Slikone af akvarie
Fra : Kenneth Andersen

Dato : 19-12-01 15:49

Hvor lang tid skal et akvarie stå fra man har silikoneret det til man kan
komme vand i ????

Mvh.
Kenneth
Kenneth@osterbrogaarden.dk

Fra : thomas schreiber

Dato : 19-12-01 17:16

Det afhænger af solikonen - der findes noget man kan bruge under vandet!

Men ellers så cirka mindst 24 timer - min personlige erfaring.

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

"Women! You can't live with them... the end!"
- Al Bundy

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 19-12-01 17:22

Silikonen er akvastabil akvarie silikone.
der står nemlig kun på den at den er klæbefri efter 1 time og gennem hærdet
efter 1-2 uger.

Fra : Thomas D. Kryger

Dato : 19-12-01 17:31

"Kenneth Andersen" <Kenneth@osterbrogaarden.dk> wrote in message
> Hvor lang tid skal et akvarie stå fra man har silikoneret det til man kan
> [...]
Ca 1 døgn.

Thomas D. Kryger
Ny udgave af www.akvariet.dk
www.akvariemarked.dk

Fra : Jan Boegh

Dato : 19-12-01 18:17

"Kenneth Andersen" <Kenneth@osterbrogaarden.dk> wrote in message
> Hvor lang tid skal et akvarie stå fra man har silikoneret det til man kan
> komme vand i ????

Ingen tid - udover at det, hvis det er et limet glasakvarium, nok falder fra
hinanden hvis det belastes før der er gået et døgns tid.
Men IMHO hærder siliconen fint under vand - jeg har flere gange stoppet en
utæthed i et akvarium ved ganske simpelt at smække en klat silicone over
utætheden uden at tømme akvariet. Og med mindre der er tale om vand uden
bufferkapacitet er den udskilte eddikesyre ikke i stand til at gøre noget
ved pH. Og eddikesyre er rent guf for filtrets små beboere, så den fjernes
lynhurtigt.

mvh
Jan

Fra : thomas schreiber

Dato : 19-12-01 19:51

bufferkapacitet er den udskilte eddikesyre ikke i stand til at gøre noget
ved pH. <<

Ellers kunne man jo bare skyllde det under en vandhane indtil det ikke
lugter mere.

Bare en tanke...

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Jan Boegh

Dato : 19-12-01 20:40

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote in message

> Ellers kunne man jo bare skyllde det under en vandhane indtil det ikke
> lugter mere.

....eller stå på et ben og sige kykkelikyyy...

> Bare en tanke...

Bare nok en tanke.

eller sagt på en anden måde: Hvorfor i alverden skulle man dog skylle
akvariet indtil det holder op med at lugte. Det er selvfølgeligt ikke
ligefrem skadeligt, men hvorfor gøre det, når det ikke gør nogen forskel.
Og "bare for en sikkerheds skyld" er ikke noget argument, men mindre man på
samme vis finder det meningsfuldt at stå på den ene ben og skråle som en
gallisk hane 'bare for en sikkerheds skyld'! Og gør man det, skal jeg nok
afholde mig fra yderlige lettere sarkastiske kommentarer og lade mig
overskylle med medlidenhed i stedet.

mvh
Jan

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-12-01 22:25

Vedrørende hærdning af sammenlimede akvarier, skal man regne med at det
udhærder 1 mm pr. døgn.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : thomas schreiber

Dato : 20-12-01 07:52

Jeg tænkte på silikonen smarte!

*SUK*

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Jan Boegh

Dato : 20-12-01 17:29

> Jeg tænkte på silikonen smarte!

Tak for rosen

Jeg tænkte også på siliconen, og fatter stadigvæk ikke ideen i at skylle den
under vandhanen. Men skyl dog for guds skyld løs - det gør jo ingen skade!

mvh
Smarte

Fra : thomas schreiber

Dato : 20-12-01 19:19

<citat start>
Hvorfor i alverden skulle man dog skylle
akvariet indtil det holder op med at lugte
<citat slut>

Hvis du mente silikonen er du elendig til at formulere dig...

Troede i øvrigt at jeg var i dit killfilter...

/Thomas

Fra : Jan Boegh

Dato : 20-12-01 20:05

> <citat start>
> Hvorfor i alverden skulle man dog skylle
> akvariet indtil det holder op med at lugte
> <citat slut>
>
> Hvis du mente silikonen er du elendig til at formulere dig...

Citat fra dit eget indlæg:

"Ellers kunne man jo bare skyllde det under en vandhane indtil det ikke
lugter mere. "

Jeg ved ikke hvad det "det" (for du mener vel ikke "den" vel?), som du vil
have skyllet under vandhanen, er - og din formulering giver jo ikke just
mange
antydninger desangående - men jeg kunne da godt komme i tanke om noget,
der har godt af en hyppig tur.
(hvis syntaksen var /for/ kompleks så drop det bare - det er ikke vigtigt)
Nu handlede tråden jo om silicone i akvarier, så jeg troede sådan set det
var et sådant, du mente, men never mind - du ved vel bedst selv, hvad du
vil have skyllet.
Hvis det var din mening at skylle siliconen FØR den blev applikeret
akvariet,
tror jeg du har fundet dig en noget klam fidus (sådan kunne måske også have
godt af en tur under hanen). Eller - ah, jeg kan se det for mig - er det
måske din ide at pille siliconefugen /ud/ af akvariet for at skylle den?
Tro mig - det er ikke nogen farbar vej at vandre.

I øvrigt beklager jeg meget min ringe formuleringsevne - tror du jeg kunne
lære noget af dig? Jeg er åben overfor det meste (bare ikke noget med at
skylle noget under den /kolde/ hane)

> Troede i øvrigt at jeg var i dit killfilter...

Befinder du dig da bedst der?
Hvis det er en genrel trang der skyller gennem dig, var det da meget lettere
slet ikke at skrive noget - så kan du jo på sin vis siges at være
placeret i det store ultimative virtuelle killfilter.
Men er det dig meget om at gøre, skal jeg nok lukke dig ned til
Bo Warming og de få andre koryfæer, der er faste invånere dernede - de
fleste får ikke denne ære, de får blot et par uger i dybet.

mvh
'Smarte'
(AKA Jan blandt almindelige dødelige)

Fra : thomas schreiber

Dato : 20-12-01 20:14

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 19-12-01 19:54

Hej Alle...
tusind tak, mine fisk og jeg er glade for svarene.....