Kernel panic:
Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-12-01 21:54

Jeg har lige installeret Mandrake 8.1, og så når jeg skal starte den
opførste gang, så efter at have bedt om at starte op i Linux, så skriver
den

| <0>Kernel panic: Attempted to kill init! e2 03 23 04 95 c0 f6 26 ] [<c0105000>]

Hvad betyder det? og hvad gør jeg ved det?

Selve installationen gik ellers uden problemmer, dvs. den bad om disk 3
og 5, men dem har jeg ikke, så der trykkede jeg bare på anuller,,,

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 18-12-01 00:11

Ivar Madsen <news-12-10-01@milli.dk> wrote in

> [...]
>
> Selve installationen gik ellers uden problemmer, dvs. den bad om disk 3
> og 5, men dem har jeg ikke, så der trykkede jeg bare på anuller,,,

Jeg har også selv installeret Mandrake 8.1 et par gange. Der er da ikke
mere end tre diske er der det? Hvilket sikkerhedsniveau valgte du? Mine
erfaringer siger at høj giver problemer, mellem kan lige gå. Man har vel
heller ikke brug for så højt sikkerhedsniveau på en arbejdsstation, ellers
kan man vel installere en firewall.

--
Med venlig hilsen Esben

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 18-12-01 08:55

Esben Skov Pedersen wrote:

<snip>
> [...]
> kan lige gå. Man har vel heller ikke brug for så højt
> sikkerhedsniveau på en arbejdsstation, ellers kan man vel

Ivar er ved at sætte en server op, og den skal have en snor med
public ip, så jeg forstår godt at han muligvis har sat den op
til max paranoia.

Mit råd: prøv med en anden distribution, Mandrake & server
harmonerer ikke helt i mine ører (men det er sikkert bare mig).
Selv ville jeg kaste mig ud i noget slack eller deb.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-12-01 10:09

Esben Skov Pedersen <kingesben@12move.dk> writes:

> Ivar Madsen <news-12-10-01@milli.dk> wrote in

Kernen er gået helt i gulvet. Det kan der være mange grunde til, men
mit bud er enten at du har et stykke problematisk hardware, eller at
du har overclocket systemet til grænsen.

Hvad skriver den inden den linie her?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-12-01 21:04

On 18 Dec 2001 10:08:45 +0100, Thorbjoern Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>Kernen er gået helt i gulvet. Det kan der være mange grunde til, men
>mit bud er enten at du har et stykke problematisk hardware, eller at
>du har overclocket systemet til grænsen.

Jeg prøvede lige en gang med linux-nonfb, og så startede den op, men med
min gamle skærm, får jeg ikke hele skærmbildet med Hvordan sætter jeg
opløsningen, som linux skal køre med?

>Hvad skriver den inden den linie her?

| linux   linux-nonfb   failsafe   floppy
| boot: _

Hvad betyder linux-nonfb ?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-12-01 21:54

Ivar Madsen <news-12-10-01@milli.dk> writes:

> Jeg prøvede lige en gang med linux-nonfb, og så startede den op, men med
> min gamle skærm, får jeg ikke hele skærmbildet med Hvordan sætter jeg
> opløsningen, som linux skal køre med?

Det ved jeg ikke. Det har jeg ikke eksperimenteret med.

> Hvad betyder linux-nonfb ?

Linux uden framebuffer, altså at kernen vedligeholder en grafisk del
som kan bruges til at boote med billeder og specielle
tekstskærmsstørrelser. nonfb står så for at man ikke ønsker at bruge
dette.

Du har ikke overclocket eller lignende?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-12-01 22:03

On 18 Dec 2001 21:54:13 +0100, Thorbjoern Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>Du har ikke overclocket eller lignende?

Nej.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-12-01 22:24

Ivar Madsen <news-12-10-01@milli.dk> writes:

> Nej.

Prøv med "rescue" og se om du kommer så meget i luften at du kan kigge
i /var/log/messages. Måske er der flere tip der.
--

Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-12-01 07:25

On 18 Dec 2001 22:24:02 +0100, Thorbjoern Ravn Andersen

>Prøv med "rescue" og se om du kommer så meget i luften at du kan kigge
>i /var/log/messages. Måske er der flere tip der.

Da jeg prøvede med
| linux-nonfb
Så kom den i luften, men jeg kunne forstå på tråden at det nok var noget
med grafikken, eller for mange diske, så jeg instalerte på den første
fysiske deisk, efter at have sat min 19" på istædet for min gamle 14"
(hvis den er så stor), og så forsvandt problemmet.

Men jeg fik ikke netværket op og stå i denne omgang (gjorde i første),
og så er den så dødlangsom, det tager næsten et minut at få et program
startet op, og ALT tager enormt lang tid .-(

Jeg nåede ikke at se det med sikkerhed, men jeg syntes da jeg lukkede
ned, at den skrev noget med NTFS, jeg havde lige WIN XP instaleret, på
NTFS, Linux skrev at den formaterte drevet, da jeg installerte linux,
kan det tænkes at den har installeret sig på NTFS, og det kan være det
der har indvirkning på hastigheden?

Hvordan sikre jeg mig at den i næste omgang formatere i FAT, eller hvad
der nu er bedst til Linux?

Fra : Kent Friis

Dato : 18-12-01 21:55

Den Tue, 18 Dec 2001 21:04:03 +0100 skrev Ivar Madsen:

>Jeg prøvede lige en gang med linux-nonfb, og så startede den op, men med
>min gamle skærm, får jeg ikke hele skærmbildet med Hvordan sætter jeg
>opløsningen, som linux skal køre med?

>Hvad betyder linux-nonfb ?

Sandsynligvis at den kører uden framebuffer. Dvs. den forsøger ikke at
køre grafik før du starter X. Nogle grafikkort har vist stadig ikke
særlig gode framebuffer-drivere.

Mvh
Kent
--