guide til køb af bærbar computer
Fra : ottesen

Dato : 16-12-01 14:05

Hej gruppe!
Jeg er gennem den seneste tid gået og blevet mere og mere klar på at skrotte
min stationære pc og investere i en bærbar computer. Men jeg er ret uvidende
på området og søger efter nogle seriøse guides der kan rådgive en i hvad man
bør lægge vægt på. Er der nogen der kan henvise til sådanne guides?

/Ottesen

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 16-12-01 16:05

Prøv at læse nogle af de tidligere post's her i gruppen. Der har på det
seneste været meget diskussion omkring køb af bærbar.

Selv vil jeg anbefale Dell. God kvalitet og rimelig pris.

Mvh. Ulrich

Fra : dr. nrj

Dato : 16-12-01 17:47

> [...]
>på området og søger efter nogle seriøse guides der kan rådgive en i hvad man
>bør lægge vægt på. Er der nogen der kan henvise til sådanne guides?

Når folk skal købe notebooks kan man som hovedregel dele dem op i 2
grupper:
Dem der skal bruge en letvægter på farten, men har en stationæd PC
derhejmme og dem, der vil skippe den stationære PC helt.

Den første gruppe vil typisk lægge vægt på lille str. og ikke behøve
alt i en løsning.

Du tilhører den sidste gruppe - og du kan derfor ikke - som tingene
er lige nu - gå efter en letvægter.
Du skal bruge alt i én løsningen - og må påregne, at din notebook
kommer til at veje lidt mere end de helt lette - men derfor kan den
sagtens være hamrende mobil.

Først skal du vælge priskategori - hvad vil du give.

På notebook området er det - IMHO - stadig sådan, at mærkevarerne
kommen man længst med - og de giver bedst tatstur- og skærm kvalitet.

Vil du give op til ca. 20.000 kan jeg anbefale Dell 4100 og Asus. Asus
er kommet med en hel ny model kaldet B1, der rummer det hele for det
halve. Du får brug for 2 USB, minimum 1 PC kort udgang, minimum 20 GB
hardisk, min. 14' TFT, 256 ram, om indbygget modular bay.

Alt dette kan du finde i Dell men altså også den nye Asus B1:
http://www.proconsult.dk/katalog/comp/pc-note/note-asus/n-b15-p852d.html

Vil du give over 20.000 - så kan du overveje IBM, Toshiba, HP omnibook
og Sony for blot at nævne nogle.

Du skal også finde ud af, om du kan lide trackpopint stick mus (klit)
- musen er en lille knop midt på tastaturet - eller touchpad mus -
musen er en plade på 7 x 5 cm, som man berører med fingeren.

IBM og Toshiba har trackpoint (nogle af toshibas nye har touchpad),
mens HP Omnibook og Dell 4100 har både trackpoint og touchpad mus.
Resten har kun touchpad mus.

Venlig hilsen/Kind regards

dr. nrj

mail: dr_nrj@no_spam_hotmail.com