Mounte gammel disk, hvordan er det nu liii~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-12-01 23:58

Efter min lille FreeBSD box bragede ned med 240 idag så har jeg været igang
med den store geninstalering, men hvordan er det nu liiige jeg får mounted
f.eks /usr fra den gamle disk?

Jeg kan godt mounte disken ved mount /dev/ad3 /mnt/backup, men så kommer
blandt andet usr delen ikke med.
Den har jeg så forsøgt efterfølgende med # mount -t ufs /dev/ad3s1g
/mnt/backup/usr/
mount: /dev/ad3s1g: No such file or directory

Hvad er det liiige jeg har overset her siden det ikke virker? :(

/Dennis

Fra : Karsten Rasmussen

Dato : 15-12-01 03:40

"Dennis Pedersen" <usenetspam@FJERNDETTEdaydreamer.dk> skrev i en meddelelse news:_svS7.3688$Q3.555608@news010.worldonline.dk...
> [...]
> mount: /dev/ad3s1g: No such file or directory
>
> Hvad er det liiige jeg har overset her siden det ikke virker? :(

Du skal lige se efter hvor den lå. Hvis den f.eks lå på hda3 skel du nok skrive noget i retning af
mnt /dev/hdb3 /mnt/usr
forudsat at du først har kreeret /mnt/usr

/Karsten

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-12-01 12:13

"Karsten Rasmussen" <dk@dk.dk> wrote in message

> [...]
skrive noget i retning af
> mnt /dev/hdb3 /mnt/usr
> forudsat at du først har kreeret /mnt/usr

Det er da også det jeg har gjort(?)
Der er ingen problemer i at mounte / fra den gamle disk, men der ligger
nogle data i /usr jeg gerne vil have fingre i og den er bare blank
(sandsynligvis fordi den ikke er mounted) og den gamle disk er så fucked up
så bsd ikke længere kan starte op så jeg evt kunne dumpe det via ftp ;/

/Dennis

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-12-01 14:26

"Dennis Pedersen" <usenetspam@FJERNDETTEdaydreamer.dk> wrote in message
> [...]
> mount: /dev/ad3s1g: No such file or directory
>
> Hvad er det liiige jeg har overset her siden det ikke virker? :(

MAKEDEEV var svaret på mine bønnner :)
Nu virker det ..

/Dennis