kraft beregning.. et lille spørgsmål
Fra : Ukendt

Dato : 14-12-01 20:30

Hvis man har et computer kabinet der er 440x210x670(mm(DxBxH)) Og antager at
der er en samlet vægt i kassen på 50 kg, der er ligligt fordelt op ad
siderne. Dog ikke noget i bunden eller i toppen. Hvis man så tager den kasse
og sætter den på nogle hjul der har kontakt med kassen på 20x20 mm så den
kan bliver støttet nede fra 20x20mm i alle fire hjørner.

Så er mit spørgsmål:

Hvis man så tager et stort aflangt hul på 120x240mm inde i midten af bunden.
Hvad vil der ske? Har jeg ret når jeg siger at materialet i midten af bunden
ikke har nogle støtte funktion? Og der ikke vil ske´ noget?

Fra : Ivar

Dato : 14-12-01 23:46

"peet_dk" skrev:
> Hvis man så tager et stort aflangt hul på 120x240mm inde i midten af bunden.
> Hvad vil der ske? Har jeg ret når jeg siger at materialet i midten af bunden
> ikke har nogle støtte funktion?

Nej, det har du ikke.

> Og der ikke vil ske´ noget?

Det er afhængig om den svækkede bund er stærk nok.

(Imponerende at du kan få 50 kg ned i et så lille kabinet.)

Ivar

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-01 00:08

> Det er afhængig om den svækkede bund er stærk nok.

hmm.. ja det er mig der ikke havde tænkt mig om.. Den vil jo prøve at bukke
den sammen..

> (Imponerende at du kan få 50 kg ned i et så lille kabinet.)

Ja det var også i "worst case" den ligger nok normalt på 25 kg

Fra : stephen frederiksen

Dato : 15-12-01 11:56

Du kan rolig sætte fire hjul på , et i hvert højrne.
husk at kabinettet er opbygget omkring en ramme, der godt nok udgør bunden,
men se på kanbinettet
og du vil finde fire gummi/plast ben, placer hjullene herunder og alt vil
være iorden.
den vil ikke bøje sammen
stephen

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-01 15:09

> [...]
> men se på kanbinettet
> og du vil finde fire gummi/plast ben, placer hjullene herunder og alt vil

Det er heller ikke selve det at sætte hjul under kabinettet jeg er bange
for, da man også som ekstra udstyr kan købe hjul af fabrikanten. Men det er
mere det relative store hul i bunden jeg er bange for...

Fra : stephen frederiksen

Dato : 15-12-01 16:10

nu er hverken 25 eller 50 kg den store masse, jeg antager at du ikke vil
fjerne hele bunden men lade fx. 25mm være tilbage hele vejen rundt i bunden,
men hviklet kabinet er der tale om, så kunne jeg måske finde et billede af
den

stephen

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-01 17:48

> men hviklet kabinet er der tale om, så kunne jeg måske finde et billede
af
> den

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=21&page=1

jeg havde så tænkt mig udføre denne operation:

http://www.procooling.com/articles/html/how_to_mount_a_radiator_to_yer.shtml

Men altså bare med huller i bunden og ikke i toppen

Fra : stephen frederiksen

Dato : 15-12-01 19:59

nu kan man se at der forefindes en midtertravers, som vil optage
tværpåvirkningerne, men som sagt er 50 kg ikke den store masse i dette
tilfælde, når der så bibeholdes mindst 25mm af bunden så derfor kan du rolig
gå igang, hvis du så vil 'fylde' hullerne op med blæsere eller radiator, vil
disse enheder kun virke forstærkende på kabinettet.

lad os høre hvordan det går med køling og støjen, når du får det lavet

stephen