Gammel IBM maskine siger BEEEEEEEEEP ved o~
Fra : Rapper

Dato : 18-12-01 00:01

Hej

Min server, en gammel IBM 150 Mhz maskine, ville pludselig efter en genstart
ikke starte. Den siger bare BEEEEEEEP (høj hyletone som ikke stopper før man
slukker for maskinen...) som om der var noget defekt hardware, og starter
IKKE op. Jeg har prøvet at skifte/fjerne RAM, add-on kort og drev.

Hvis jeg hiver CPU'en ud og tænder starter den i hvert fald blæserne, skal
den kunne gøre det? (tænker på afbrændt bundkort).

Computeren består af:

IBM Personal Computer 360 System Board
Intel Pentium Pro 150 Mhz
4 x 16 MB IBM EDO RAM
1,2 GB IBM HD
Floppy
8x CD-ROM
D-Link 530-TX 100 Mbit
Effeicent Networks ATM kort

Hvad fanden kan der være galt?

På forhånd tak.

MVH Rasmus
www.gramsespektrum.com

Fra : Michael Petersen

Dato : 18-12-01 09:38

hvad med keyboardet. Måske er der en tast der er permanent aktiveret uden at
være trykket ned !!

Michael

Fra : DoGgX

Dato : 18-12-01 10:22

Jeg ved godt det her lyder åndssvagt, men min lærer havde engang samme
problem, hans ESC tast sad fastklemt under skærmen... Et forsøg værd

--
DoGgX
ICQ: 138083787

Fra : Rapper

Dato : 18-12-01 11:23

"DoGgX" <kkk@kkk.fm> wrote in message
> Jeg ved godt det her lyder åndssvagt, men min lærer havde engang samme
> problem, hans ESC tast sad fastklemt under skærmen... Et forsøg værd

Hmm, den gør det også hvis tastaturet ikke er koblet til...?

Rasmus

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 18-12-01 17:12

> "DoGgX" <kkk@kkk.fm> wrote in message
> >
> Hmm, den gør det også hvis tastaturet ikke er koblet til...?
>
> Rasmus

Hvad med skærmkortet? eller måske dine RAM er bustet...

\Henrik

Fra : Rapper

Dato : 18-12-01 17:55

"Henrik Hejbøl Jensen" <henrik@hejboel.dk> wrote in message

> "Rapper" <dont@spam.me> skrev i en meddelelse

> Hvad med skærmkortet?

Den siger også lyden hvis jeg starter den uden skærmkortet?

> eller måske dine RAM er bustet...

Hmm, har prøvet at bytte lidt rundt på dem, så hvis det var RAM'ene skulle
det være alle 4 blokke der var defekte...
Forresten siger den også lyden hvis man starter den helt uden RAM...

Rasmus

Fra : Rapper

Dato : 20-12-01 00:07

> Hmm, har prøvet at bytte lidt rundt på dem, så hvis det var RAM'ene skulle
> det være alle 4 blokke der var defekte...
> Forresten siger den også lyden hvis man starter den helt uden RAM...

Har lige fået en P-Pro 200 Mhz CPU, og smidt den i. Det hjalp ikke en skid

Ergo er det bundkortet, men hvor kan det ha' problemer?

Rasmus