Modificering af en 300W ATX PSU blæser....~
Fra : Chingachgook

Dato : 17-12-01 14:17

Nogen der kan stikke mig et lnk hvor der er en guide el. lign. til at få
smidt 7V til sin PSU blæser i stedet for 12V?

/Chingachgook

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-12-01 22:00

On Mon, 17 Dec 2001 14:17:16 +0100,
Chingachgook <famtaba@mail1.stofanet.dk> wrote:
> Nogen der kan stikke mig et lnk hvor der er en guide el. lign. til at få
> smidt 7V til sin PSU blæser i stedet for 12V?

Du bruger +5 volt og +12 volt benene. Forskellen mellem disse
er ca. lige nøjagtig 7 volt.

Og hvis din maskine ikke er jordet, så kan det være
at dit stel er lidt over 100 volt. Prøv at røre ved
bagpladen og en god jordforbindelse for at test.

Fra : Chingachgook

Dato : 17-12-01 22:29

nu ahr jeg ikke åbnet min PSU, endnu, men er lednigerne inde i selve PSU'en
som dem der kommer ud af den? med farver og det hele? og er blæseren så
tilsluttet til dem på almindelig vis som man tilslutter en HD/IDE drev?

/Chingachgoko

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-12-01 18:38

On Mon, 17 Dec 2001 22:29:23 +0100,
> [...]
> som dem der kommer ud af den? med farver og det hele? og er blæseren så
> tilsluttet til dem på almindelig vis som man tilslutter en HD/IDE drev?

Du tager bare 5V og 12V fra et harddisk strømstik, og bruger dem
Så du skal ikke ind i din PSU