OPSLAG - aktivt Lystfisker debatforum på d~
Fra : Lars Aagaard

Dato : 17-12-01 21:51

Til alle lystfisker "hjemmeside-bestyrere".

Ved hjælp at nedenstående lille script, er det muligt at bringe
debatten fra Lystfisker Forum ind på din personlige, eller på
foreningens hjemmeside.

<script src="http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum_share.asp" type="text/javascript"></script>

Kopier koden og sæt den ind i din html (i body)
Med venlig hilsen

Se demo her:
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/news2.asp?menu=laesestof&Id=1181

Lars Aagaard
Lystfisker Forum
http://www.123nu.dk/lystfiskeri

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-12-01 22:19

Lars Aagaard wrote:

> Til alle lystfisker "hjemmeside-bestyrere".
>
> Ved hjælp at nedenstående lille script, er det muligt at bringe
> debatten fra Lystfisker Forum ind på din personlige, eller på
> foreningens hjemmeside.

Hvilken gavn har vi egenlig af div. web-baserede debatfora'er, deres
funktionalitet, brugervenlighed, overskuelighed og hastighed når slet
ikke UseNet til sokkeholderne.

Når det handler om debatfora'er, så fungerer UseNet 1000 gange bedre end
de bedste web-løsninger, og de ringste er dælme en ynk, og de værste er
squ dem der er lavet med klientside aplikationen java, de forudsætter
nemlig at alle brugere kører med nogenlunde samme system, browser og
opsætning.

Jeg sætter FUT til news:dk.edb.internet - hvor emnet er on-topic.

Fra : Martin Eggert

Dato : 19-12-01 14:12

Tja... Det kunne måske skyldes, at der er alt for meget vrøvl med de
mennesker, der bruger UseNet for UseNet's skyld - og ikke ønsker at debatere
on-topic emner, men mere vil debatere om Usenet generelt......

Undertegnede, samt mange andre, har fundet ud af, at denne gruppe ikke er
sjov at debatere i længere- derfor har vi valgt Lystfiskerforum. Det er
simpelthen for meget bøvl, som ikke har noget med fiskeri at gøre. Så længe
UseNet fungerer som det gør mht. til denne gruppe, ja så ved jeg godt hvor
jeg vil debatere...

Lystfiskerforum leve!!

Mvh
Martin Eggert
www.kystfluefiskeren.dk
webmaster@kystfluefiskeren.dk

Fra : vm acoustics

Dato : 20-12-01 09:19

Som bruger af både usenet og det ovennævnte forum må jeg konstatere at det
for mit vedkommende var en lettelse at komme væk fra usenet domineret af de
latterlige personangreb, der var en overgang. De tider er heldigvis forbi,
og dette kan naturligvis også ske i et "privat" forum. Jeg må give Niels ret
i at Usenet umiddelbart er den letteste og mest tilgængelige løsning, men
samtidig vil jeg sige at kvaliteten af en nyhedsgruppe/forum afhænger af
hvor knaldhamrende dygtige brugerne er.

mvh
Lars Matthiessen

Fra : Finn Nielsen

Dato : 19-12-01 20:52

Til Niels Ebbesen

Nu var der jo heller ikke nogen som helst i hele kongeriet, der havde
forventet noget positivt fra din side - vel at mærke til andre ting end det
du selv udsender - og det er der jo i øvrigt ikke noget at råbe hurra for,
vor herre bevars Niels Ebbesen (læs diktator for denne nyhedsgruppe).
Du - denne virkelige verdens selvbestaltede orakel inden for lystfiskeri -
(efter din egen mening).
Du er sgu og bliver for meget, og ikke mindst grundlaget for at denne
nyhedsgruppe aldrig kommer til at virke fornuftig. Alle andre end dig og
dine meninger nedsables altid
Undskyld jeg brækker mig offentlig, men nu har dette stået på i årevis -
bliv dog væk fra denne nyhedsgruppe, som du selv tror du er bestyrer af - er
du fortsat i tvivl, så er dette ikke tilfældet!!!!!!!!!!!!!!!!
Det ville være dejligt hvis alle lystfiskere kunne komme frit med deres
indlæg uden at frygte nedvurderinger med mere fra din side.

Finn Nielsen

Fra : Anders og Berit

Dato : 20-12-01 18:10

Sikke dog et svar. Manden skriver jo blot at han mener at usenet er det
bedste til formålet, og rakker ikke nogen ned.

Og han har ret. Tænk på hvor mange websider der har deres eget forum. Og
tænk på alle som kører med alm. tlf. linie hvis de skal søge og læse al den
grafik fra disse hjemmesider. Har du et bredt emne om fiskeri må det være i
alles interesse her i gruppen. Du kan synkronisere meddelelserne hurtigt og
elegant, og undgå tlf. tid mens du tænker, fordøjer og debatterer.

Og har du så ondt af NRE så sæt ham i dit killfilter istedet for at læse alt
og dernæst forarges, og det der er ubehageligere. Han har sine meninger, og
det skal du respektere, ligesom vi andre. Vi har ikke brug for meninger om
personer, men holdninger til alt hvad angår vores hobby.

Og så glædelig jul og godt nytår til alle her.
Anders

Fra : Per Gade

Dato : 20-12-01 20:20

Anders og Berit <beritpost@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c221b04$0$222$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Sikke dog et svar

Hej Anders

Jeg synes heller ikke, det er Niels Ebbesens skyld, at denne nyhedsgruppe
ikke bruges mere (selv om han kan være ualmindelig irriterende og sikkert
nyder at være en havkat i hyttefadet . Det skyldes nok mere debattens
ringe kvalitet i det hele taget, og det er ikke møntet på dig (tværtimod).
Men er man en nogenlunde erfaren lystfisker, er der ikke så meget at hente
her i gruppen, synes jeg.

Jeg kan dog alligevel - af nostalgiske grunde - ikke lade være med at kigge
lidt med en gang imellem...

Knæk og bræk og fangstfuldt nytår

Per Gade

Fra : Anders og Berit

Dato : 21-12-01 08:00

Hej Per og gruppe.

Du har ret i at der kan være langt mellem guldkornene, men der popper dog af
og til et op.

Jeg spurgte for et par dage siden til Sortsø Gab, men fik ingen svar. Nu
tager vi en flok surfere ned og afprøver det den 27/12.

Jeg vender tilbage med en rapport over hvordan det gik.

Her i det Vestsjællandske har der for mit og mines vedkommende været meget
magert de sidste 3 uger. Kun på Asnæs er det lykkedes at fange noget.
Isinger på dybt vand. Og så har jeg ladet mig fortælle at der af og til
fanges en nyundsluppen regnbue.

I søndags var jeg en tur på Fyn. En kammerat og jeg fik ved Nyborg 3 torsk,
1 skrubbe og 5 isinger. Summa summarum mangler vi stadig et par torsk i
familien. Men ved Sortsø!!!

Anders

Fra : Per Gade

Dato : 21-12-01 17:30

Anders og Berit <beritpost@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c22dd79$0$228$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Jeg spurgte for et par dage siden til Sortsø Gab, men fik ingen svar.

Hej Anders

Jeg så det godt, men synes ikke, jeg kunne bidrage med konkrete erfaringer,
selv om jeg har haft kig på dybdekurven, der viser en meget stejl skrænt,
som kunne holde en del gode torsk. Jeg ved, at der en del, der fisker torsk
ved Farøbroerne.

Hilsen
Per Gade

Fra : Erik Thorsen

Dato : 22-12-01 15:47

> [...]

er
> du fortsat i tvivl, så er dette ikke tilfældet!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvad med at blive i dit "lystfiskerforum" når nu det er så godt. Så vidt jeg
kan se, så bruger du kun denne nyhedsgruppe til opslag for at lokke husarene
i gynge (læs:lystfiskerforum). Under alle omstændigheder, så vil jeg ikke
håber at tonen i dit "forum" bare tilnærmelsesvis tangere det l... du her
lukker ud - skam dig.
mvh
erik thorsen

Fra : Per Gade

Dato : 22-12-01 16:37

Erik Thorsen <thorsen@fiskeringen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a0270g$1gs2$1@news.cybercity.dk...

> i gynge (læs:lystfiskerforum). Under alle omstændigheder, så vil jeg ikke
> håber at tonen i dit "forum" bare tilnærmelsesvis tangere det l... du her
> lukker ud - skam dig.

Ja - så kan jeg kende denne gruppe igen. FARVEL (igen).

Hilsen
Per Gade

Fra : Anders og Berit

Dato : 22-12-01 19:41

Nej Per den går ikke.

Jeg går også på toilettet selvom jeg ikke kan lide andres prutter.

Anders

Fra : Erik Munck

Dato : 22-12-01 17:39

Det virker til at Hr. Thorsen er ude på juleferie.

Muncken

"Erik Thorsen" <thorsen@fiskeringen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> håber at tonen i dit "forum" bare tilnærmelsesvis tangere det l... du her

---

Fra : Finn Nielsen

Dato : 22-12-01 20:39

[...]

Ja - jeg havde jo helt glemt Erik Thorsen - som endnu engang brillierer med
ikke at kunne læse indenad, eller i det hel taget finde ud ad hvad han selv
læser.

Nu skal jeg hjælpe dig Thorsen - jeg er ikke en del af Lystfiskerforrum, det
er derimod Lars Ågaard (så er det på plads - Thorsen - okay???). Jeg
forsvarer blot den, efter min mening meget dygtige Lars Agaard (altså ham
fra Lystfiskerforrum - Thorsen!!!). En indehaver af et af de bedste
websteder, der indtil dato er lavet - ingen tvivl om det.

Jeg repræsenterer derimod Nordjydsk Havørredfiskeri, www.seatroutfishing.dk
(altså ikke Lystfiskerforrum - Thorsen - okay???). Jeg har ry for altid at
være lidt for diplomatisk i mine udtalelser - det er dog ikke derfor, at jeg
for en gangs skyld glemte diplomatiet og lod galden flyde.
Denne gang - efter 3 til 4 år at have oplevet Niels Ebbesens negative
udgydelser i denne nyhedsgruppe - fik jeg nok og tillod mig at lægge
diplomatiet på hylden, for derefter at komme med min uforbeholdne mening.

Erik Thorsen!!! mit indlæg omkring Niels Ebbesen og hans - efter min mening
ofte negative indflydelse på denne gruppe - står ved magt!!!!!!
Derudover har du så helt ret i, at jeg jo blot kan blive ved mit eget
Forum - det vil jeg også, altså det på Nordjydsk Havørredfiskeri (det som
jeg repræsenterer) eller også går jeg ind på Lystfiskerforum (det som Lars
Ågaard repræsenterer) håber ikke forviringen er for stor - Erik Thorsen.

Med venlig hilsen
Finn Nielsen