/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / Linux / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Linux
#NavnPoint
o.v.n. 11177
peque 7911
dk 4814
e.c 2359
Uranus 1334
emesen 1334
stone47 1307
linuxrules 1214
Octon 1100
10  BjarneD 875
Kernel panic:
Fra : Ivar Madsen


Dato : 17-12-01 21:54

Jeg har lige installeret Mandrake 8.1, og så når jeg skal starte den
opførste gang, så efter at have bedt om at starte op i Linux, så skriver
den

| <0>Kernel panic: Attempted to kill init! e2 03 23 04 95 c0 f6 26 ] [<c0105000>]

Hvad betyder det? og hvad gør jeg ved det?

Selve installationen gik ellers uden problemmer, dvs. den bad om disk 3
og 5, men dem har jeg ikke, så der trykkede jeg bare på anuller,,,

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,
og som trænger til en opdatering, som ikke kommer før WEBserveren er flyttet over på Linux

 
 
Esben Skov Pedersen (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Esben Skov Pedersen


Dato : 18-12-01 00:11

Ivar Madsen <news-12-10-01@milli.dk> wrote in
news:9vlph5.3vulk2d.1@new.milli.dk:

> Jeg har lige installeret Mandrake 8.1, og så når jeg skal starte den
> opførste gang, så efter at have bedt om at starte op i Linux, så
> skriver den
>
>| <0>Kernel panic: Attempted to kill init! e2 03 23 04 95 c0 f6 26 ]
>| [<c0105000>]
>
> Hvad betyder det? og hvad gør jeg ved det?
>
> Selve installationen gik ellers uden problemmer, dvs. den bad om disk 3
> og 5, men dem har jeg ikke, så der trykkede jeg bare på anuller,,,

Jeg har også selv installeret Mandrake 8.1 et par gange. Der er da ikke
mere end tre diske er der det? Hvilket sikkerhedsniveau valgte du? Mine
erfaringer siger at høj giver problemer, mellem kan lige gå. Man har vel
heller ikke brug for så højt sikkerhedsniveau på en arbejdsstation, ellers
kan man vel installere en firewall.

--
Med venlig hilsen Esben

Thomas Alexander Fre~ (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Alexander Fre~


Dato : 18-12-01 08:55

Esben Skov Pedersen wrote:

<snip>
> Jeg har også selv installeret Mandrake 8.1 et par gange. Der er
> da ikke mere end tre diske er der det? Hvilket sikkerhedsniveau
> valgte du? Mine erfaringer siger at høj giver problemer, mellem
> kan lige gå. Man har vel heller ikke brug for så højt
> sikkerhedsniveau på en arbejdsstation, ellers kan man vel
> installere en firewall.

Ivar er ved at sætte en server op, og den skal have en snor med
public ip, så jeg forstår godt at han muligvis har sat den op
til max paranoia.

Mit råd: prøv med en anden distribution, Mandrake & server
harmonerer ikke helt i mine ører (men det er sikkert bare mig).
Selv ville jeg kaste mig ud i noget slack eller deb.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen
Registered Linux user #168164, http://counter.li.org
http://www.usenet.dk/netikette - på forhånd tak.

Thorbjoern Ravn Ande~ (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 18-12-01 10:09

Esben Skov Pedersen <kingesben@12move.dk> writes:

> Ivar Madsen <news-12-10-01@milli.dk> wrote in
> news:9vlph5.3vulk2d.1@new.milli.dk:
>
> > Jeg har lige installeret Mandrake 8.1, og så når jeg skal starte den
> > opførste gang, så efter at have bedt om at starte op i Linux, så
> > skriver den
> >
> >| <0>Kernel panic: Attempted to kill init! e2 03 23 04 95 c0 f6 26 ]
> >| [<c0105000>]
> >
> > Hvad betyder det? og hvad gør jeg ved det?

Kernen er gået helt i gulvet. Det kan der være mange grunde til, men
mit bud er enten at du har et stykke problematisk hardware, eller at
du har overclocket systemet til grænsen.

Hvad skriver den inden den linie her?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Ivar Madsen (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 18-12-01 21:04

On 18 Dec 2001 10:08:45 +0100, Thorbjoern Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:


>> >| <0>Kernel panic: Attempted to kill init! e2 03 23 04 95 c0 f6 26 ]
>> >| [<c0105000>]
>> > Hvad betyder det? og hvad gør jeg ved det?
>Kernen er gået helt i gulvet. Det kan der være mange grunde til, men
>mit bud er enten at du har et stykke problematisk hardware, eller at
>du har overclocket systemet til grænsen.

Jeg prøvede lige en gang med linux-nonfb, og så startede den op, men med
min gamle skærm, får jeg ikke hele skærmbildet med Hvordan sætter jeg
opløsningen, som linux skal køre med?

>Hvad skriver den inden den linie her?

| linux   linux-nonfb   failsafe   floppy
| boot: _

Hvad betyder linux-nonfb ?

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,
og som trænger til en opdatering, som ikke kommer før WEBserveren er flyttet over på Linux

Thorbjoern Ravn Ande~ (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 18-12-01 21:54

Ivar Madsen <news-12-10-01@milli.dk> writes:

> >Kernen er gået helt i gulvet. Det kan der være mange grunde til, men
> >mit bud er enten at du har et stykke problematisk hardware, eller at
> >du har overclocket systemet til grænsen.
>
> Jeg prøvede lige en gang med linux-nonfb, og så startede den op, men med
> min gamle skærm, får jeg ikke hele skærmbildet med Hvordan sætter jeg
> opløsningen, som linux skal køre med?

Det ved jeg ikke. Det har jeg ikke eksperimenteret med.

> >Hvad skriver den inden den linie her?
>
> | linux   linux-nonfb   failsafe   floppy
> | boot: _
>
> Hvad betyder linux-nonfb ?

Linux uden framebuffer, altså at kernen vedligeholder en grafisk del
som kan bruges til at boote med billeder og specielle
tekstskærmsstørrelser. nonfb står så for at man ikke ønsker at bruge
dette.

Du har ikke overclocket eller lignende?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Ivar Madsen (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 18-12-01 22:03

On 18 Dec 2001 21:54:13 +0100, Thorbjoern Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>Du har ikke overclocket eller lignende?

Nej.

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,
og som trænger til en opdatering, som ikke kommer før WEBserveren er flyttet over på Linux

Thorbjoern Ravn Ande~ (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 18-12-01 22:24

Ivar Madsen <news-12-10-01@milli.dk> writes:

> On 18 Dec 2001 21:54:13 +0100, Thorbjoern Ravn Andersen
> <thunderbear@bigfoot.com> wrote:
>
> >Du har ikke overclocket eller lignende?
>
> Nej.

Prøv med "rescue" og se om du kommer så meget i luften at du kan kigge
i /var/log/messages. Måske er der flere tip der.
--

Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Ivar Madsen (20-12-2001)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 20-12-01 07:25

On 18 Dec 2001 22:24:02 +0100, Thorbjoern Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:


>> >Du har ikke overclocket eller lignende?
>> Nej.
>Prøv med "rescue" og se om du kommer så meget i luften at du kan kigge
>i /var/log/messages. Måske er der flere tip der.

Da jeg prøvede med
| linux-nonfb
Så kom den i luften, men jeg kunne forstå på tråden at det nok var noget
med grafikken, eller for mange diske, så jeg instalerte på den første
fysiske deisk, efter at have sat min 19" på istædet for min gamle 14"
(hvis den er så stor), og så forsvandt problemmet.

Men jeg fik ikke netværket op og stå i denne omgang (gjorde i første),
og så er den så dødlangsom, det tager næsten et minut at få et program
startet op, og ALT tager enormt lang tid .-(

Jeg nåede ikke at se det med sikkerhed, men jeg syntes da jeg lukkede
ned, at den skrev noget med NTFS, jeg havde lige WIN XP instaleret, på
NTFS, Linux skrev at den formaterte drevet, da jeg installerte linux,
kan det tænkes at den har installeret sig på NTFS, og det kan være det
der har indvirkning på hastigheden?

Hvordan sikre jeg mig at den i næste omgang formatere i FAT, eller hvad
der nu er bedst til Linux?


--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,
og som trænger til en opdatering, som ikke kommer før WEBserveren er flyttet over på Linux

Kent Friis (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 18-12-01 21:55

Den Tue, 18 Dec 2001 21:04:03 +0100 skrev Ivar Madsen:
>On 18 Dec 2001 10:08:45 +0100, Thorbjoern Ravn Andersen
><thunderbear@bigfoot.com> wrote:
>
>
>>> >| <0>Kernel panic: Attempted to kill init! e2 03 23 04 95 c0 f6 26 ]
>>> >| [<c0105000>]
>>> > Hvad betyder det? og hvad gør jeg ved det?
>>Kernen er gået helt i gulvet. Det kan der være mange grunde til, men
>>mit bud er enten at du har et stykke problematisk hardware, eller at
>>du har overclocket systemet til grænsen.
>
>Jeg prøvede lige en gang med linux-nonfb, og så startede den op, men med
>min gamle skærm, får jeg ikke hele skærmbildet med Hvordan sætter jeg
>opløsningen, som linux skal køre med?
>
>>Hvad skriver den inden den linie her?
>
>| linux   linux-nonfb   failsafe   floppy
>| boot: _
>
>Hvad betyder linux-nonfb ?

Sandsynligvis at den kører uden framebuffer. Dvs. den forsøger ikke at
køre grafik før du starter X. Nogle grafikkort har vist stadig ikke
særlig gode framebuffer-drivere.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408899
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste