x86 Assambler
Fra : Rasmus

Dato : 19-12-01 13:49

Hesa!!!
Er der nogen der ved hvor man kan få fat (download) i en gratis (free)
assambler til x86 ?
Følger den med MS Visual C++ ?

Venlig Hilsen Rasmus

Fra : Peter Jensen

Dato : 19-12-01 20:39

> Er der nogen der ved hvor man kan få fat (download) i en gratis (free)
> assambler til x86 ?

En hurtig søgning gav et par tusinde resultater... Du er ikke den første der
har haft brug for en gratis assembler.
Prøv f.eks. http://www.web-sites.co.uk/nasm/

> Følger den med MS Visual C++ ?
Ved ikke. Der burde vel være en assembler med, men jeg er ikke sikker.

Håber det hjælper...

--
PeKaJe

Fra : Frank Hahn

Dato : 20-12-01 12:38

"Peter Jensen" <pekaje@hotmail.youmightwannaremovethis.com> skrev i en
meddelelse news:9vqqds$fe0$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
> Prøv f.eks. http://www.web-sites.co.uk/nasm/

> Ved ikke. Der burde vel være en assembler med, men jeg er ikke sikker.

Der følger ingen med standard installationen, men hvis man
downloader en af deres processor-packs til MSVC så kommer
masm med i nyeste udgave. Dvs. den kan sagtens hentes..
Jeg kan sel'fø'li ikke huske noget link, så lidt søgning på add-ons
til MSVC på http://msdn.microsoft.com er oplagt.

MvH og ønske om en glædelig jul
/Frank

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-12-01 21:03

"Rasmus" <Rasmus-88@steffensen.as> wrote in message
> Hesa!!!

Hej Rasmus

http://www.web-sites.co.uk/nasm/ er rar

> Følger den med MS Visual C++ ?

ikke så vidt jeg ved, men hvis det bare er funktioner du skal skrive
kan du bruge inline assembler:

void foo(void){
__asm{
// ... assembler kode her ....