Bolig til fysisk/psysisk handicappedet
Fra : Henrik Larsen

Dato : 14-12-01 21:01

Ja, jeg skriver igen, (jeg skrev et indlæg den 3 nov.). Nu er jeg nået så
langt at jeg ikke skal ind i nogen ældrebolig, det siger de nu hos kommunen
(jubii). Men jeg er jo også kun 29 år, og som 29 årrig og så bo blandt
ældremennesker (her taler vi om personer over 67 år) er da ikke et sted at
placere unge mennesker, så nu venter jeg bare på et svar fra kommunen om de
kan tilbyde mig et sted at bo, eller om det er amts-kommunen der skal hen og
tage over. De har sagt (amts-kommunen) at hvis det ikke kanm lade sig gøre
via kommunen så skal jeg anke sagen og så vil amts-kommunen så hjælpe mig,
så nu er jeg kommet langt efter hånden, og imens må man jo bare vente, selv
om det er svært.

/MrWheel

Fra : Karsten Jensen

Dato : 15-12-01 19:18

On Fri, 14 Dec 2001 21:01:06 +0100, "Henrik Larsen"
<dsl53373@vip.cybercity.dk> wrote:

Har du overvejet om beliggenheden for de ældreboliger du ikke vil bo i
- er ok?

Selv bor jeg i en ældrebolig og er egentlig ganske godt tilfreds
(selvom jeg har for lidt plads). 98 pct. af beboerne her er mellem 80
og skindød - og alligevel synes jeg det er et godt sted. Dog ikke sagt
at jeg ikke mangler noget yngre blod.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Henrik Larsen

Dato : 15-12-01 21:25

> Har du overvejet om beliggenheden for de ældreboliger du ikke vil bo i
> - er ok?

Dem de har tilbbudt ligger godt nok 50-150 m fra plejehjemmet men alligevel,
det er for meget at tilbyde unge det. Og nu er Handicap afd. ved at
undersøge om jeg egnet til en bolig for fysisk handicappede. Hvilket min
sagsbehandler mener at jeg er, hun er 80% sikker pga. de prob. jeg har. Men
en afgørelse kan da heldigvis ankes, og min arbejdsplads har sagt at de også
vil hjælpe hvis det skulle gå galt.

> [...]
> (selvom jeg har for lidt plads). 98 pct. af beboerne her er mellem 80
> og skindød - og alligevel synes jeg det er et godt sted. Dog ikke sagt

Det er da altid noget at du har accepteret det, men min amtskommune vil ikke
acceptere at jeg ryger ind i en ældrebolig når jeg ikke er ældre end jeg er
pt.

Med venlig hilsen

MrWheel

God Jul og godt Nytår

Fra : cybs

Dato : 17-12-01 20:48

Hm... Nu ved jeg jo ikke helt, hvad der menes med ældreboliger i din
kommune, men her er det en forkortelse for ældre- og handicapegnede boliger,
og er
i mange tilfælde integreret i andet byggeri, fx ligger der en del i den
ejendom (og opgang), som jeg bor i. For mig føles det ikke anderledes end så
mange andre steder jeg har boet, hvor der også var mange pensionister i
opgangen. Det har aldrig været et problem, tværtimod!

Du kan se nærmere her:
http://www.frederiksberg.dk/generate.asp?o_id=8736

MVH

susanne

Fra : Henrik Larsen

Dato : 20-12-01 20:37

> Hm... Nu ved jeg jo ikke helt, hvad der menes med ældreboliger i din
> kommune, men her er det en forkortelse for ældre- og handicapegnede
boliger,

Ældreboligerne i Odense, ja hvad skal man sige om dem, der bor så godt som
ingen unge i miles omkreds med handicaps.

> [...]

> mange andre steder jeg har boet, hvor der også var mange pensionister i
> opgangen. Det har aldrig været et problem, tværtimod!

Nu har jeg pt. kun prøvet at bo et sted og det er hvor jeg er født og
opvokset (hos forælderne) min fys/ergo i mit distrekt, siger også at jeg
skal bo et sted hvor der er unge nogenlunde på min alder for at få et
netværk, det kan man jo ikke få med ældre (gå i byen, biffen eller komme
hjem midt om natten) og så har Falck sagt et det skal være en bolig der
ligger i stue etagen (jeg har epilepsi). Og så er jeg kommende
kørestolsbruger :'( , Hvorfor kan være lige meget.

/MrWheel