Brænder
Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 16-12-01 13:39

Hej gruppe.

Kan en strømforsyning på 250 watt klare en liteon brænder uden at systemet
bliver ustabil?

Mit system:

Soltek sl-75kav bundkort
AMD Athlon 1,2 Ghz
384 mb ram pc133
Asus V7700 Gerfoce 2 GTS 32mb ddrram
Asus cd-rom drev 40x speed

Mvh. Lars.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 16-12-01 13:55

"Lars Willum Christiansen" <liladomo@post.tele.dk> skrev

> Kan en strømforsyning på 250 watt klare en liteon brænder uden at
systemet
> bliver ustabil?

Det vil jeg bestemt mene, men når alt kommer til alt afhænger
stabiliteten ikke så meget af om strømforsyningen har en max-effekt på
250, 300 eller 400 Watt. Det, det drejer sig om er, hvor god din
strømforsyning er til at holde strømstyrken stabilt i
spidsbelastningerne. En god 250 Watt strømforsyning kan godt vise sig at
være langt mere stabil end en billig 300 Watts forsyning.

Hvis ellers din computer er i stand til at køre avancerede 3d spil
stabilt, vil jeg helt klart mene at din strømforsyning uden problemer vil
acceptere en brænder.

Du kan prøve at installere et program, der i Windows løbende måler
spændingen på dit strømforsyning (fx motherboard monitor,
http://mbm.livewiredev.com/ ) - Prøv at stresse computeren med en masse
diskaktivitet, 3D, og alt muligt andet for at se, om spændingen svinger
markant. Hvis den gør dette, er det tegn på en svag (dårligt styret)
strømforsyning.

mvh
Peter

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 16-12-01 19:26

Jeg kan kører max payne i 1280x1024 uden at det hakker. Jeg har ikke haft
nogle problemer endnu med nogle spil.

Mit kabinet kostede 700 kr., og er et enlight kabinet.

Er det en god strømforsyning der sidder i sådan et?

Mvh. Lars.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 16-12-01 20:15

> [...]

> nogle problemer endnu med nogle spil.
>
> Mit kabinet kostede 700 kr., og er et enlight kabinet.
>
> Er det en god strømforsyning der sidder i sådan et?

Det er efter alt at dømme hverken den ringeste eller den bedste. Nu ved
jeg ikke, hvor stort kabinettet er - det siger lidt om, hvor mange af de
700 kroner, der går til strømforsyningen, og hvor mange der går til
metalkabinettet.

Under alle omstændigheder skal du ikke frygte at din strømforsyning ikke
kan trække en brænder.

Kabinetter incl. strømforsyning til fx 300 kroner er for billige, men
hvis du skal have en rigtig god strømforsyning så er 700 kroner for den
alene ikke ualmindeligt.

mvh
Peter

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 16-12-01 22:15

Det er et miditower kabinet, hvis det hjælper.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 16-12-01 22:41

"Lars Willum Christiansen" <liladomo@post.tele.dk> skrev

> Det er et miditower kabinet, hvis det hjælper.

Så er det sikkert et ganske fint kabinet. Som sagt skal du ikke bekymre
dig om hvorvidt din computer kan trække en brænder - det kan den sagtens!

mvh
Peter

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 17-12-01 20:37