Nu bliver der vel ikke smidt nye CPU´er på~
Fra : Peter Østergaard

Dato : 18-12-01 19:48

Hej,

jeg har tænkt mig at købe en opgradering til min PC og har påtænkt at købe
bl.a. AMD XP 1600 - nu er det vel ikke sådan at der kommer nogle nye og
hurtigere CPU´er (
Hvor kan jeg forresten se sådan information?) inden for et par uger??? Så
jeg kan vente og spare penge??

Hvilket bundkort er bedst til denne CPU?

/Peter

Fra : Peter Jespersen

Dato : 18-12-01 20:58

On Tue, 18 Dec 2001 19:48:24 +0100, Peter stergaard wrote:

> [...]
>bl.a. AMD XP 1600 - nu er det vel ikke sådan at der kommer nogle nye og

Der er lidt bevægelse på mobile markedet, ellers ligger det
meste stille på AMD fronten, nok indtil Hammer næste år!
Intel har så deres Northwood og de deraf afledede mobile
varianter..

<snip>

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Misspelled? Impossible. My modem is error correcting.

Fra : Jean Pierre

Dato : 18-12-01 20:14

Du skal lige tænke på at AMD XP ikke er åre gammel... AMD har ikke rigtig
annonceret nogen ny generation CPU endnu så vidt jeg ved, så gå du roligt ud
og køb den. Den kan sagtens være med på moden i år 2002 også vil jeg mene.
Det sku svært at stå og sige hvilket motherboard der er bedst til den CPU,
og jeg har sådan set heller ikke lyst til at prøve.

MVH Jean Pierre

Fra : krage

Dato : 18-12-01 20:40

[SNIP]
> [...]
ud
> og køb den. Den kan sagtens være med på moden i år 2002 også vil jeg mene.

Det er vel altid sådan at der er en ny generation af CPU'er lige om hjørnet.
Dette faldt jeg over tidligere...Måske nogen vil finde det interssant?
Jeg har dog også set andre steder at AMD har fremskudt deres planer for
lanceringen af 0.13 CPU er til slutningen af Q1..

DESKTOP ROADMAP
----------------
Q4-2001
Palomino @ 0.18 - Model 2000
Morgan @ 0.18 - 1200 MHz

Q1-2002
Palomino @ 0.18 - Model 2200
Morgan @ 0.18 - 1400 MHz

Q2-2002
Thrbred/Appalosa/Barton @ 0.13
Model 2400

Q3-2002
Thrbred/Appalosa/Barton @ 0.13
Model 2600

Q4-2002
Hammer @ 0.13
Model 3400

1H-2003
Hammer @ 0.13
Model 4000

2H-2003
Hammer @ 0.10
Model 4400

Source: Dirk Meyer, AMD Analyst Conference:Nov. 8th 2001

Med venlig hilsen
Krage

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 18-12-01 20:31

> Hvilket bundkort er bedst til denne CPU?

Generelt kan man sige at bundkort med KT266A chipsettet er at foretrække.
Det du nok skal bestemme dig for er hvilke features du vil ha' (IDE-RAID,
ATA133 controller, USB 2.0, on-board lyd og net osv) og så finde det
bundkort der passer bedst.

/TWM

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-12-01 22:12

"Peter Østergaard" <peter_oestergaard@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hurtigere CPU´er (
> Hvor kan jeg forresten se sådan information?) inden for et par uger??? Så

Hvornår er der ikke nye CPU'er på trapperne? Jeg mener ikke, man skal vente,
fordi man kan spare penge om fjorten dage, men OK: Hvis det er inden for en
uge, er det måske rimeligt nok.

Fra : Jean Pierre

Dato : 19-12-01 00:08

Well... Jeg har lige købt min Athlon XP 1500+ og jeg synes den er rigtig
super lækker. Hvis man nu heletiden sad og ventede på prisfald eller nye
CPU'er så fik man jo aldrig købt en.
Nu er Athlon XP CPU'erne også lige faldet en 50'er det sted jeg forhandler
mit hardware så det jo bare extra fint :).
Men altså AMD T-bird still does the job. Så det ikke fordi at du kan regne
med når der kommer en ny generation CPU'er ud at du så bare blir nød til at
vrage din gamle.
Just do it som nike ville sige det :)

MVH Jean Pierre