Total ikke-comp. nørd spørger...
Fra : tmv

Dato : 16-12-01 02:41

Håber i bærer over med mine absolut ikke-fagsproglige evner og at i
alligevel forstår mit spørgsmål!

Situationen er den, at jeg gennem længere tid har kørt med 2 harddiske i min
computer, den der fulgte med som standard og en ældre ekstra (på kun 7
GB)... Det blev for småt for mig så jeg købte en billig 40 GB Samsung som
jeg så ville installere...
Jeg tog den gamle ud og skiftede samtidig det "flade kabel" som sad i...
Der er 2 harddiske og to CD drev, mit DVD-rom og min brænder og de er
forbundet en harddisk med et drev... Jeg er nu kommet i tvivl om jeg har
lavet noget forkert da jeg forbandt dem igen.. Jeg måtte nemlig hive begge
kabler ud for at kunne komme til (fandens til fede fingre...)!!!
Kan man forbinde dem forkert og alligevel køre (måske bare i dårlig
tilstand) eller er det lige meget hvordan de er forbundet???

Jeg håber i forstår problemet og kan give nogle svar!

Torben

Fra : Desilva

Dato : 16-12-01 16:17

> Kan man forbinde dem forkert og alligevel køre (måske bare i dårlig
> tilstand) eller er det lige meget hvordan de er forbundet???

Hvis de er vendt forkert, så virker disken slet ikke.
Mange stik har en "key" som forhindrer forkert isætning, da stikket har en
plastic udbulning med passende fordybning.
Ellers, så vend kablet så den yderste røde leder vender mod strømstikket.