HVOR ER DET LATTERLIGT!!!
Fra : Andrew

Dato : 16-12-01 19:51

Hej

Jeg synes at det er SÅ latterligt, at man rent faktisk (hvis man har Kabel
eller ADSL) SAGTENS kan kører med 2 Mbit, udbyderne sætter bare en "lås" på
ens forbindelse!

Jeg gir 199/måned for 256/128, hvis den skulle opgraderes til 512 skulle jeg
betale det 3 dobbelte, men HVORFOR???

Hvilke udgifter får udbyderen ved at de trykker et flueben udfor 512/256
inde i deres computersystem???

Det er jo forrykt som de presser priserne. Det er det rene svindel!!!
Ligesom med opkaldsafgiften (25 øre) som går til hvad...???:
Denne afgift var der for 50 år siden da der sad telefondamer og stak stik
frem og tilbage i store maskiner, der skulle smøres og repereres, etc. Nu er
det computere, men vi betaler stadig 25 øre for at en elektrisk impuls skal
løbe igennem en ledning (hold da op hvor det må slide på materiellet!!!)

FØJ

I Finland er der (praktisk talt) gratis internet!!!

Mvh Anders

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-12-01 20:12

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg gir 199/måned for 256/128, hvis den skulle opgraderes til 512
skulle jeg
> betale det 3 dobbelte, men HVORFOR???

Det er dyrere at producere

> Hvilke udgifter får udbyderen ved at de trykker et flueben udfor
512/256
> inde i deres computersystem???

De skal allokere mere plads i transmissionslinjer

> Ligesom med opkaldsafgiften (25 øre) som går til hvad...???:

Varighedsuafhængige udgifter

> [...]
skal
> løbe igennem en ledning (hold da op hvor det må slide på

Lad være med at udtale dig om noget du ikke fatter en bjælde af.
Der er stadig masser af udgifter i at gennemstille og registrere et
kald.
Man kunne i højere grad argumentere for at fjerne minutafgiften og
erstatte den af en noget højere opkaldsafgift.

> I Finland er der (praktisk talt) gratis internet!!!

Hvem skal betale for den gratis internet? Staten?

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-12-01 21:01

Andrew skrev:

>I Finland er der (praktisk talt) gratis internet!!!

Ja, men i Polen får man gratis pizza når man bestiller internet,
og i Brunai får man *penge* for det.

--
Bertel

Fra : Simon Skals

Dato : 16-12-01 22:07

It seems Andrew wrote:
>FØJ

Du ved absolutet intet om de ting, du bralrer løs om. Så sæt dig
ind i forholdene eller klap i. Din umiddelbare fremturen taget i
betragtning vil jeg håbe, du vælger det sidste.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Gevaldi

Dato : 16-12-01 22:36

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> Du ved absolutet intet om de ting, du bralrer løs om. Så sæt dig
> ind i forholdene eller klap i. Din umiddelbare fremturen taget i
> betragtning vil jeg håbe, du vælger det sidste.

Man kunne jo håbe han ville flytte
til Finland, han vil ikke blive savnet.

/Gevaldi

Fra : Peter Juhl

Dato : 16-12-01 22:43

"Andrew" wrote...

> I Finland er der (praktisk talt) gratis internet!!!

Ok, det er en aftale ... jeg henter dig omkring klokken to
og kører dig til Kastrup Lufthavn og så er det afsted.

/Peter

Fra : Caspar Møller

Dato : 16-12-01 22:44

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> eller ADSL) SAGTENS kan kører med 2 Mbit, udbyderne sætter bare en "lås"

1. Stofa gør ikke
2. Du betaler for en service, og du får hvad du har betalt for. Du får
heller ikke fem ture i ballongyngerne i Tivoli, når du kun har betalt for
én, gør du?

Mvh Caspar

Fra : Andrew

Dato : 16-12-01 22:33

Lad mig dog lige få et surt opstød, hallo!!??

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-12-01 04:36

Andrew skrev:

>Lad mig dog lige få et surt opstød, hallo!!??

Hvad vil du kalde din egen udgydelse?

--
Bertel

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-12-01 19:41

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Lad mig dog lige få et surt opstød, hallo!!??

Men så skal først love at læse, forstå og gøre brug af:

så kan vi tale om det andet bagefter! - og nej, jeg har ikke, får
ikke, og gør ikke brug af sure opstød!!

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Andrew

Dato : 16-12-01 22:47

ok, jeg kryber til kors...

jeg aner intet om dette, men resonerede mig frem da jeg i forvejen ved at
teleselskaber er nogle krejlere!

jeg fortrækker før det blir for pinligt...

God jul Mvh (Jule)And(en)

Fra : Morten Boysen

Dato : 17-12-01 00:13

> jeg fortrækker før det blir for pinligt...

For sent.

--
Morten Boysen

Fra : Erik

Dato : 17-12-01 01:38

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> wrote in message
> "Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
>
> For sent.
> ---------
Men for hvem ?

/ Erik

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-12-01 10:26

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> writes:

> I Finland er der (praktisk talt) gratis internet!!!

Nå.

Er det Finland i denne måned.

Der kan man se.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-12-01 10:32

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> writes:

> Jeg gir 199/måned for 256/128...
[..]
> I Finland er der (praktisk talt) gratis internet!!!

Det slog mig lige: Hvad er det egentlig folk forventer?

199 kr./måned for 256/128 (I første halvdel af 90'erne var det slet
ikke en urealistisk kapacitet for en hel internetudbyder. DKnet gik
vist først over 128 Kbps i 1995.) er 6,63 kr./dag.

Det er mindre end en typisk gymnasieelev bruger på cola hver dag.

Hvad er "praktisk talt gratis"?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Plej omgang med vise, så bliver du vís,
The RockBear. ((^)) den, der omgås tåber, går det ilde."

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-12-01 16:07

On 17 Dec 2001 10:31:37 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Det slog mig lige: Hvad er det egentlig folk forventer?

Du skriver det jo selv i dit indlæg.

.... billigere cola for gymnasieelever.

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:

Fra : Karsten Thygesen

Dato : 17-12-01 16:08

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Hvad er "praktisk talt gratis"?

Jeg tror, at mange vil sidesætte en internetadgang med adgang til TV,
telefon, vand, renovation og strøm.

Internet er idag dyrere end TV, men der er også meget mere
funktionalitet i det.

Jeg hører til dem, der brugere flere timer foran computer skærmen end
foran mit TV, så jeg er også villig til at betale mere for det.

Efter min mening, så er priserne tæt på at være rimelige - måske skal
de falde en smule mere, men ikke meget.

Faktisk, så håber jeg ikke, at de falder en masse mere, for det bliver
helt sikkert på bekostning af kvalitet og support (sammenlign med TV,
hvor "gratis" = "ubrugelig pga. reklamer").

Og så lige en fed disclaimer: det er MIN udtalelse og er ikke
relateret til mit job.

Karsten

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-12-01 16:35

Karsten Thygesen <kay@sonofon.dk> writes:

> Jeg tror, at mange vil sidesætte en internetadgang med adgang til TV,
> telefon, vand, renovation og strøm.
>
> Internet er idag dyrere end TV, men der er også meget mere
> funktionalitet i det.

Det kommer an på...

Hvis vi med "internet" mener føromtalte 199 kr/md-ting (og da _jeg_
var ung, i 1992 betalte jeg _gladeligt_ mine 850 kr./md for min 2400
bps til en unixmaskine og bla bla bla), og tager licensen, som ligger
lige under 2000 kr/år, så er forskellen nede under 500 kr. Læg en
halvbillig kabel-TV-ordning til og "KAZAM!", TV er dyrere.

--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.

Fra : Karsten Thygesen

Dato : 17-12-01 16:48

> [...]

> lige under 2000 kr/år, så er forskellen nede under 500 kr. Læg en
> halvbillig kabel-TV-ordning til og "KAZAM!", TV er dyrere.

Ark ja, men nu er jeg ikke så priviligeret at jeg kan modtage
kabeltv. Og parabol har en alt for lav WAF til at komme på tale på
vores hus. Så jeg kan tage DR1 med sne og TV2 med endnu mere
sne...Hmmm. Måske er det derfor jeg bruger flere timer foran min
computer end foran mit TV

Men ja, ved nærmere eftertanke har I ret - TV er nok egentlig typisk
dyrere end Internet...

Måske skulle jeg skrotte TV'et og få en federe net forbindelse

Karsten

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-12-01 16:39

17 Dec 2001 16:08:04 +0100, Karsten Thygesen <kay@sonofon.dk> wrote:

>Internet er idag dyrere end TV

Ikke her:
kabel- tv, mellemste pakke   992
licens            1968
tv pr år ialt         2960

stofa-net pr år         2260

Jeg ser her bort fra evt. forskelle i afskrivning på apparater og i
strømforbrug

>Jeg hører til dem, der brugere flere timer foran computer skærmen end
>foran mit TV

Også jeg

hilsen p

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-12-01 17:36

Peter Loumann skrev:

>kabel- tv, mellemste pakke   992
>licens            1968
>tv pr år ialt         2960

>stofa-net pr år         2260

Retfærdigvis bør du dele udgiften til kabel-tv ligeligt mellem tv
og Stofanet, og så bliver de lige dyre. Men det er naturligvis en
petitesse.

--
Bertel

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-12-01 18:32

Mon, 17 Dec 2001 17:35:31 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Retfærdigvis bør du dele udgiften til kabel-tv ligeligt mellem tv
>og Stofanet

Hvorfor? Den havde jeg længe før jeg fik stofanet, og jeg ville da
beholde den, selv om jeg sku finde på å skifte udbyder. Så selv om den
er en betingelse for stofanet, ka jeg ikke følge dig.

hilsen p

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-12-01 21:57

Peter Loumann skrev:

>Hvorfor?

Fordi man ikke kan få netforbindelse uden.

--
Bertel

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-12-01 09:49

Mon, 17 Dec 2001 21:56:38 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Fordi man ikke kan få netforbindelse uden.

Nå ja! Så ska jeg osse lige lægge det halve af huslejen til. Man kan
jo ikke få forbindelsen uden fast adresse.

hilsen p

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-12-01 11:14

Peter Loumann skrev:

>Nå ja! Så ska jeg osse lige lægge det halve af huslejen til. Man kan
>jo ikke få forbindelsen uden fast adresse.

Hvis du ikke mener Bertel har ret, så mener du måske også jeg kan få
en 512/128 forbindelse til 100,- om måneden?

(Jeg har i forvejen 256/128 til 349,- - den lidt større forbindelse
koster 100,- mere).

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-12-01 11:46

Tue, 18 Dec 2001 11:13:44 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>mener du måske også jeg kan få
>en 512/128 forbindelse til 100,- om måneden?
>
>(Jeg har i forvejen 256/128 til 349,- - den lidt større forbindelse
>koster 100,- mere).

Nej

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 18-12-01 04:49

Karsten> pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:
> [...]

Karsten> Jeg tror, at mange vil sidesætte en internetadgang med adgang til TV,
Karsten> telefon, vand, renovation og strøm.

Karsten> Internet er idag dyrere end TV, men der er også meget mere
Karsten> funktionalitet i det.

Ikke altid. Det kommer jo an på hvor meget båndbredde og tv-kanaler der er
tale om.

I vores andelsforening betaler vi fx 57 kr/måned for en delt ADSL forbindelse.
Det er 1/3 af licensen. For slet ikke at tale om afgifter til TV3 m.fl og
vedligeholdelse af paraboler.

--
Niels Elgaard Larsen
E-mail: elgaard@diku.dk <URL:http://www.diku.dk/users/elgaard/>