God jul og især godt nytår.
Fra : Preben Bonnovic

Dato : 15-12-01 14:20

Kom tilfældigt forbi "hunde-gruppen" , hvor jeg kom til at spekulere på,
hvordan det var gået med underskriftindsamlingen på en hjemmeside jeg ikke
mere kan huske.

Kom der noget som helst ud af det med at få forbudt fyrværkeri på andre dage
end 31 dec./1 januar ?.

Mvh.

Preben

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 15-12-01 17:32

Preben Bonnovic <preben_bonnovic@sol.dk> wrote in message
> [...]
> mere kan huske.
>
> Kom der noget som helst ud af det med at få forbudt fyrværkeri på andre

Jeg har aldrig hørt om det , men det kunne da være en god ide ! det ville
jo spare nogle børnefingre og nogle hundemareridt sikkert !

Fra : Kosmonauten

Dato : 16-12-01 00:31

Hej Preben,
en glædelig Jul og et Godt Nytår til dig også ;c)

Jeg kan godt huske den underskriftsindsamling der blev startet, men hvor
langt den nåede aner jeg faktisk ikke,
og inden du spørger, så var jeg selv en af dem som skrev under ;c)
Men nu er det jo sådan at denne gruppe jo ikke læses af alle hundeejere, vi
er vist nede i promiller af den samlede flok af hundeejere.

"Problemet" er at nå alle dem, som ikke går i klubber el. på anden måde
deltager aktivt i div. nyhedsgrupper el. læser blade, bøger om hunde.
Dermed ikke sagt, at fordi man ikke gør den slags ting, at så er man en
"dårlig" hundeejer, for så ville jeg jo bare "skyde" på mig selv ;c)

Der er 2 ting i dette her:
1) Der er før blevet foreslået at man kun skulle sælge fyrværkeri imellem
Jul & Nytår.
Det mente den daværende Indenrigsminister ikke at der var grund til.
Ret underligt, når man sagtens kan kontrollere det i vores sydlige naboland
Tyskland.
2) Nogle af de politikere som i dag sidder ved roret har så sent som sidste
år, fremsat forslag om tilladelse af salg af fyrværkeri med "mindre"
knaldeffekt.
Hmm, et hvert barn kan få fyrværkeri med "mindre" knaldeffekt til at lyde
mange gange højere.

Måske skulle man smide et par kanonslag inde i folketingssalen?

Mvh
Martin & Laika

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 16-12-01 16:24

> [...]
> mange gange højere.
>
> Måske skulle man smide et par kanonslag inde i folketingssalen?

Ja så kunne det være at der blev gjort noget i en fart ! men man ville
sikkert bare få 10 års fængsel for terror.

Fra : Kosmonauten

Dato : 16-12-01 17:33

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:fY2T7.10394$z4.1179124@news000.worldonline.dk...
> Ja så kunne det være at der blev gjort noget i en fart ! men man ville
> sikkert bare få 10 års fængsel for terror.

Hejsa,
uha det havde jeg helt glemt :c)
Men de har jo også hunde derinde, se bare denne her:

Det der skal til er en holdningsændring, især blandt forhandlerne af
fyrværkeri, men der skal desværre nok nogle lig på bordet, før det bliver
aktuelt...........

God Jul & Godt Nytår til dig.
Mvh
Martin & Laika

Fra : John

Dato : 16-12-01 17:54

"Kosmonauten" <kosmonauten@olsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Martin.

Som sagt tror jeg at sådan en liste skal etableres på
et andet plan, såsom det med et lukket forum, hvor
underskriveren selv er med til at få listen til at vokse.

> Måske skulle man smide et par kanonslag inde i folketingssalen?

Bum Bum, og selv Arne Melcior vil vågne op . ( Hvis han da
stadig er der ?! ).

Klap til laika.

Nethils
- John & Basse.

PS: Check din postkasse en af dagene...

Fra : Kosmonauten

Dato : 16-12-01 19:08

"John" <vimse@mulledreng.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> et andet plan, såsom det med et lukket forum, hvor
> underskriveren selv er med til at få listen til at vokse.

Hej John ;c)
Det kan du kun ha ret i, en underskriftsindsamling med "kun" 1000
underskrifter rykker ikke mange pæle hos vores "kære" politikere.
Men hvis vi nu kunne samle 20000 underskrifter, så kunne vi jo lave
Hundepartiet, partiet der g´ør hvor andre tier ;c)

Men det var da et kanon initiv og herfra skal der da lyde en tak fordi at du
stillede tid og webplads til rådighed.

Arne Melchior, hmm er det ikke ham som zz?

Genklap til Basse.
Netpilz fra
Martin & Laika.
PS: Den store opdatering er endelig ved at tage form ;c)

Fra : John

Dato : 16-12-01 15:05

> [...]
> mere kan huske.
>
> Kom der noget som helst ud af det med at få forbudt fyrværkeri på andre dage

Hej Preben

Jeg kan ikke huske hvem det var der kom på selve ideen
med en underskriftsindsamling, men jeg kan sige at det var
mig der lagde plads og programmerede listen.

Desværre var opbakningen og link-lysten tilbage til listen
simpelthen for dårligt, eller så at sige ikke eksisterende,
og jeg besluttede - samt konkluderede, at det ville tage
MEGET ( Læs: År... ) lang tid før listen nogensinde ville
kravle bare op til de 1000. En liste af denne type skal
mindst have 20000 underskriftsstemmer for at effekten
kan høres, men til den tid var jeg nok blevet en
netolding! . For at sige det på godt Jysk, så "gad"
jeg ikke bruge min fritid på at være webmaster for noget
som aldrig ville blive en realitet på de vilkår.

Generelt tror jeg også at hvis sådan en liste skal skabes
igen, så skal det oprettes i et lukket forum med en anden
indpakning hvor bla. brugeren ( underskriveren ) selv er med
til at skabe den fortsatte succes for listen. Det være sig
debat, oplæg og egen pres på implicerede politiker, samt
udsendelse af link fra forummet til venner, bekendte og
familie etc.etc. Hvor, hvordan og hos hvem kan diskuteres,
men f.eks Groupcare kunne være et forslag der kunne
administrere sådan et projekt?!.

Bla. Tyskland har med succes indført det listen skulle
kæmpe for, og jeg er da sikker på at der nok en dag skal komme
en strammere lovgivning vedr. (knald)fyrværkeri herhjemme også,
så det til sidst ender med at der kun sælges imellem Jul og Nytår
eller på selve dagen Nyårsaftensdag.

Det kunne i hvert fald være "bore dajlig" for dyr, børn, og
godtfolk i øst og vest .

God Jul og Godt Nytår til dig og denne NG.

- John
www.nethundeguiden.dk
www.nethundeguiden.dk/post2.asp

Fra : Lars Stricker

Dato : 18-12-01 10:03

Du skrev i februar 2001 :

Preben Bonnovic wrote:

> Fint fint med en underskriftsindsamling, men hvad med os andre som netop
> nyder December måned idet, ungernes fyrværkeri er med til, at hundeejerne
> for en gang skyld holder deres hunde i snor.
>
> Samtidig fratager i også ungernes mulighed for at hævne sig på
> hundeejerne/hundene, hvis ekskrementer de i alle årets måneder render og
> træder i.
>
> Med venlig hilsen
>
> Preben

Jeg svarede:

Hej
Fint fint med lidt debat, men kunne du ikke være bare en lille smule saglig ?

Ifølge din tåbelige argumentation skulle der jo nærmest være pligt til, at
børn og voksne som stadig ikke er blevet voksne, fyrer af året rundt for at
holde folks hunde i snor.
Du må da være fyrværkeriforhandler, eller måske bare en fuser? eller
hundeangst ?
-Lars