SCSI harddisk!
Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 16-12-01 21:13

Hej.
Jeg har lige fådet en 5GB IBM SCSI harddisk 10.000 RPM! Jeg har derfor
følgende spørgsmål, hvordan sætter man en SCSI harddisk i computeren?
Jeg har også fådet en SCSI adapter!

mvh Rasmus.

Fra : René Jensen

Dato : 17-12-01 11:12

"Rasmus Ladekjær Pedersen" wrote:
> Jeg har lige fådet en 5GB IBM SCSI harddisk 10.000 RPM!

Det kan ikke passe ... et af de to tal må være forkerte. De fleste 4-5gb
SCSI diske er Fast-SCSI og kan derfor max. rotere med 7200rpm (jeg vil
næsten tro at den køre med 5400rpm). 10000rpm diske bliver slet ikke
produceret med så lav diskplads, jeg mener at de mindste diske som
bliver produceret er 18,4gb størrelser.

> Jeg har derfor følgende spørgsmål, hvordan sætter man
> en SCSI harddisk i computeren?
> Jeg har også fådet en SCSI adapter!

Sæt SCSI controlleren i maskinen (sørg for at den har boot-rom, hvis du
skal boote fra harddisken), og forbind den ene ende af SCSI kablet med
controller og den anden til harddisken. -Hvis harddisken ikke
understøtter terminering, skal du have fat i en terminator og sætte den
i enden af kablet, dernæst din harddisk.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : DWM

Dato : 17-12-01 22:18

"René Jensen" <rene.jensen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> næsten tro at den køre med 5400rpm). 10000rpm diske bliver slet ikke
> produceret med så lav diskplads, jeg mener at de mindste diske som

9GB er de mindste 10.000rpm.

/Kenneth Iversen

Fra : Peter Pan

Dato : 17-12-01 23:04

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse

> 9GB er de mindste 10.000rpm.

Det vil sige at de 2 10krpm Quantrum Atlas II Ultra-Wide diske jeg har
liggende, på hver 4,5 GB ikke er 10krpm?

For det skulle jeg da ellers mene...!

Mvh
Anders

Fra : Enforcer

Dato : 17-12-01 23:10

On Mon, 17 Dec 2001 23:04:06 +0100, "Peter Pan" <.@anders.dk> wrote:

>"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse

>Det vil sige at de 2 10krpm Quantrum Atlas II Ultra-Wide diske jeg har
>liggende, på hver 4,5 GB ikke er 10krpm?

Ja, Atlas ll UW er 7.200 RPM Diske.

Jeg har selv en siddende i mit tower.

Det har kørt i 3½ år uden problemer nu.

Mvh.

Enforcer

Fra : LarsS

Dato : 17-12-01 20:48

"René Jensen" <rene.jensen@adslhome.dk> wrote in message

> [cut].......10000rpm diske bliver slet ikke
> produceret med så lav diskplads, jeg mener at de mindste diske som
> bliver produceret er 18,4gb størrelser. [cut]

næh, mindste 10000 rpm nu om dage (som
jeg har set) er f.eks. IBM Ultrastar 9 Gb.

/LarsS