GD Extensions...
Fra : Peter Gade Jensen

Dato : 18-12-01 02:28

Jeg har forsøgt at få GD extensions til at virke så jeg kan resize jpeg/gif
realtime, men det virker desværre ikke. phpinfo() siger at GD er enabled,
men prøver jeg med lidt testkode virker det ik.

http://projekt.playah.dk/phpinfo.php

http://projekt.playah.dk/img.php
http://projekt.playah.dk/img.phps

får fejl som:
Warning: ImageCreateFromGif: No GIF read support in this PHP build in
/WWW/projekt/img.php on line 13
og nogle flere, men det kan i selv se på siden..

håber i kan forklare mig hvad problemet er?

/gade

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-12-01 03:09

On Tue, 18 Dec 2001 02:28:18 +0100, "Peter Gade Jensen"
<rhazn@hillbilly.dk> wrote:

>Warning: ImageCreateFromGif: No GIF read support in this PHP build in
>/WWW/projekt/img.php on line 13
>og nogle flere, men det kan i selv se på siden..
>
>håber i kan forklare mig hvad problemet er?

Din GD understøtter ikke GIF-filer.

Din phpinfo fortæller også, at den GD-implementation understøtter JPG,
PNG og WBMP (WAP-billeder) - og altså ingen GIF. GD har fjernet
GIF-understøttelse fra sin pakke for lang tid siden, men der findes
diverse udvidelser til GD rundt omkring på nettet, der gør det muligt
at hælde GIF-understøttelse tilbage i GD.

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:

Fra : Peter Gade Jensen

Dato : 18-12-01 04:41

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message news:vyxT7.5528
> [...]
> diverse udvidelser til GD rundt omkring på nettet, der gør det muligt
> at hælde GIF-understøttelse tilbage i GD.

har jeg fixet nu og jeg fandt ud af at problemet mere lå i at den testkode
jeg var blevet givet ikke funkede ordentligt.
men alt virker nu.. tak for hjælpen...

/gade

Fra : Jonas Delfs

Dato : 21-12-01 09:51

> [...]
> diverse udvidelser til GD rundt omkring på nettet, der gør det muligt
> at hælde GIF-understøttelse tilbage i GD.

Det er endnu ikke lykkedes mig at finde en sådan, har du et link? - og ved
du tilfældigvis hvor udbredt det er hos div. danske webhotel-udbydere? (kan
det ses i en phpinfo() ?)

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 21-12-01 01:15

[GIF-understøttelse i GD]

> hvor udbredt det er hos div. danske webhotel-udbydere?

Vidst ikke meget. Uni2 kan med møje og besvær fås til at tilbyde det.

Ja! Se f.eks. www.witca.dk/php/phpinfo.php (domænet hostes af Uni2)

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-12-01 02:00

On Fri, 21 Dec 2001 00:51:12 -0800, "Jonas Delfs"
<jonas@NOSPAMdelfs.dk> wrote:

>Det er endnu ikke lykkedes mig at finde en sådan, har du et link? - og ved
>du tilfældigvis hvor udbredt det er hos div. danske webhotel-udbydere?

Kiggede lige lidt rundt i Google Groups, da jeg ved at spørgsmålet har
været oppe før, men det tog lidt tid at finde det (og jeg selv er så
doven, at jeg blot bruger færdige RPM'er).

Den side, der i sin tid blev henvist til nu og da, er:
http://www.rime.com.au/gd/gd.html

>(kan det ses i en phpinfo() ?)

Ja.

http://stock.ter.dk/info

Fra : Jonas Delfs

Dato : 21-12-01 11:07

> [...]
> doven, at jeg blot bruger færdige RPM'er).
>
> Den side, der i sin tid blev henvist til nu og da, er:

Takker.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk