:07

Tak for dit svar. Det prøver jeg lige!

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9vqmae$fet$2@news.cybercity.dk...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-12-01 10:59

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> escribió en el mensaje de noticias
> [...]

> debugningens skyld at gøre noget ala dette:
>
> If IsDate(strDato1) = true Then
> Response.write( "Fejl: strDato1 er ikke en dato")

mener du ikke:

If IsDate(strDato1) = false Then
Response.write( "Fejl: strDato1 er ikke en dato")
End If

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-12-01 16:28

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote in message
> mener du ikke:
>
> If IsDate(strDato1) = false Then
> Response.write( "Fejl: strDato1 er ikke en dato")
> End If

Jo, undskyld en dum fejl...

--
Jakob Andersen