Zyxel Zywall-10 & VPN, alarmer m.m.
Fra : H. J. R. M.

Dato : 19-12-01 10:27

Hej i gruppen,

Jeg leger med en Zyxel Zywall-10, opdateret med seneste firmware.

Den driller mig lidt.

1) Hvis jeg laver portscanninger indefra og ud bliver der sendt
alarmmails om at noget sådan foretages. Det gør der derimod ikke hvis jeg
gør det udefra og ind mod firewallen !!

Har andre set det samme ?

2) VPN delen kan jeg simpelthen ikke få til at virke, selvom jeg har
fundet en ganske udmærket
vejledning på www.zyxel.no - en vejledning som stort set ikke kan genskabes
forkert skulle jeg synes

Har nogen som helst fået VPN til at virke fra en rejsende klient (skiftende
ip-adresser) og til LAN
bag firewallen ?

Jeg "gider" nemlig ikke lege mere før jeg har set lidt flere erfaringer fra
andre

Henrik Rask Mortensen

Dette indlæg er sendt som privatperson og repræsenterer
på ingen måde det firma jeg arbejder i.

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 27-12-01 00:04

"H. J. R. M." <hjrm@ingenspam.dk> wrote in message
> [...]
>
> 1) Hvis jeg laver portscanninger indefra og ud bliver der sendt
> alarmmails om at noget sådan foretages. Det gør der derimod ikke hvis jeg

Nope.

> 2) VPN delen kan jeg simpelthen ikke få til at virke, selvom jeg har
> [...]

Vi havde lidt problemer i starten. Jeg bruger :

ipsec keying methode : ike
Negotion mode : main
My Ip : 0.0.0.0
Encapsulation Mode : Tunnel
ESP - 3des - sha1

> Har nogen som helst fået VPN til at virke fra en rejsende klient
(skiftende
> ip-adresser) og til LAN
> bag firewallen ?

Kun faste ip.

--
Svend

Fra : H.J.R.M

Dato : 29-12-01 12:31

"Svend Jørgensen" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> "H. J. R. M." <hjrm@ingenspam.dk> wrote in message

> Nope.

> genskabes
>
> Vi havde lidt problemer i starten. Jeg bruger :
>
> ipsec keying methode : ike
> Negotion mode : main
> My Ip : 0.0.0.0
> Encapsulation Mode : Tunnel
> ESP - 3des - sha1

> (skiftende
>
> Kun faste ip.
>
> --
> Svend

Hejsa,
My Ip 0.0.0.0 ? Jeg går udfra at det er på klienten (safenet soft-pk) du
benytter dette ?
Det er vel ikke i Zywall-10 den er sat op med det ?

Kan du bekræfte, at den nuværende firmware ikke kan håndtere klienter med en
dialup forbindelse og altså dermed
dynamisk ip-adresse ?

Jeg har fået lidt modstridende oplysninger om dette synes jeg.

//Henrik

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 02-01-02 22:40

"H.J.R.M" <Nospam@nospam.dk> wrote in message

> Hejsa,
> My Ip 0.0.0.0 ? Jeg går udfra at det er på klienten (safenet soft-pk) du
> benytter dette ?
> Det er vel ikke i Zywall-10 den er sat op med det ?

Jeg kender intet til soft-pk, men kig i pc-world nr et eller andet. My Ip er
et felt i ZyWall'en som vi ikke sætter. Vi kører kun boks til boks, og
opsætningen er ens på begge sider.

> Kan du bekræfte, at den nuværende firmware ikke kan håndtere klienter med
en
> dialup forbindelse og altså dermed
> dynamisk ip-adresse ?

Omvendt, kan ikke håndtere dynamiske ip adr. og dermed ikke (i de fleste
tilfælde) dial up forbindelser.

--
Svend