c++ bøger?
Fra : Toke Jansen Hansen

Dato : 18-12-01 15:04

hejsa

jeg er på jagt efter nogle gode c++ newbiebøger som tager udgangspunkt i
programmering på unix.
jeg ønsker et svar hurtigt da det skal være en julegave ;)

Venlig Hilsen Toke..

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 18-12-01 17:56

Toke Jansen Hansen wrote:

> jeg er på jagt efter nogle gode c++ newbiebøger som tager udgangspunkt i
> programmering på unix.

Jeg tvivler på der er mange, de fleste C++ bøger tager udgangspunkt i
C++ standarden, der er ikke rigtig noget specielt over at kode C++ på
UNIX eller Windows. (Bortset fra de forskellige compilere og
implementationer)

'Accelerated C++' skulle være en ret god C++ bog.

Hvis du vil have fat i noget UNIX system programmering, så få fat i
bogen med næsten samme titel, 'UNIX Systems Programming':

http://www.oreilly.com/catalog/usp/

> jeg ønsker et svar hurtigt da det skal være en julegave ;)

Uh, jeg har allerede ønsket mig 'The C++ Programming Language Special
Edition' i julegave :)

- Morten.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 18-12-01 20:37

Morten Brix Pedersen <morten@wtf.dk> writes:

> Uh, jeg har allerede ønsket mig 'The C++ Programming Language Special
> Edition' i julegave :)

Ahh ja, Bjarne bogen er god

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

Fra : Jan Riis Soerensen

Dato : 19-12-01 09:40

Hej

> Ahh ja, Bjarne bogen er god
Med hensyn til Programmering på Linux/Unix fandt jeg følgende bøger på Amazon:

Beginning Linux Programming af Neil Matthew og Richard Stones
Sams Teach Yourself C++ for Linux in 21 days.

Begge bøger til ca. 28 USD.

mvh

Jan Riis Sørensen

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 20-12-01 17:59

[ Jan Riis Soerensen ]

[ snip ]

> Med hensyn til Programmering på Linux/Unix fandt jeg følgende bøger
> på Amazon:
>
> Beginning Linux Programming af Neil Matthew og Richard Stones
> Sams Teach Yourself C++ for Linux in 21 days.

Det er imo et pussig valg. Den kanoniske UNIX referanseboken er

"Advanced Programming in the UNIX Environment" av W.R. Stevens
(ISBN 0-201-56317-7; Addison Wesley)

Den kan sikkert suppleres av hans nettverksbøker (såvel som
<URL:http://www.cs.wustl.edu/~schmidt/ACE.html>), "POSIX Programmer's
Guide" og/eller POSIX standarden.

Og når det gjelder 21 days --
<URL:http://www.norvig.com/21-days.html>. Short summary: it doesn't
work this way.

> Begge bøger til ca. 28 USD.

Mnja, _her_ vinner SAMS. Ikke overraskende, men dog.

ivr
--
Good news everyone: I've taught the toaster to feel love
         Pr. Farnsworth, Futurama

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 21-12-01 17:45

On 20 Dec 2001 17:59:06 +0100,
Igor V. Rafienko <igorr@ifi.uio.no> wrote:

> Det er imo et pussig valg. Den kanoniske UNIX referanseboken er
>
> "Advanced Programming in the UNIX Environment" av W.R. Stevens
> (ISBN 0-201-56317-7; Addison Wesley)

...som lige er kommet med posten til mig (julegave). Den er i vertfald
stor nok til at blive brugt i en kanon :)

Foreloebig er det eneste jeg kan sige om den, at indbindingen virker ret
god, og at Stevens plejer at skrive gode boeger.

--
Like a rat in a maze Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
The path before me lies Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk