Redirecte med header("Location: http://...~
Fra : Benjamin Eggert

Dato : 18-12-01 14:05

Hej

Er der nogen her der er skrappe til URI'er.

Når jeg redirecter med f.eks. Header("Location:
http://site.dk/siden.php#34") bliver #34 skåret væk.

Jeg har fundet ud af så meget at # kun er gyldigt I en URL (URL er et subset
af URI).
Der må da findes en måde at escape et # tegn I en UIN, men hvordan?

/Benjamin

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 18-12-01 21:50

"Benjamin Eggert" <zk@zerokelvin.org> skrev

> [...]
subset
> af URI).
> Der må da findes en måde at escape et # tegn I en UIN, men hvordan?

bruger aldrig header(), men prøv at smide linket igennem rawurlencode()
først

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Benjamin Eggert

Dato : 19-12-01 11:10

On 12/18/01 21:49, in article xZNT7.179$aS.26437@news010.worldonline.dk,
"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> wrote:

> "Benjamin Eggert" <zk@zerokelvin.org> skrev

> subset
>
> bruger aldrig header(), men prøv at smide linket igennem rawurlencode()
> først

Hvis jeg urlencoder et # får jeg %23, men det hjælper mig ikke så meget.
Det jeg gerne vil ha' den til er, at at hoppe ned til et anchor på den side
jeg redirecter til, Men for at gøre det skal jeg ha' # tegnet med I min URL.

/Benjamin

Fra : Dennis Hansen

Dato : 19-12-01 12:11

"Benjamin Eggert" <zk@zerokelvin.org> wrote in message

> [...]
side
> jeg redirecter til, Men for at gøre det skal jeg ha' # tegnet med I

Det virker som forventet her,
header("location: http://dee.dyndns.dk/anchor.php?id=2#arne");

siden som redirecter ligger på http://dee.dyndns.dk/redirect.php

Id'en bliver overført og den hopper ned til anchor punktet arne.

Mvh
Dennis