Sortering med Æ, Ø og Å
Fra : Christian Svenstrup

Dato : 16-12-01 19:34

Jeg har lavet en ASP-side som henter data fra en Access-database. Jeg ønsker
at få sorteret en liste over personer efter efternavn:
"SELECT * FROM medlemmer ORDER BY efternavn"

Problemet er bare at navne der starter med Å bliver skrevet først. Er der
nogen der har løsningen på det problem???

Med venlig hilsen

Christian Svenstrup

Fra : Claus O

Dato : 16-12-01 19:44

"Christian Svenstrup" <chr.svenstrup@get2net.dk> wrote

> Jeg har lavet en ASP-side som henter data fra en Access-database. Jeg ønsker
> at få sorteret en liste over personer efter efternavn:
> "SELECT * FROM medlemmer ORDER BY efternavn"

Gå da ind i funktioner>instillinger>generalt>sorteringsrækkefølge og ændre til norsk/dansk.
Bemærk gælder kun ved nye som der også står, så lav en ny vha. import.
Claus

Fra : Christian Svenstrup

Dato : 16-12-01 21:13

Jeg takker rigtig mange gange for den hurtige og effektive hjælp!!

Med venlig hilsen

Christian Svenstrup

Fra : Allan Ebdrup

Dato : 17-12-01 16:57

"Claus O" <clausolsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> [...]
til norsk/dansk.
> Bemærk gælder kun ved nye som der også står, så lav en ny vha. import.

Ændringen slår også igennem hvis du reparer/compacter databasen

MVH
Allan Ebdrup