Integral regning
Fra : Jesper Vels

Dato : 15-12-01 02:08

Hej

Tjek lige http://www.kajkage.dk/matrix
(nederst se grafen)

Hvis jeg Integrere g(x) 0 til -20 så får jeg arealet under grafen...
men hvad med den del under grafen...? fra ca. 4,x - 0 er den så med i
det areal jeg får....?

/Jesper Vels

Fra : Michael Knudsen

Dato : 15-12-01 09:24

Jesper Vels wrote:

> Hvis jeg Integrere g(x) 0 til -20 så får jeg arealet under grafen...
> men hvad med den del under grafen...? fra ca. 4,x - 0 er den så med i
> det areal jeg får....?

Nej. Dit integral bliver giver arealet under den del af grafen, der
ligger over x-aksen minus arealet af den del, der ligger under x-aksen.

Integrer i stedet fra -20 til "cirka -4" og træk derefter integralet fra
"cirka -4" til 0 fra.

P.S. Brug LaTeX!

-> Michael Knudsen

Fra : Jesper Vels

Dato : 15-12-01 13:45

>Integrer i stedet fra -20 til "cirka -4" og træk derefter integralet fra
>"cirka -4" til 0 fra.

Det går også fint nok...
Men tjek lige:

http://www.kajkage.dk/matrix/graf.jpg

Hvordan finder jeg det sidste areal der skal fjernes....?
Den del under x aksen forvire mig en del ;-(

/Jesper Vels

Fra : Malle-brok

Dato : 15-12-01 17:23

Hej Jesper.

> Hvordan finder jeg det sidste areal der skal fjernes....?
> Den del under x aksen forvire mig en del ;-(

Er den sidste del af arealet fra x lig med ca. -4 til 0 ???

I så fald har h(x) intet med arealet at gøre, hvorfor du kun skal integreret
g(x) fra -4 til 0.

G O D W E E K E N D
Carina

Fra : Niels Erik Danielsen

Dato : 15-12-01 15:08

"Michael Knudsen" <knudsen@imf.au.dk> wrote in message
> Jesper Vels wrote:
>
> P.S. Brug LaTeX!

Giver det bedrer beskyttelse mod horeunger