TDC Netexpress 256/128 og Norton Personal ~
Fra : Bjorn Jensen

Dato : 18-12-01 22:10

Hej

Ny denne konference, så jeg ved ikke rigtigt om den er rigtigt til mit
problem, men hvis ikke så vær venlig at fortælle mig hvilken konference
dansk eller engelsk der kan hjælpe mig videre

Men her er problemet:

Som skrevet i subject, så har jeg fået oprettet begge abonnementer fredag
den 14/12-2001 her i Gislev (jeg skulle vist være een af de første, der får
adsl her i Gislev (muligvis i hele Ryslinge kommune), da det først er blevet
muligt for nylig herude på landet)

Da jeg har flere programmer i forvejen, så er der selvfølgelig opstået et
par problemer. Og der er et, som jeg ikke har kunnet finde ud af indtil nu.

Hvordan sætter jeg Norton Personal Firewall 2001 op til at tillade min
CuteFTP version 4.2.4 build 6.25.1 at gå på Internettet, når der er brug
for det.

Jeg kan f.eks. ikke få remote computerens bibliotek fremvist i højre vindue
i CuteFTP!

Men lige såsnart jeg de-aktivere Firewall´en så kommer billedet fint frem!

Har forsøgt inde i CuteFTPs opsætning at indskrive hostinformationerne, men
lige meget hjalp det, så....

Hjælp hjælp hjælp

Venlig hilsen

Bjørn

Fra : Christian Andersen

Dato : 18-12-01 22:14

Bjorn Jensen wrote:

>Jeg kan f.eks. ikke få remote computerens bibliotek fremvist i højre vindue
>i CuteFTP!

Slå "Passive FTP" (PASV) til.

Desuden kan du sikkert drage nytte af at læse:

http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_pc

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med konsulentbistand!

Tina Dickow - Fuel. Et album du MÅ eje!

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 18-12-01 22:48

"Christian Andersen" <m4jni76ztglp001@sneakemail.com> wrote in message

> Slå "Passive FTP" (PASV) til.
>
> Desuden kan du sikkert drage nytte af at læse:

> [...]

Tak

Den var slået til i CuteFTP !

Men din hjælp betød, at jeg rørte ved nogle af knapperne endnu engang, og
det har nok medført at Nortons Alarm kom frem og spurgte igen.
Og dermed fik jeg givet den tilladelse, som jeg ikke har kunnet give efter
første gang jeg installede Nortons Firewall. Lidt underligt, men nu kommer
remote PC´ens biblioteksbillede frem, som det skal

Jeg har nemlig resettet Firewall´ens indstillinger i går eller dagen før for
at se om det hjalp. Det gjorde det godt nok ikke, men nu ser det ud til at
være iorden.

For jeg har lige været inde i mit homepage bibliotek hos TDI og nu kommer
remotebiblioteket fint frem ))

Faktisk var alle 3 slået til =

Type sat til General

Ja til Enable firewall access
Ja til PASV mode
Ja til Don´t use socks and other proxy local addresses

Sidstnævnte har jeg nu slået fra! Skal den slå til igen efter din mening ?

Men under alle omstændigheder mange tak for det er irriterende ikke mindst,
når man mange steder i dag, bruger en autoopstart af FTP programmer, når der
skal downloades.

Bjørn

Fra : Christian Andersen

Dato : 19-12-01 08:10

Bjorn Jensen wrote:

> [...]

[...]

>For jeg har lige været inde i mit homepage bibliotek hos TDI og nu kommer
>remotebiblioteket fint frem ))

Det er godt :)

[...]

>Ja til Don´t use socks and other proxy local addresses
>
>Sidstnævnte har jeg nu slået fra! Skal den slå til igen efter din mening ?

Det kommer an på om du har en SOCKS-firewall eller en proxy. Hvis du
har, ville du vide det

Sikkerhedsmæssigt betyder det ikke noget, det har bare noget at gøre med
hvilken metode CuteFTP benytter til at få forbindelse til ftp-serveren.
Så der skal kryds i den.

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 19-12-01 12:31

> [...]
>
> Sikkerhedsmæssigt betyder det ikke noget, det har bare noget at gøre med
> hvilken metode CuteFTP benytter til at få forbindelse til ftp-serveren.

Takker endnu engang...

Så nu er ovennævnte slået til igen - testet - og det virker bare.

Helt i overensstemmelse med det du har sagt.

Så alt er igen "faldet til ro" indtil næste irriterende problem kommer op -
altså

Bjørn

Fra : Christian Andersen

Dato : 19-12-01 12:52

Bjorn Jensen wrote:

>Så alt er igen "faldet til ro" indtil næste irriterende problem kommer op -
>altså

Så kommer du bare forbi igen