Grafikkort til omkring 500 kr?
Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 17-12-01 13:47

Hej

Jeg skal vælge et grafikkort for en men hvilket? Det skal hovedsageligt
bruges til spil. Umiddelbart lyder et Geforce2 mx400 som et godt valg, det
er dog lidt dyrere end 500 kr.
Derfor faldt jeg over de gamle TNT2 M64 kort, er de overhovedet noget værd
eller er det spildte penge i forhold til at købe et Geforce2 MX400?
Til sidst - er et Geforce2 mx200 pengene værd?

MVH
Lasse Kjærsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-01 14:06

Hej Lasse,

news:dk.edb.hardware.grafikkort havde været et bedre forum..

> Jeg skal vælge et grafikkort for en men hvilket? Det skal hovedsageligt
> bruges til spil. Umiddelbart lyder et Geforce2 mx400 som et godt valg, det
> er dog lidt dyrere end 500 kr.

Ikke meget, faktisk!

> Derfor faldt jeg over de gamle TNT2 M64 kort, er de overhovedet noget
> værd
> eller er det spildte penge i forhold til at købe et Geforce2 MX400?

Ja. Det er en "stor forskel" - medmindre kortet skal i en langsom maskine.
Et Geforce er nok "overkill" i en K6-2 maskine - men er der tale om en
moderne computer lyder GF2MX fornuftigt, hvis det skal være billigt.
TNT2 M64 (der såvidt jeg husker er et kort med "skrabet" båndbredde)
tilhører fortiden. De nye spil vil have Geforce.

> Til sidst - er et Geforce2 mx200 pengene værd?

Ja - men et GF2MX400 koster ikke mange kroner mere - så vælg det!

/Chr

Fra : Kim K

Dato : 17-12-01 20:09

For små 500kr er brugtmarkedet vel nok mere interessant end ny-markedet
kim