Extract problem :-(
Fra : Finn Jensen

Dato : 19-12-01 12:36

Godda

Jeg får:
Warning: extract() expects first argument to be an array ...... og så
skrives der at det er i linje 26.
Her står:
extract($resultat);

$resultat har jeg i starten af dokumentet defineret som : $resultat =
mysql_query("select * from prisliste");

Resultatet af databasen vises godt nok men den Warning står nederst.

Der hvor det sikkert går galt er vel her:

extract($resultat);

$navn = stripslashes($navn);
$epost = stripslashes($epost);
$adresse1 = stripslashes($adresse1);
$adresse2 = stripslashes($adresse2);
$land = stripslashes($land);

Jeg har ikke nogen { eller } i ovenstående. Skal jeg have dette oder wass?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 19-12-01 13:02

Davs

> Der hvor det sikkert går galt er vel her:

Skal du så ikke bare skyde følgende ind her:
$resultat_array = mysql_fetch_array($resultat)

.... og så bruge extract($resultat_array) i stedet?

/Thomas
(som aldrig har brugt extract)

Fra : Finn Jensen

Dato : 19-12-01 13:19

"Thomas Lindgaard" <thomas@dnspilot.com> skrev i en meddelelse
> Skal du så ikke bare skyde følgende ind her:
> $resultat_array = mysql_fetch_array($resultat)

Længere nede havde jeg ossé : mysql_fetch_array($resultat), så fejlen lå
her.

> /Thomas
> (som aldrig har brugt extract)

Det gør jeg heller ikke længere

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Dennis Hansen

Dato : 19-12-01 13:02

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message

> Der hvor det sikkert går galt er vel her:
>
> extract($resultat);

Hvis $resultat er et array, skal du fortælle extract funktionen hvad det
er for en plads i arrayet den skal extracte.
extract($resultat[0]);

extracter det der ligger på den første plads.

Mvh
Dennis

Fra : Finn Jensen

Dato : 19-12-01 13:18

"Dennis Hansen" <dennis__hansen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis $resultat er et array, skal du fortælle extract funktionen hvad det
> er for en plads i arrayet den skal extracte.
> extract($resultat[0]);

Jeg havde også sat - mysql_fetch_array($resultat), så det var her det gik
galt.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Christian Liljedahl

Dato : 19-12-01 18:02

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message news:<7Y_T7.334$Zm5.65225@news000.worldonline.dk>...

> Warning: extract() expects first argument to be an array ...... og så

Problemet er, at mysql_fetch_array($result_pointer) returnerer FALSE
hvis der ikke er flere rækker (eller 0 rækker).

extract() fejler fordi FALSE ikke er et array.

Hvis du hiver dine data ud således udgår du problemer:

while ($result = mysql_fetch_array($result_pointer)) {
extract($result);
// Gør hvad du vil med dine data her.
}

Jeg bruger denne form selv om jeg ved at der kun kommer 1 række ud.
Det sikrer mod extract-problemet.

Jeg synes extract er fantastisk sammen med mysql_fetch_array!

Med venlig hilsen
Christian Liljedahl