Tilslutning af 2 pc'ere til 1 skærm
Fra : Enforcer

Dato : 15-12-01 15:55

Er det muligt at koble 2 pc'ere til samme skærm, hvis skærmen har alm.
vga indgang + BNC indgang?

Tanken var at køre min arbejds pc via BNC og skifte over til VGA (via
skærmens menusystem), når jeg skal rode på min server.

Så kan jeg undgå at skulle ha' to skærme på skrivebordet.

Mvh.

Enforcer

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 15-12-01 16:19

"Enforcer" <hhi@adslhome.dk> wrote in message
> Er det muligt at koble 2 pc'ere til samme skærm, hvis skærmen har alm.
> vga indgang + BNC indgang?

Ja

/Lars

Fra : Henrik Dissing

Dato : 15-12-01 17:34

On Sat, 15 Dec 2001 15:55:07 +0100, Enforcer wrote:

> [...]
> skærmens menusystem), når jeg skal rode på min server.
>
> Så kan jeg undgå at skulle ha' to skærme på skrivebordet.

Det kan du sagtens, men husk på at du så også skal have plads til to
tastaturer og to mus. Der findes special-switche som håndterer det hele på
én gang.

Har du i øvrigt overvejet en softwareløsning hvor du kan "se" begge
computere samtidig på én skærm?

Se f.eks. http://www.uk.research.att.com/vnc/

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Enforcer

Dato : 15-12-01 19:13

On Sat, 15 Dec 2001 17:33:59 +0100, Henrik Dissing <hendis@tdcadsl.dk>
wrote:

>Det kan du sagtens, men husk på at du så også skal have plads til to
>tastaturer og to mus. Der findes special-switche som håndterer det hele på
>én gang.

Det går nok, da det er sjældent jeg skal rode med serveren. Så kan jeg
gemme tastaturet væk.

>Har du i øvrigt overvejet en softwareløsning hvor du kan "se" begge
>computere samtidig på én skærm?
>
>Se f.eks. http://www.uk.research.att.com/vnc/

Det ser meget smart ud. Det vil jeg prøve.

Mvh.

Enforcer

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 16-12-01 10:00

> Det ser meget smart ud. Det vil jeg prøve.

Nu nævnte du ordet "server". Hvis det er et rigtig server OS (Linux, W2K) er
der langt bedre indbyggede løsninger end VNC (X-Windows for Linux, Terminal
Service for W2K). Men er det bare en w9x/ME box er VNC nok det letteste.

/Lars