a7v266-e mobo + alpha pal 8045 t
Fra : Desilva

Dato : 15-12-01 13:35

Jeg har købt mig en 8045t, som skulle på mit a7v266-e motherboard. Det gik
også fint lige til jeg .. ehm.. gik i gang

Der sidder en kondensator på boardet som er i vejen for køleprofilen.
Senere læser jeg så at det er et kendt problem, og at man evt kan afrunde et
hjørne på køleren for at få den på plads, men... er det nemt? Den ser ud til
at have en base af hårdt metal, og kunne måske revne, hvis jeg gik i gang
med den.

Er der nogen der der har haft held med at sætte dette motherboard sammen med
denne kølerprofil?

Er der en ligende profil som kunne bruges med den 80mm blæser jeg har?

Fra : Otto Haue

Dato : 15-12-01 14:04

På mit motherboard kunne jeg lodde kondensatoren så langt op/ud at jeg kunne
bøje benene på den og derved få plads til 8045'eren.

Benene på loddesiden af boardet fra kondensatoren var nemlig ikke klippe af
helt inde ved boardet. Derfor kunne jeg ved at lodde på dem skubbe dem en
3-4 mm op og kunne så bøje den så meget at der blev plads.

--
Mvh Otto Haue

Fra : Desilva

Dato : 15-12-01 14:11

> [...]
> helt inde ved boardet. Derfor kunne jeg ved at lodde på dem skubbe dem en
> 3-4 mm op og kunne så bøje den så meget at der blev plads.

Hm... kan da se efter.. tror nu nok hellere jeg vil smadre køleren end
motherboardet, hvis nu det skal gå galt. Tak for tippet dog.. så må vi se om
jeg er "mand nok" til at forsøge mig

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-12-01 14:13

Bare brug en fil... Så flækker du ikke noget, og da basen er lavet af
aluminium, er det let at file i.

- Martin

Fra : Desilva

Dato : 15-12-01 15:25

> Bare brug en fil... Så flækker du ikke noget, og da basen er lavet af
> aluminium, er det let at file i.

Jeg kastede mig frådende over profilen med en nedstryger.. da jeg var færdig
med at tøre fråde af hagen, så slappede jeg af og savede et lille bitte
hjørne af. Nu sidder den i maskinen, og jeg håber bare at den køler
ordentligt.

Jeg havde lige kortvarigt min anden køler af og på tidligere på dagen, med
det resultat at temperaturen gik 7 grader op... så jeg mangler
tilsyneladende nogen evner i retning af kølermontering... bruger ellers det
fineste noname kølepasta

Fra : Desilva

Dato : 15-12-01 18:41

> [...]
> det resultat at temperaturen gik 7 grader op... så jeg mangler
> tilsyneladende nogen evner i retning af kølermontering... bruger ellers

Ehm... ok jeg ved at det her er blevet bragt op før men lad mig liiige gøre
det igen.

Mit motherboard står nu til 33 c og cpu til 67 c... efter et par time med
ingen aktivitet.
Det er også 7 grader mere end før... tre grader mere for motherboardet.

Jeg vil gerne lige sikre mig svaret igen... om så temp måleren på board og
cpu sagde hundrede grader, så kan jeg regne med at alt er ok, bare systemet
kører stabilt?

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-12-01 22:05

Tjahh. Min siger 50 grader fuld load, og 22 på bundkortet... Har du blæser
på alpha'en?

- Martin

Fra : Desilva

Dato : 16-12-01 10:53

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> wrote in message
> Tjahh. Min siger 50 grader fuld load, og 22 på bundkortet... Har du blæser
> på alpha'en?

Jaja en 81mm low noise papst 8412.

Problemet er nok enten at profilen fylder for meget i kabinettet, for det er
en ordentlig klods som kun liige kan være under strømforsyningen... eller
problemet er at strømforsyningen ikke lufter nok ud.
Motherboard temperaturen er jo steget en del siden udskiftning.

Problemet med støjdæmpning, som er årsagen til det her skifteri, er bare at
man bliver mere og mere kræsen. Nu sidder jeg og irreterer mig over den
lille blæser på selve bundkortet og så naturligvis diskene

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-12-01 12:17

> Problemet med støjdæmpning, som er årsagen til det her skifteri, er bare
at
> man bliver mere og mere kræsen. Nu sidder jeg og irreterer mig over den
> lille blæser på selve bundkortet

Passiv køleprofil.

> og så naturligvis diskene

Elastikker. (Det har du nok ikke plads til i det kabinet)

- Martin

Fra : Desilva

Dato : 16-12-01 13:08

> Passiv køleprofil.

Ja det vil være en løsning. Jeg tror egentlig også den kan klare sig helt
uden.

> Elastikker. (Det har du nok ikke plads til i det kabinet)

"det kabinet"? Sig mig en gang, har du et kamera montert i nærheden af min
computer, siden du kender kabinettet?
Du har i hvert fald ret. Der er ikke plads til meget andet end en liter varm
luft ud over hvad der er i forvejen.

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-12-01 22:56

> "det kabinet"? Sig mig en gang, har du et kamera montert i nærheden af min
> computer, siden du kender kabinettet?

Jeg kunne se ud af dine andre svar, at der max. var tale om et midikabinet.
Og der er det svært at få en hdd til at hænge i elastikker... Ingen kameraer
her ...

- Martin