opret user på website
Fra : Martin A. Hansen

Dato : 18-12-01 13:54

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 18-12-01 21:55

"Martin A. Hansen" <maasha@image.dk> skrev

> passwordet skal indtasted 2 gange for at jeg kan teste om de er ens. hvis
error, prøv igen ellers vil jeg gerne sendes > videre til næste side hvis
de passer.

> jeg er helt grøn til det her php, men det må være noget med <form action>
at gøre.

> nedenstående er hvad jeg har indtil videre. kig efter ??????

giv din submit et NAME tag og tjek om det er sat med din if else betingelse.

men du skal jo også oprette brugeren et sted, ik? database eller tekstfil er
dine muligheder.

Iøvrigt laver jeg mine login tjeks sådan at jeg har en form.inc, jeg
includerer, så længe brugeren ikke er logget ind, så er jeg fri for at
gentage formen flere gange... kommer der en fejl under login, så smider jeg
en fejlmeddelse i en error variabel. tjekker om submit og error variablerne
er sat, er de det, så smider jeg formen i hovedet på brugeren igen + printer
error variablen

håber det giver dig stuff til at komme videre...

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Jonas Delfs

Dato : 20-12-01 08:40

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> wrote in message
hvis

> giv din submit et NAME tag og tjek om det er sat med din if else
betingelse.

Ikke nogen god løsning. Nogle browsere sætter ikke $_POST['submitNavn']
(eller $HTTP_POST_VARS['submitNavn'] for PHP versioner tidligere end 4.1.0)
hvis ikke knappen er blevet klikket med musen. Dvs. at hvis man blot slår
til ENTER-knappen sættes værdien ikke.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk