PHP på en Windows maskine???
Fra : Raven_

Dato : 18-12-01 17:43

Hey ng

Sidder og arbejder på en side med en menubar, hvor det kunne være smart at
have i en eksternt fil, hvor der så linkes til. Efter lidt læsning på nettet
fandt jeg frem til at mna skulle bruge include(); funktionen.

Det var lidt optur! Nu manglede jeg kun at få php på min win98 SE til at
virke. Jeg fandt hurtigt frem til en installation, der hed EasyWindows
Installation. Php 4.0.5 tror jeg det er.

Det var også optur.

Det virker desværre ikke. Det er.... ja træls.

Problemet er at: "Den siger, at den mangler nogle dll filer"
Men der hvor den siger de ikke er... ja der er de! Derfor kopierede jeg dll
filerne over i c:\windows\system
Synes selv det var en god idé.
Derefter manglede den kun 1/3 af dll filer. Hvad skal man gøre... - de er
der jo.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe. Hvis jeg ikke kan få det installeret
på en windows maskine tror jeg vil lægge min Linux idé på hylden.

Med Venlig Hilsen
Raven_

Fra : Mickey

Dato : 18-12-01 18:21

"Raven_" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse

Har du genstartet siden du installerede ?
Er der ikke en .reg fil du skal køre ?

> Jeg håber der er nogen der kan hjælpe. Hvis jeg ikke kan få det
installeret
> på en windows maskine tror jeg vil lægge min Linux idé på hylden.

hmm, så ved jeg ikke om jeg vil hjælpe dig ;)

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Claus Lund

Dato : 18-12-01 20:20

> [...]
>Installation. Php 4.0.5 tror jeg det er.
>
>Det var også optur.
>
>Det virker desværre ikke. Det er.... ja træls.

Du har også installeret en webserver af en art ikke? Apache, PWS el.
lign.?

Mvh Claus

Fra : Christian Joergensen

Dato : 18-12-01 20:21

Raven_ <not@valid.dk> wrote:

> Problemet er at: "Den siger, at den mangler nogle dll filer"

Hvilke ?

--
Christian Jørgensen / It's so complicated, it can't crash.
http://www.razor.dk /

Fra : Raven_

Dato : 18-12-01 21:56

Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1509470.NMsQhsymWc@flaf...
> Raven_ <not@valid.dk> wrote:

Jeg bruger en eller anden crappy webserver jeg fandt på nettet.
Hvor kan man downloade apache til win 9x?

mvh
Raven_

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 18-12-01 22:15

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Raven_"
<not@valid.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and I
had to correct this gibberish:

>Jeg bruger en eller anden crappy webserver jeg fandt på nettet.
>Hvor kan man downloade apache til win 9x?

Har du overhovedet kigget efter den?
--
<? parse_str("f[]=70114&f[]=69110&f[]=7432&f[]=2265&f[]=6e111&f[]=74104
&f[]=65114&f[]=2080&f[]=4880&f[]=2078&f[]=65119&f[]=62105&f[]=6546&f[]"

Fra : Raven_

Dato : 18-12-01 22:17

Martin Mouritzen <martin@fez.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9vobjf$qmk$1@news.cybercity.dk...
> After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Raven_"
> <not@valid.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and I
> had to correct this gibberish:

> Har du overhovedet kigget efter den?

Fandt den på en ftp server, havde overset filen.
mvh
Raven_

Fra : Willow_

Dato : 18-12-01 22:26

Raven_ wrote:

> Jeg bruger en eller anden crappy webserver jeg fandt på nettet.
> Hvor kan man downloade apache til win 9x?

hint: http://google.com/search?q=apache
resultat: http://apache.org

hint2: benyt re i stedet for sv, da der ellers er mange der ikke ser dit
indlæg.

--
venligst, Regin Larsen - http://opia.dk

Fra : Raven_

Dato : 19-12-01 00:06

Willow_ <regin-nosp@m-opia.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9voc92$e73$1@tux.netsite.dk...
> Raven_ wrote:

Ja det er mig igen.

Nu har jeg fået Apache/1.3.22 for windows op at kører. Der var 47
forskellige ting man skulle downloade og med et 33.6 modem tog det sin tid.

Apache kører vist ok. Der står i en dos promt:

Apache/1.3.22 <Win32> running...

Man har ikke mulighed for at skrive kommandoere. Den er total ligeglad...,
lidt ligesom Pia Kjærsgaard fra DF!
Følger der ikke et eller andet GUI interface med, eller skal det også
downloades og installeres?

Jeg synes det volder mig en hel del "bøvl"

Hvordan får man apache til at kører?

Med Venlig Hilsen Raven_, der er ved at gå ud af sit gode skind

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 19-12-01 00:34

> Hvordan får man apache til at kører?

www.webcafe.dk har de artikel om netop det at installere Apache/PHP og
endda MySQL på en windowsmaskine - prøv at kigge lidt på den.

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Raven_

Dato : 19-12-01 00:30

Tonni Aagesen <use.my@signature.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9vojne$lkq$1@sunsite.dk...
> "Raven_" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse

> På www.webcafe.dk har de artikel om netop det at installere Apache/PHP og
> endda MySQL på en windowsmaskine - prøv at kigge lidt på den.

Lige hvad jeg manglede, jeg fatter jo ikke en skid!

Takker mange gange...

Mvh
Raven_

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-12-01 14:42

"Raven_" <not@valid.dk> writes:

> Følger der ikke et eller andet GUI interface med, eller skal det også
> downloades og installeres?

Nej, der følger heldigvis ikke noget GUI med.

Prøv at læse i din httpd.conf. Der står rigtig mange kommentarer om
hvad du bør sætte de forskellige ting til. Det kan godt være at det
tager dig en halv time, men det er tiden værd.

> Hvordan får man apache til at kører?

Når du har konfigureret den starter du den bare
Jeg aner desværre ikke en dadel om at køre den under Windows, så
hvordan må du selv finde svar på i manualen.

--
Jacob - www.bunk.cc
I doubt, therefore I might be.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 19-12-01 15:28

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> Nej, der følger heldigvis ikke noget GUI med.

Men man kan heldigvis downloade en GUI - link kan vistnok findes på Apaches
hjemmeside.

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Mickey

Dato : 19-12-01 16:40

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.com> skrev i en meddelelse

> Men man kan heldigvis downloade en GUI - link kan vistnok findes på
Apaches
> hjemmeside.

og den er ikke til serveren men til config filen
- og jeg vil tro den kan give problemer med moduler osv...

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 19-12-01 15:30

"Raven_" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan får man apache til at kører?

Hos mig hedder den "Start >> programmer >> Apache hhtp server >> Start
Apache in console"

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 20-12-01 17:22

On Wed, 19 Dec 2001 16:40:16 +0100
"Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

> og den er ikke til serveren men til config filen

Apache Manager er såmænd til serveren, man får en fin lille fjer nede i højre hjørne, som skifter farve alt efter apaches humør, og desuden kan man starte, stoppe og genstarte serveren der.

http://brian.threadnet.com/apmgr.html

--
mvh Andreas
"Jeg er også gået over til Prin^H^H^H^HLinux"

Fra : LarsE

Dato : 22-12-01 13:40

Du kan bruge FoxServ til Win32. Det er en apache med php, mysql, zend og alt
muligt andet lir. Meget nemt at bruge og ekstremt let at installere. Kan
ikke huske hjemmesidens adresse, men den er også hostet på sunsite. Her er
nogle af nøglefunktionerne:
Mysql Version 3.23.43
PHP Version 4.0.6 med PEAR
Perl Version 5.6.1