Epox 8K7A+
Fra : Frylle

Dato : 17-12-01 17:11

Er der andre der har oplevet problemer med deres 8K7A+,
især disk controlleren ikke vil finde diskende.

Frylle

Fra : Rune Christiansen

Dato : 17-12-01 21:16

ja det sker også tit på mit mobo af samme slags, så bliver man nødt til at
tænde/slukke til den finder dem.

møg kort

Fra : Frederik Gustafsen

Dato : 17-12-01 22:19

Jeg ved ikke lige om det er "tilladt" at skrive her men jeg prøver. Nu da
jeg ejer samme bundkort ville jeg lige høre om i kan slå funktionen
"keyboard power on" til, hvis jeg slår jumper 13 til vil computeren ikke
starte!
Håber det er iorden
Hilsen Frederik

Fra : Frylle

Dato : 17-12-01 23:12

> jeg ejer samme bundkort ville jeg lige høre om i kan slå funktionen
> "keyboard power on" til, hvis jeg slår jumper 13 til vil computeren ikke
> [...]
Det har jeg ikke lige prøvet, men jeg ved at det også skal slås til inde i
bios(power management setup-> PS/2 Keyboard power on)
ville gerne teste det før jeg skrev, men somsagt er mit system tiltet

Frylle

Fra : Thomas Bowers

Dato : 18-12-01 09:49

"Frederik Gustafsen" <fdlg@surfmail.dk> wrote in message
> [...]
> jeg ejer samme bundkort ville jeg lige høre om i kan slå funktionen
> "keyboard power on" til, hvis jeg slår jumper 13 til vil computeren ikke

Det er korrekt ! Jeg har fundet ud af at det er hvis du har sat musen i ps/2
stikket at den nægter. Så i starten var jeg så nød til at bruge com1 til
musen, indtil Epox-support, forklarede mig hvad jeg skulle ændre (altså
disable keyboard-power on)
Ved ikke om det har noget at gøre med at jeg bruger trådløst tastatur og
mus, eller om det er en generelt problem med deres "keyboard power
on" -funktion.

Ellers kan jeg sige at jeg er meget tilfreds med boardet. Det er super
stabilt ved de høje FSB-hastigheder

Hilsen Thomas

Fra : Frylle

Dato : 17-12-01 23:14

"> ja det sker også tit på mit mobo af samme slags, så bliver man nødt til
at
> tænde/slukke til den finder dem.

Jeg formulerde det sikker ikke godt nok!
men den finde dem rent faktisk, men kan bare ikke håntere den data der
kommer igenem HPT370A og så ser det ud til at den ikke kan finde dem, og
systemet fryser

Frylle

Fra : Santa Xcaze

Dato : 18-12-01 20:24

SNIP

Min gjorde det engang, var problemer med de diske som ikke sad på raid
controller, men jeg opdatere til en nyere bios end den der sad på bundkortet
og det har virket siden ....

Så måske det kan hjælpe?!