Spørgsmål til ejere af Dell notebooks
Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 16-12-01 13:35

Hej NG (og måske mere specifikt Dell-ejere)

Efter den betjening jeg fik i ComputerCity i dag, har jeg besluttet mig
for, at jeg ligeså godt kan købe min bærbare på nettet. Jeg regner med,
at det skal være en Dell, men jeg har dog lige fem hurtige spørgsmål, som
jeg håber jeg kan få svar på inden jeg går ud og kaster en mindre formue
efter en sådan.

1. Hvor lang tid gik der fra du bestilte, til du modtog din computer?

2. Var der pixelfejl på skærmen - blev problemet løst?

3. Hvordan har du oplevet Dells service?

4. Den billige nylon-taske til 275,- som kan bestilles fra hjemmesiden -
er den noget værd?

5. Er du glad for din Dell bærbare?

På forhånd tak,
Peter

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 16-12-01 14:36

Chuke Mimergolf skrev:

> [...]
> efter en sådan.
>
> 1. Hvor lang tid gik der fra du bestilte, til du modtog din computer?

10 dage, du får tilsendt en faktura med en leveringsdato, men ring lige
til Dell og hør om den præcise dato, min kom to dage før, og følge
fragtmanden er det normalt problem at Dell angiver dato nogle dage
senere.

> 2. Var der pixelfejl på skærmen - blev problemet løst?

Ikke nogen på min Inspiron 4000

> 3. Hvordan har du oplevet Dells service?

Har ikke haft nogle problemer med min endnu, så har ikke haft brug for
deres service.

> 4. Den billige nylon-taske til 275,- som kan bestilles fra hjemmesiden -
> er den noget værd?

Kender den ikke, har købt en standart computer taske.

> 5. Er du glad for din Dell bærbare?

Ja meget, indtil videre det bedste computerkøb jeg har gjort, bruger kun
min stationære til at brænde en cd i ny og nå nu, alt andet gør jeg på
den bærbare.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 16-12-01 16:03

Hej

Jeg kan kun sige at jeg generelt er enig med Kenneth.

Min Inspiron 4100 kom på præcis den dag de sagde den skulle (du kan følge
det på nettet med track and trace). Jeg har ingen pixelfejl og har ikke haft
brug for noget service. Har ikke købt tasken, men umiddelbart lyder det som
om det er en meget fair pris. Jeg er 100% glad for den bærbare - bruger ikke
andet end den selvom jeg også har en stationær.

Mvh. Ulrich

PS: Lige nu har Dell et kanon godt tilbud på en Inspiron 8100

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 16-12-01 21:53

> 1. Hvor lang tid gik der fra du bestilte, til du modtog din computer?

cirka en uge..

> 2. Var der pixelfejl på skærmen - blev problemet løst?

Der kom en pixelfelj (to pixel i midten blev lidt mærk).. Det blev rettet
med en ny skærm (da mit mobo sagde en hylelyd.) Pixelfejlen er kommet igen
og jeg skal have fixet nr jeg får tid til at ringe og aftale en tid med dem.

> 3. Hvordan har du oplevet Dells service?

Totalt kanon.. Det pis kan de bare. Du aftaler en tid med en mand og han
kommer så ud til dig og skifter on-site..

> 4. Den billige nylon-taske til 275,- som kan bestilles fra hjemmesiden -
> er den noget værd?

Den er rigtigt lækker med mange lommer osv..

> 5. Er du glad for din Dell bærbare?

Absolut.. Kram til prisen

MVH
Nikolaj

Fra : Morten Jensen

Dato : 16-12-01 22:44

Tja - ud over leveringen tog en rum tig må man jo til stå at det er klasse
de serverer - og tasken til 275 er ok - bedre end læderalternativet.

MVH
Morten

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 16-12-01 23:07

On Sun, 16 Dec 2001 13:35:18 +0100, "Chuke Mimergolf"
<spam@nej.for.pokker> wrote:

>1. Hvor lang tid gik der fra du bestilte, til du modtog din computer?

ca. 2 uger

>2. Var der pixelfejl på skærmen - blev problemet løst?

Nope

>3. Hvordan har du oplevet Dells service?

Jeg har ikke haft behov for telefonisk support, men har kun hørt godt
om dem på det punkt. Deres supportsider er dog et stærkt værktøj. Der
er alt hvad man skal bruge!

>4. Den billige nylon-taske til 275,- som kan bestilles fra hjemmesiden -
>er den noget værd?

Har ikke set den, men den har fået meget ros for at være et godt køb.

>5. Er du glad for din Dell bærbare?

Det bedste EDB indkøb til dato, og jeg køber en hel del!

Fra : Deaster

Dato : 17-12-01 09:53

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message
> [...]
> efter en sådan.
>
> 1. Hvor lang tid gik der fra du bestilte, til du modtog din computer?

8 arbejdsdage

> 2. Var der pixelfejl på skærmen - blev problemet løst?

Nope ingen pixelfejl, og heller ikke på 30 andre som jeg har haft i
hænderne.

> 3. Hvordan har du oplevet Dells service?

Fin, man kommer ret hurtig igennem til deres hotline.

> 4. Den billige nylon-taske til 275,- som kan bestilles fra hjemmesiden -
> er den noget værd?

Jep, den er faktisk imponerende god og temmelig vandtæt, men den er temmelig
stor så du skal have behovet for at have mange til med, før at den er rigtig
god.

> 5. Er du glad for din Dell bærbare?

Meget, der har aldrig være nogen problemer med de 30 styk jeg har haft
gennem hænderne, og min egen tror jeg kun er gået ned med Explorer en 4-5
gange på et halvt år, og den bliver brugt meget.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Peter T.

Dato : 20-12-01 00:17

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in news:9vi4cg$59h$1
@sunsite.dk:

> 1. Hvor lang tid gik der fra du bestilte, til du modtog din computer?

Jeg har købt den brugt (inspiron 4000 med 7 måneders garanti), så det tog
mig knap 16 timer.

> 2. Var der pixelfejl på skærmen - blev problemet løst?

Ingen pixelfejl.

> 3. Hvordan har du oplevet Dells service?

Indtil videre god og hurtig på både telefon og mailforespørgsel.

> 4. Den billige nylon-taske til 275,- som kan bestilles fra hjemmesiden -
> er den noget værd?

Hvis det er den model jeg har fået med, er jeg meget overrasket over den
gode kvalitet!

> 5. Er du glad for din Dell bærbare?

Indtil videre virker den som et temmeligt fornuftigt køb. Jeg smed dog det
preinstallerede winME ud med det samme, da den var gået ned 4 gange på et
par timer. Nu har den kørt i en uges tid med win2000 uden nedbrud. Så jo -
jeg tror på jeg har lavet et superkøb. :) Jeg gik selv efter en Dell, da
jeg udelukkende havde hørt godt om deres maskine og deres support.

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>