Windows XP fryser (grafikkort/driver)
Fra : .Kody

Dato : 18-12-01 20:02

Hejsa

Mit problem er at windows XP DK, fryser når jeg
installerer Detonator XP v. 23.11 til mit Nvidia Riva TNT2 Model 64
Det skulle da være en officiel driver, selvom jeg bliver advaret om at
installere
den at windows.

Hvis jeg bruger XP driveren, synes jeg skærmen er lang tid om at
vende tilbage hvis den har været i standbymode.

..Kody

Fra : Karsten Olesen

Dato : 18-12-01 20:15

".Kody" <mgs@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis jeg bruger XP driveren, synes jeg skærmen er lang tid om at
> vende tilbage hvis den har været i standbymode.
**************

Den bedste og mest stabile bør være 6.49'eren.
Selv den nyere 12.xx har nævnte fejl med tilbagevenden efter standby og
pause mv...

Fra : Santa Xcaze

Dato : 18-12-01 20:33

SNIP

Taget fra via egen side:
4.36 Final - Latest Official 4-in-1 Driver - Includes Improved IDE driver
version 1.20. Includes silent installation of a patch which adjusts a memory
setting in BIOS on some VIA Apollo chipsets to ensure stability with the
latest video drivers under all Windows Operating Systems.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-12-01 22:29

> [...]
> BIOS on some VIA Apollo chipsets to ensure stability
> with the latest video drivers under all Windows

Kan hentes fra www.tweakup.dk, det samme kan ældre versioner af Nvidias
drivere.

Mvh.
Mikael

Fra : .Kody

Dato : 19-12-01 00:02

Ok hvad gør jeg så forkert.

1) Installerede via 4.36 Final IDE driver
2) Bootede
3) Installerede Detonator XP v. 23.11
4) Bootede
5) XP fryser efter ca. 30 sec.

..Kody

Fra : Santa Xcaze

Dato : 20-12-01 03:28

".Kody" <mgs@email.dk> wrote in message
> Ok hvad gør jeg så forkert.
>
> 1) Installerede via 4.36 Final IDE driver
> 2) Bootede
> 3) Installerede Detonator XP v. 23.11
> 4) Bootede
> 5) XP fryser efter ca. 30 sec.
>
> .Kody

Hvis Du har et board med via kt133 og et soundblaster lydkort kan det godt
skabe din konflikt ... Meeen hvis det virker med en ældre driver ??? Så brug
dog den, vil ik mene der er den store forskel i performance!!!

Men hvad er dit systeM????