Symbolsk link i ProFTP
Fra : P og T

Dato : 18-12-01 22:35

Hej NG

Hvorfor virker et symbolsk link ikke når man logger ind på min FTP server.
Jeg har prøvet at give den alle rettigheder.

Jeg kører E-Smith server som er bygget på RH og det er ProFTP som FTP
server.

Per

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 19-12-01 00:28

P og T wrote:

> Hej NG
>
> Hvorfor virker et symbolsk link ikke når man logger ind på min FTP server.
> Jeg har prøvet at give den alle rettigheder.

--SNIP--

man mount

mount -o bind

vi /etc/fstab

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Kent Friis

Dato : 19-12-01 00:20

Den Tue, 18 Dec 2001 22:35:14 +0100 skrev P og T:
>Hej NG
>
>Hvorfor virker et symbolsk link ikke når man logger ind på min FTP server.
>Jeg har prøvet at give den alle rettigheder.

Det gør de normalt også. Men hvis du bruger chroot(2), så skal du
være opmærksom på at dine links gælder i forhold til den nye
root.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : P og T

Dato : 19-12-01 17:08

"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør de normalt også. Men hvis du bruger chroot(2), så skal du
> være opmærksom på at dine links gælder i forhold til den nye
> root.

Det link jeg opretter er indenfor det som brugeren har adgang til. Det er
bare fordi, hvis man logger in med MS IE, så kommer man ind til sit home
dir. Man kan så ikke komme videre der fra, altså op i filtræet. Det kan man
selvfølgelig godt med et "normalt" FTP prog, men det er nemmere med MS IE.

Per

Fra : Kent Friis

Dato : 19-12-01 17:25

Den Wed, 19 Dec 2001 17:08:16 +0100 skrev P og T:

> [...]
>selvfølgelig godt med et "normalt" FTP prog, men det er nemmere med MS IE.

IE forstår mig bekendt ikke symlinks, så den burde bare få fat i den
fil linket peger på.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : P og T

Dato : 20-12-01 08:37

IE.

> IE forstår mig bekendt ikke symlinks, så den burde bare få fat i den
> fil linket peger på.

ØV ØV, men tak for hjælpen alligevel!

Det er en fed side du har med TCP/IP forklaring, fyld endelig mere på af den
slags

Per

Fra : Kent Friis

Dato : 20-12-01 17:14

Den Thu, 20 Dec 2001 08:37:07 +0100 skrev P og T:

>"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> skrev i en meddelelse

>man
>IE.

>ØV ØV, men tak for hjælpen alligevel!

Øv? Det er da FTP-serveren der skal styre symlinks'ene. Browseren skal
bare have serveret den fil (eller dir) som linket peger på.

>Det er en fed side du har med TCP/IP forklaring, fyld endelig mere på af den
>slags

Takker.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : P og T

Dato : 21-12-01 13:08

> Øv? Det er da FTP-serveren der skal styre symlinks'ene. Browseren skal
> bare have serveret den fil (eller dir) som linket peger på.

Øhh... så er der stadig noget jeg ikke forstår. Men så vidt jeg (tror) jeg
forstår, så har det noget med rettigheder at gøre, for hvis jeg opretter en
tilsvarende link på "admin" kontoen (som har root rettigheder), så virker
det fint.

Per