C++ Builder - mærkelig fejl
Fra : Jan Riis Sørensen

Dato : 17-12-01 19:36

Hej Gruppe

Jeg er netop begyndt på C++ med Borlands C++Builder.

Jeg vil som nybegynder starte med det obligatoriske "Hello World!" (GUI
version). Jeg kan fint køre programmet inden jeg gemmer men ligeså snart jeg
har gemt projektet og genindlæser dette, får jeg denne fejl ved kørsel:

[Linker Error] Unresolved external '_Form1' referenced from
C:\PROGRAMMER\BORLAND\CBUILDER5\PROJECTS\HELLOWORLD.OBJ

Hvis jeg bare vælger at køre den form som builderen starter op med går dette
også fint (Jeg får en blank form). Men gemmer jeg dette som et projekt
(test.bpr, test.cpp9 får jeg denne fejl ved genindlæsning og kørsel

[Linker Error] Unresolved external '_Form1' referenced from
C:\PROGRAMMER\BORLAND\CBUILDER5\PROJECTS\TEST.OBJ

Altså 2 ens fejl som først opstår ved genindlæsning af projekt og kørsel.

Skyldes dette en opsætningsfejl af Builderen eller hvad går der galt.

På forhånd tak

mvh

Jan Riis Sørensen

Fra : Ivan Johansen

Dato : 17-12-01 23:57

Jan Riis Sørensen wrote:

> [...]
>
> [Linker Error] Unresolved external '_Form1' referenced from
> C:\PROGRAMMER\BORLAND\CBUILDER5\PROJECTS\TEST.OBJ

Du gemmer ikke projektet og din unit under samme navn, vel?

Når du gemmer dit projekt som test.bpr genererer BCB en fil test.cpp,
som indeholder din WinMain() funktion. Hvis du i forvejen har gemt din
unit som test.cpp, vil denne blive overskrevet og din unit gå tabt.
Derfor kan linkeren ikke længere finde Form1.

Derfor, lad være med at give dine units eller noget anden samme navn som
projektet.

Ivan Johansen

Fra : Jan Riis Sørensen

Dato : 18-12-01 07:29

Hej Ivan

Tusind tak for din hjælp. Du havde ret jeg gemte jo mit projekt og unit
under samme navn. Nu prøvede jeg 2 forskellige navne og vupti, så spillede
det.

mvh

Jan Riis Sørensen