Hovedpine og computer!
Fra : Mulder

Dato : 18-12-01 21:39

Jeg henvender mig her i gruppen, da jeg er begyndt at få en stærk hovedpine
af at sidde foran computeren for længe. Jeg er begyndt at begrænse mit
forbrug foran computeren.
Mit problem er at jeg sidder og spænder i skuldrer og nakke når jeg sidder
foran computeren. Jeg kan tydeligt mærke ømheden i den øverste del af
nakken.
Mine spørgsmål relaterer sig til hvordan og hvad jeg kan gøre for at ændre
min adfærd. Men også hvilken viden der er på området idag omkring dårlige
siddevaner ect.
Hvad er en god afstand til skærmen.
Hvor høj skal stolen være i forhold til skærmen.
Nogen der kender nogle gode links, magasiner ect. om rygproblemer og
computere

MVH Christian Møller

Fra : Mari

Dato : 18-12-01 21:56

"Mulder" <juul@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:9vo9l0$m63$1@news.cybercity.dk...
> Jeg henvender mig her i gruppen, da jeg er begyndt at få en stærk hovedpine
> af at sidde foran computeren for længe.

Prøv at se her:

http://www.computer-smerter.dk/

Mh Mari

Fra : Anne

Dato : 19-12-01 09:47

Hej Christian!
Det døjede jeg også med længe, men så fik jeg læsebriller og vupti så
spænder jeg hverken i nakke, skuldre eller øjne
Anne

Fra : Kat

Dato : 19-12-01 21:39

Mulder skrev:
> [...]
stærk hovedpine
> af at sidde foran computeren for længe. Jeg er begyndt at

Du bør blive undersøgt af en øjenlæge (ikke en optiker!) for at
_frikende_ dit syn. Min kæreste har samme problem som dig og har
lige fået diagnosen "skjult skelen". En øjenmuskulatur
fejlstilling som nu skal trænes langsomt op. Vi troede også bare,
at han sad for meget ved computerne og spændte!
--
/kat
---