Spørge til indholdet i en tabel i en anden~
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 19-12-01 09:47

Kan man spørge til indholdet i en tabel i
teksten i en anden tabel i samme DB?

Okay, jeg prøver lige igen

Jeg har to tabeller i en DB.
I den ene tabel vil jeg gerne skrive noget tekst.
Inde imellem teksten vil jeg gerne skrive f.eks.:

Bla bla blabla bla blabla <%=rs("Felt1")%> bla blabla
bla blabla bla <%=rs("Felt2")%> blabla bla blabla bla blabla

Felt1 og Felt2 skal så indeholde nogle værdier fra den anden tabel.

Koden jeg har brugt ser således ud:

Conn.Open = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath ("db/database.mdb")

sqlTabel1 = "SELECT * FROM tabel1 WHERE [id] =" & Request.QueryString("id")
Set rs = Conn.Execute(sqlTabel1)

varid = rs("id")
varFornavn = rs("Fornavn")
varEfternavn = rs("Efternavn")
varAlder = rs("Alder")
varBy = rs("By")

sqlTabel2 = "SELECT * FROM tabel2WHERE alder= '" & varAlder & "'"

Set rs = Conn.Execute(sqlTabel2)

Response.Write rs("Felt_med_rs("FeltNavne")")

set rs = Nothing
Conn.Close
set Conn = Nothing

Håber der er en der kan hjælpe.

/Kasper K

Fra : Jakob Andersen

Dato : 19-12-01 10:13

"Kasper Katzmann" <kasper@katzmann.dk> wrote in message
> [...]
>
> Bla bla blabla bla blabla <%=rs("Felt1")%> bla blabla
> bla blabla bla <%=rs("Felt2")%> blabla bla blabla bla blabla

Det du vil er altså kort sagt at du vil gemme noget ASP i databasen som skal
eksekveres når det bliver udskrivet ikke?

Hvis jeg har forstået dig korrekt kunne det være en ide at kigge på execute
funktionen:

<http://msdn.microsoft.com/library/en-us/script56/html/vsstmexecute.asp>

--
Jakob Andersen

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 21-12-01 09:44

> Hvis jeg har forstået dig korrekt kunne det være en ide at kigge på
execute
> funktionen:
>
> <http://msdn.microsoft.com/library/en-us/script56/html/vsstmexecute.asp>

Jeg tror ikke du har forstået mig ret.....men det virkede med lidt
omskrivning.

Så tusind tak

/Kasper K

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-12-01 14:17

Kasper Katzmann <kasper@katzmann.dk> escribió en el mensaje de noticias
9vpk5l$n14$1@sunsite.dk...
> Kan man spørge til indholdet i en tabel i
> teksten i en anden tabel i samme DB?

Ja, du skal blot huske at bruge to forskellige recordsets, saaledes at
det ene ikke overskriver det andet. f.eks rs1 og rs2
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann