Zonealarm + antivirus
Fra : kim014

Dato : 16-12-01 10:02

Er den gratis udgave af zonealarm god nok til alm. hjemme PC, samt er det
nok at køre antivirus online fra f.eks Mcafee eller er det nødvendig med en
købt udgave ?? Mvh. Kim

Fra : Aagaard

Dato : 16-12-01 10:33

"kim014" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nok at køre antivirus online fra f.eks Mcafee eller er det nødvendig med

Zonealarm beskytter dig ikke mod virus, så hvis du anvender din hjemme pc
til at hente email, så kan du kun sikre dig ved at have et antivirus program
installeret. Em firewall er primært til pc'ere som er på nettet hele tiden.
Online scan er kun en ekstra mulighed for at checke din pc for virus, ikke
en beskyttelse.
Hvis du kun anvender din hjemme pc til at hente email og surfe lidt på
nettet, så er det slet ikke nødvendigt med en firewall, mens et antivirus
program er uundværligt.
Jeg har ingen erfaring med McAfee, men kan derimod anbefale dig at tage et
kig på:
Norton Antivirus 2002 www.symantec.dk
Panda Platinum http://www.pandasoftware.com/ (jubii har et godt tilbud lige
nu http://antivirus.jubii.dk/)
eTrust http://ca.com/ - dansk forhandler http://www.provideit.dk/

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : Kent Friis

Dato : 16-12-01 11:02

Den Sun, 16 Dec 2001 10:33:11 +0100 skrev Aagaard:
> [...]
>til at hente email, så kan du kun sikre dig ved at have et antivirus program

Det er meget nemmere at sikre sig mod e-mail virus, ved at lade være med
at clicke på virus'en for at aktivere den. Sålænge virus'en bare ligger
i mailen gør den ingen skade. (Man skal dog holde sig fra Outlook /
Outlook Express, da disse programmer kan finde på at aktivere en virus
uden at man beder om det).

>En firewall er primært til pc'ere som er på nettet hele tiden.

1. Risikoen for et angreb når man er på nettet hele tiden, er dobbelt
så stor som risikoen for et angreb hvis man kun er på nettet halvdelen
af tiden. I den tid man er på nettet er den altså (cirka) lige stor.
Man kører jo heller ikke kun med sikkerhedssele hvis man kører bil
hele tiden.

2. En firewall er beregnet til at holde to netværk adskilt, så der ikke
kommer uønsket trafik fra det ene netværk til det andet. Den har ikke
den store nytte på en enkelt PC. En _personal_ "firewall" er et program
hvis primære formål er narre intetanende personer til at downloade dette
program. Det er nemmere at konfigurere et normalt OS (Windows 95,
Windows 2000, Linux, *BSD,...) til ikke at lytte på netværket, end det
er at konfigurere en firewall eller personal "firewall" til at give
den samme sikkerhed.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-12-01 19:56

On Sun, 16 Dec 2001 10:01:51 +0000 (UTC), kfr@fleggaard.dk (Kent
Friis) wrote:

>(Man skal dog holde sig fra Outlook /
>Outlook Express, da disse programmer kan finde på at aktivere en virus
>uden at man beder om det).

.... samt andre e-mail-programmer, der benytter sig af IE til at vise
HTML med.
--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:

Fra : Max Andersen

Dato : 16-12-01 20:00

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> ... samt andre e-mail-programmer, der benytter sig af IE til at vise
> HTML med.

Det behøvede nu ikke at være IE for at se html, men derimod script-enabled
email klienter. Jeg har modtaget virus i min outlook, men aldrig til dato
aktiveret den, og det er ligesom med en firewall. Hvis man ikke kan
konfigurere den, skal man lade være med at bruge den.

Max

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-12-01 21:08

On Sun, 16 Dec 2001 19:59:51 +0100, "Max Andersen"
<max@SPAMFILTERmilitant.dk> wrote:

>Det behøvede nu ikke at være IE for at se html, men derimod script-enabled
>email klienter.

Scriptet i sig selv gør ingen skade under en fornuftig script-handler.
Det er IE's problem med at en forkert content-type (fx "audio/x-wave")
tillader at indholdet bliver afviklet. Enhver fornuftig script-handler
vil ikke tillade dette uden videre.

Jeg har blot ikke kendskab til at der bruges andre script-handlere.

Fra : Kent Friis

Dato : 16-12-01 20:02

Den Sun, 16 Dec 2001 19:56:11 +0100 skrev Peter Brodersen:

>... samt andre e-mail-programmer, der benytter sig af IE til at vise
>HTML med.

Hvilke er det?

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 16-12-01 22:09

"Kent Friis" skrev

> Hvilke er det?

Bl.a. Eudora:

"If you already have IE 4.0 or above on your system, Eudora will take
advantage of it automatically,"

Hvis du har en god søgemaskine ved hånden, kan du sikkert finde flere.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 17-12-01 10:48

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> writes:

> "Kent Friis" skrev

> Bl.a. Eudora:

> "If you already have IE 4.0 or above on your system, Eudora will take
> advantage of it automatically,"

Men det kan slås fra... og det er det :)
/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@daimi.au.dk
This message may be reproduced freely for non-commercial purposes.

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 16-12-01 10:40

kim014 wrote:

> Er den gratis udgave af zonealarm god nok til alm. hjemme PC, samt er
> det nok at køre antivirus online fra f.eks Mcafee eller er det
> nødvendig med en købt udgave ?? Mvh. Kim

Hejsa Kim

Jeg bruger den gratis Zonealarm, og antivirusprogrammet InocolatelT
Personal Edition. Det har jeg gjort næsten side jeg fik bredbånd
installeret for ca. et halvt år side, i starten bruget jeg en firewall
som hedder Tiny 2, og PC-Cillin, med disse to programmer var jeg meget
plaget af hacker og virus, men siden jeg skiftede til de to antre har
jeg ikke haft nogen ubudene gæster. -- 73 gs de OZ2HNS / Hans Otto

hogit@nielsen.tdcadsl.dk

http://home7.inet.tele.dk/hogit/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-12-01 11:04

kim014 wrote:

> Er den gratis udgave af zonealarm god nok til alm. hjemme PC, samt er det
> nok at køre antivirus online fra f.eks Mcafee eller er det nødvendig med en
> købt udgave ?? Mvh. Kim

Du behøver ikke at tage pengepungen frem for at beskytte dig med et
antivirus-program. AntiVir er gratis til privat brug.
http://www.free-av.com/

Mvh. Kim Ludvigsen