Længde på USB kabel?
Fra : Thostrup

Dato : 15-12-01 11:45

Jeg står og skal have en Brother 1240 printer så lang væk som muligt, uden
en printerserver eller lignende.
Kun ved hjælp af kabel. Min printer har mulighed for USB tilslutning og jeg
mener at dette kabel kan
være længere end et standart printerkabel.
Hvor langt kan et USB kabel være, når det skal bruges til en printer?

På forhånd tak

M. Thostrup

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 15-12-01 16:18

"Thostrup" <thostrupNOSPAM@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> være længere end et standart printerkabel.
> Hvor langt kan et USB kabel være, når det skal bruges til en printer?
http://www.usb.org/faq/ans5.html#q2

Du kan få aktivet forstærkede kabler der kan være længere end de 5 meter,
ellers må du igang med at sætte nogle hubs ud med jævne mellemrum.

Bemærk at de 5 meter er den afstand hvor der er garenteret at det virker -
du kan godt være heldig at kunne trække et længere kabel uden problemer.

/Lars