Digital kamera - hvad skal der til?
Fra : Enforcer

Dato : 16-12-01 16:05

Jeg står overfor at skulle købe et digitalt kamera til erhvervs- og
privat brug.

Erhvervsmæssigt skal kameraet bruges til at lave websider og mindre
(semiprofessionelle) tryksager, som vi får trykt ude i byen.
Billederne skal tages både inden og ude under forskellige lysforhold.

Privat skal det blot benyttes til de sædvanlige familiebilleder og
lidt udendørs sportsbilleder.

Jeg har kigget lidt på

* Canon Powershot G2
* Canon ixus V
* Fuji finepix 4900 zoom

De svinger i pris fra ca. 5k til 9k. Hvor meget skal der til?
Hvad skal man købe? Hvad skal man være opmærksom på?

Mvh.

Enforcer

Fra : Klaus

Dato : 16-12-01 17:00

"Enforcer" <hhi@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
|
| De svinger i pris fra ca. 5k til 9k. Hvor meget skal der til?
| Hvad skal man købe? Hvad skal man være opmærksom på?

Jeg er i samme situation som dig. Jeg er kommet videre via
Klaus

Fra : Karsten Olesen

Dato : 16-12-01 22:41

"Enforcer" <hhi@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> De svinger i pris fra ca. 5k til 9k. Hvor meget skal der til?
> Hvad skal man købe? Hvad skal man være opmærksom på?

Til de opgaver du skal ha' løst er du godt hjulpet
med apparater fra ca. 3000,-.

Minimum pixels bør være 2.3 hvis du skal
printer i over 13x18 cm.

Glem popfunktioner og gå efter objektivet.

Strømforbruget er ofte stort jo flere
funktioner du skal ha' skærmen tændt for at benytte,
eks. avancerede menuer mv.