Ny computer
Fra : Karkov

Dato : 16-12-01 04:35

Hej NG

Jeg har ikke fulgt så meget med i udviklingen siden sidst jeg købte
computer. Nu vil jeg have en ny, men jeg forstår ikke rigtigt de "nye"
begræber.

266FSB i cpu'en, hvor meget betyder det i forhold til 133?

Er der stor forskel på 256 mb ddr ram og 256 mb sd-ram, for det er der på
prisen!

Og så ville det være fedt hvis der var en der kunne sætte mig ind i, hvad et
bundkort skal hede, for at være godt.

Det kunne være fedt hvis en gad at svare

Nikolaj Karkov
....god jul

Fra : Søren I. Christianse~

Dato : 16-12-01 10:00

prøv at se www.danskjul.dk/kon.htm
HVIS MAN SKAL HAVE EN PERFORMANCE PC idag, så skal det være noget som,
Soltek DRV2 ddr, hvor der sidder via k266a chip på, en amd XP 1600+ (fordi
den nemt kan clockes til 1900+, og 256+ DDR266/pc2100 ram.

Fra : Soren Pedersen

Dato : 16-12-01 23:23

> HVIS MAN SKAL HAVE EN PERFORMANCE PC idag, så skal det være noget som,
> Soltek DRV2 ddr, hvor der sidder via k266a chip på, en amd XP 1600+ (fordi
> den nemt kan clockes til 1900+,

Lyder spændende....Jeg har idag et Asus A7V-133(A) med en 1600+, som i
"daglig drift" bliver ca. 60 grader varm (Men iøvrigt er klippe stabil). Et
"par" spørgsmål:

Jeg troede at XP'erne vat låst ?
Hvor meget varmere bliver professoren hvis jeg kører den op på 1600MHz ?
Hvilke problemer kan jeg forvente ?
Der sidder en Thermaltake køler på....Rækker det til den højere freq. ?
Skal man bare prøve sig frem - Er der ikke noget der vil tage skade af det ?

Mvh
/Søren

Fra : Henning Larsen

Dato : 16-12-01 10:08

"Karkov" <karkov@familie.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> begræber.
>
> 266FSB i cpu'en, hvor meget betyder det i forhold til 133?

266 mhz FSB er i virkeligheden 133 mhz, men da der benyttes DDR-ram skriver
man 266 da DDR ram er op til dobbelt så hurtig som almindelig SD-ram

> Er der stor forskel på 256 mb ddr ram og 256 mb sd-ram, for det er der på
> prisen!

Se ovenstående

> Og så ville det være fedt hvis der var en der kunne sætte mig ind i, hvad
et
> bundkort skal hede, for at være godt.

Mange muligheder afhængig af processorvalg, men hold øje med ATA133 og USB
2.0 understøttelse.

Henning Larsen

Fra : Cleaner

Dato : 16-12-01 14:21

>266 mhz FSB er i virkeligheden 133 mhz, men da der benyttes DDR-ram skriver
>man 266 da DDR ram er op til dobbelt så hurtig som almindelig SD-ram

SNIP

Det er jo ikke helt korrekt. 266MHz FSB betyder at bussen kører med
2*133 MHz.
Jeg kører 266MHz FSB med almindelige PC133 SDRAM.
Men DDR-ram er hrutigere end alm SDRAM, ingen tvivl om det.
DDR står for Double Data Rate.

Cleaner