Hvad betyder denne fejlmelding ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 16-12-01 20:47

Jeg forsøger at indsætte en større tekstblok i en database, og får igen og
igen denne fejlmelding:

--------------------------
Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl, fordi der
mangler en operator. i forespørgselsudtrykket "'Ansgar.dkJørn Arpe
Munksgaard: Nationalisme er krig! Ovennævnte sentens stammer fra en tale,
som den nu afdøde franske præsident Francois Mitterand holdt i
Europaparlamentet den 17. januar 1995. I talen, der først og fremmest rummer
de franske visi".
/Ansgar/ansgar.asp, line 468
--------------------

Linie 468 er den, som jeg i min kode, som ses herunder, har sat => ud for:

---------------------------------------
if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then

forfatter2 = request.form("forfatter")
overskrift2 = request.form("overskrift")
email2 = request.form("email")
tema2 = request.form("tema")
introduktion2 = request.form("introduktion")
tekst2 = request.form("tekst")
dato2 = Now()

sql_insert = "insert into artikler (forfatter, overskrift, email, tema,
introduktion, tekst, dato) values ('" & forfatter2 & "', '" & overskrift2 &
"', '" & email2 & "', '" & tema2 & "', '" & introduktion2 & "', '" & tekst2
& "', '" & dato2 & "')"

Set con2 = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
=> Conn.Execute sql_insert
---------------------------------

Hvad betyder den nævnte fejlmelding? Hvad gør jeg galt ?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Jacob

Dato : 16-12-01 21:22

Jakob Munck wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> => Conn.Execute sql_insert
> ---------------------------------
>
> Hvad betyder den nævnte fejlmelding? Hvad gør jeg galt ?

sql_insert skal være i parantes

Jacob

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Munck

Dato : 16-12-01 21:33

Jeg skal lige gøre opmærksom på, at den nævnte db-opkobling virker ca. hver
anden gang. Det er tilsyneladende når der er megen tekst, at den ikke
virker, selv om feltet i databasen (Access) er sat til Notat. Måske har det
også noget med æ ø å at gøre ???

v.h.
Jakob