anden spise end bryst
Fra : mimi

Dato : 18-12-01 18:45

Hejsa
Jeg har nu i ca.1½ md. givet min søn på 6 mdr.grød til aften. Det er først
nu han er begyndt at være god til at spise det, og flytte tungen. Han er
glad for det, og elsker at drikke af koppen. Nu er det så jeg tænkte på om
jeg skulle til at give ham andet end bryst to gange om dagen (eksempelvis
grød til middag og andet til aftensmad.) Men hvad kan man give ham til
aften andet end kartoffelmos med forskelligt tilbehør? Hvad med ris og den
slags?Han har ingen tænder endnu, så kan han overhovedet spise den slags
allerede? Er der andre alternativer for aftensmad han kan få?
Mvh Mimi

Fra : John Witt

Dato : 18-12-01 19:24

On 18 Dec 2001 17:45:09 GMT, mimi <a@a.aa> wrote:

> [...]
>slags?Han har ingen tænder endnu, så kan han overhovedet spise den slags
>allerede? Er der andre alternativer for aftensmad han kan få?

Jeg synes du skulle spørge din sundhedsplejerske for de bedste råd.
Bare ring på hovednummeret til din kommune, hvis du ikke har et
direkte.
Hun har også sådan nogle gode små bøger med en masse forslag til de
forskellige alderstrin.

Venligst, faderen til en på 6 mdr.

Fra : Cecilie Lytchoff Grø~

Dato : 18-12-01 21:05

Hej
Jeg er mor til en 8½ mdr. gammel dreng. Da han var 6 mdr. gav vi ham grød
til frokost og kartoffelmos med andet grønt i fx broccoli, blomkål, gulerod,
majs, ærter. Vi begyndte så småt også at give ham kogt hakket kød.(Kog små
kødboller i ca. 10 min sammen med kartofler) moses. Det har vi haft gode
erfaringer med. Vi syntes selv at det gik utrolig langsomt med at vænne ham
til mad og det er stadig langsomligt....Men væbn jer med tålmodighed det er
det eneste at gøre og gå langsomt frem..Der er en rigtig god bog på apoteket
om småbørn og kost til kr. 65,- den er værd at købe den hedder: Mad til
spædbørn og småbørn.
Held og lykke
Cecilie