AMD K5 til AMD K-6 eller K6-2
Fra : Brian Pedersen

Dato : 16-12-01 14:57

Jeg skriver lige igen med nye oplysninger om bundkortet, jeg kunne ikke se
noget på selve bundkortet men ved hjælp af et lille program fik jeg følgende
oplysninger om mit mainboard:

Intel Corporation 82437VX 439VX

der er vedlagt et par jpg filer fra programmet.

og her så den gamle tekst..........................
Hej jeg har en ekstra computer som jeg meget gerne vil gøre lidt hurtigere
end den er i dag.

Lidt om computeren:

AMD K5 100 MHz med en SOCKET 7 CPU (køleren sidder overpå processoren), 40
MB ram og et grafikkort på 2 MB.

Jeg ønsker at ændre lidt på den:

1) kan jeg sætte et Matrox Productiva G100 AGP med 8 MB ram i computeren
2) kan jeg sætte 4 * 32 MB ram i computeren, (der er plads til 4 blokke)
3) kan jeg sætte en AMD K6 eller AMD K6-2 processor i computeren, og med
hvilken hastighed skal
processoren være, 200, 266, 300 eller 350 og skal det være en 100MHz
som bundkortet er på.

Håber disse data kan hjælpe og at jeg kan få et svar, jeg har set at man kan
købe en AMD K6 300MHz socket 7 processor med køler for omkring 300 kr.

Hilsen Brian

Fra : Ib J.

Dato : 17-12-01 11:00

1. Dit bundkort har ikke AGP port, så den går ikke med et
Matrox Productiva grafikkort.
2. Uden at have set manualen til dit mb, vil jeg dog mene, at
du kan montere 4x32mb ram.
3. Dit bundkort kan max klare en cpu på 233mhz.

For at kunne bruge en Amd 300mhz, skal du have fat i et
såkaldt Super 7 bundkort, dvs at det kører med en bushastighed
på 100 mhz.
Vil du skifte til Super 7, skal du være klar over, at de fleste kører
med ATX strømforsyning og sd-ram.
Dit gamle kabinet og dine ram kan du altså ikke genbruge.
Så er spørgsmålet, om det overhovedet kan betale sig at bruge
nogle af de gamle dele, eller om du skal investere i en ny/nyere pc.

mvh
Ib J.