Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Er dette ikke kun et script fusk!
Fra : Juger

Dato : 15-12-01 18:41

Hej.

Nogle sider kan visse ens mapper osv. i et vindue, og så skriver de
Hovsa, jeg kan se indholdet på din HD.

Nu tror jeg ikke helt på den, men kan det lade sig gøre, hvis man tar
min opsætning med i betragning.

Den er Win98se, Iexplore 5.5+servicepack, NAvirus2000 opdateres dagligt
Zonealarm er aktiv.

Aktive Script er ikke slået fra i explore.
Hvis de kan gøres, kan det så stoppes ved at fjerne Aktive Scriptning.

Her er en link til en side der påstår det.

http://62.146.60.22/skript/download.php?path=noncdrtools/Fish.zip

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-12-01 18:57

Sat, 15 Dec 2001 17:40:58 GMT, skrev Juger@post3.dk (Juger):

>Nogle sider kan visse ens mapper osv. i et vindue, og så skriver de
>Hovsa, jeg kan se indholdet på din HD.

Ja, du kan godt få en hjemmeside til at se, hvad du har et givent
sted på din PC ved hjælp af et javascript.

Men der er ikke noget at være nervøs, det er kun dig selv der ser
det, der bliver intet sendt ud i verdenen med oplysninger om
indholdet af dit drev.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-12-01 15:48

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in
<ih3n1u0o485c3ddebbuq4cj4ul11tp4cgs@dtext.news.tele.dk>:

> [...]
>
>Men der er ikke noget at være nervøs, det er kun dig selv der ser
>det, der bliver intet sendt ud i verdenen med oplysninger om

men der er vel også den detalje, at man skal give scriptet adgang til at
kunne se disse ting ... javascript har vel forhåbentlig ikke lov til at
kigge på drevs, computernavn etc uden at spørge først. Og hvis man så giver
scriptet lov til at se disse ting, så er der vel intet der forhindrer det i
at lave et POST-request til en server med oplysningerne ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk