Sonofon FWA
Fra : Allan

Dato : 14-12-01 17:11

Ja, det var så det.

Sonofon som Internet levarandør til private? Glem det og jeg mener GLEM det
indtil de været på banen et år eller to.
De er simpelthen får dårlige til at overholde aftaler eller at informere
omkring deres produkter.

Det er ingen hån af Sonofon, jeg håber og tror de får et meget stærkt
produkt når de er modne.
Jeg kan kun sige stakkels dem er i deres FWA team.

Her er lige par punkter........

1. Ingen support om aftenen af nogen art!
2. Går din forbindelse ned om lørdagen må du pænt vente til mandag med at få
en status!
3. Er der fejl på din linie og en virksomhed har en lignende fejl bliver du
nedprioriterert "forståeligt nok mht. økonomi"
4. kommer der fejl på en mast som er link til din mast kan det være at din
forbindelse ikke virker mere "Sonofon har ikke 2 udgange på alle deres
master endnu"

osv.

Grunden til at jeg skriver dette indlæg er min mast igen idag er blevet
nedprioriteret, "ja, der går nok op til 4 uger før den er klar"
Det skal lige siges at masten har været klarmeldt i fire dage, hvorefter den
blev sat ud af drift pga. kabelfejl. Men det har man åbenbart ikke tid til
at rette.

Men ringede de imorgen og sagde, du får FWA i næste uge var jeg da nok
hoppet på alligevel, men hvorfor skulle de dog gøre det, og hvem skulle
forresten have myndighed til at bestemme noget hos FWA teamet. Det lader jo
til at de bare videregiver ordre from above.

Jeg håber ikke det er alt for negativt det her, betragt det som en
vejledning hvis du er non-nørd og har brug for support.

Held og lykke Sonofon

/AK

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 15-12-01 17:08

On Fri, 14 Dec 2001 17:10:40 +0100, "Allan" <ak@kobs.dk> wrote:

> [...]
>indtil de været på banen et år eller to.
>De er simpelthen får dårlige til at overholde aftaler eller at informere

[cut: resten]

Tja, folk har jo så forskellige oplevelser med firmaer og deres support;
men inden ikke-nørder bare beslutter sig udfra en historie, bør de da
undersøge det nærmere, og sådan der ser det da ikke altid ud.

Jeg har også haft problemer med min FWA-linie; men synes til gengæld at
deres support-team har gjort et lækkert stykke arbejde.

1: På intet tidspunkt har jeg følt mig nedprioriteret, og dette til trods
for at jeg rent faktiskt var koblet på nettet og kunne hente mine mails
o.s.v.
2: Til forskel fra mine oplevelser med mange andre ISP's, så ringede
Sonofons support dagligt tilbage til mig med status og kommentarer.
3: Havde jeg nogen spørgsmål til, el. kommentarer til fejlfinding, så tog
de kontakt med teknikerne og meldte så tilbage til mig.
4: Selv de dage hvor jeg ikke var til at træffe telefonisk før sent om
aftenen, fik jeg tilbagemelding om dagens status over SMS.

Jeg ved godt at dine kommentarer ikke bare går på support, men hele pakken
som den ser ud "her & nu".

At de stadig ikke har 2 links til alle deres master, tjaeh de er i en
opstartsfase, og etablering af et landsdækkende net ta'r tid.
Mindes også en del problemer med xDSL i opstartsfasen i Danmark, og hører
da stadig om problemer med produktet den dag idag.

Med henblik på support, så er det da rigtig at der ikke er den store
support i weekenden. Men jeg har da magtet at ringe derind i weekenden da
jeg fik bøvl med min linie, og få fat i en supporter, som pænt kunne
fortælle mig at der ikke var fejl på masten som jeg var tilknyttet, men at
de havde opgraderet noget i løbet af natten, og at der måske kunne være
sket noget der.
Samtidig ville hun fejlmelde min linie, hvilket hun også gjorde, så helt
uden support er de da ikke i weekenden, el. også har jeg været meget
heldig.

Lige et spg.
Har du fået at vide fra Sonofon, at en privatperson med en 1024/256 linie,
bliver nedprioriteret i forhold til et firma med en 1024/256? For sådan
læser jeg dit punkt 3.

M.v.h.
--
Rune Kronenberg
A pessimist complains about the noise when opportunity knocks.

Fra : Allan

Dato : 15-12-01 18:07

Hej

Tak for svar/ indlæg.

Jeg er da glad for at du har været heldig med Sonofon! Gid det var mig.
Jeg fik igår, konkret at vide at grunden til at min og andre master ikke
blev iværksat var at, der var en stor ordre til staten der trak alle deres
resourcer.
Så en nedprioring må man da kalde det. Og hvad så fremover???

Som jeg også skriver modtog jeg ordre bekræftigelse på FWA d. 03 dec. Men
jeg er ikke på noget tidspunkt blevet kontaktet af Sonofon med information
om at det er blevet udskudt på ubestemt tid. Så kontakt til kunderne er der
også forskel på!

/AK

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 15-12-01 19:46

On Sat, 15 Dec 2001 18:06:56 +0100, "Allan" <ak@kobs.dk> wrote:

> [...]
>resourcer.
>Så en nedprioring må man da kalde det. Og hvad så fremover???

Hvorfor de prioriterer som de gør, er det kun dem der kan melde ud om. Men
jeg er glad for konkretiseringen af punkt 3, som viser at det har noget at
gøre med storordre, kontra en almindelig standardlinie; og i sådan en
situation tror jeg, at alle danske ISP's ville prioritere på samme måde.

ADSL-historie
******************************

Men jeg kan da melde lignende historie om ADSL, som jeg blev lovet i midten
af November sidste år.
Til min store glæde (da jeg bor ca. 5km fra centralen), og de 6 mdr.
ventetid som jeg havde hørt så meget om, passede heller ikke. Da jeg kunne
få det installeret allerede i midten af December.

Da der kun var to dage, til den store ADSL dag, blev jeg så kontaktet af
deres salgsafdeling, som måtte fortælle mig at jeg desværre ikke kunne få
ADSL alligevel, da en kontrolmåling havde vist at min dæmpning ikke var
under de 30 (mener jeg kravet var), men var helt oppe på lidt over 59!
Hvordan de kan lave så stor en fejlmåling skal jeg ikke kunne sige, men
fik (efter mange samtaler med dem) at vide at de kunne flytte mig ud på en
"mini-central" som lå et par kilometer tættere på, og så ville min dæmpning
formentlig blive så god, så jeg sagtens kunne få ADSL alligevel.
Herligt tænkte jeg, og blev så flyttet ud på mini-centralen, og bestilte så
ADSL igen. Desværre fik jeg så et afslag igen, denne gang uden at der
overhovedet blev lavet en måling på min dæmpning, hvilket supporteren slet
ikke kunne forstå og derfor prøvede at bestille til mig igen. Dette gentog
sig så tre-fire gange. Hvorefter jeg langt om længe fik en forklaring på
hvorfor jeg fik afslag uden at der blev foretaget måling, det var fordi at
den central jeg var blevet flyttet ud på, for at kunne få ADSL, slet ikke
var klar til ADSL på det tidspunkt, og først ville blive det i Marts 2002,
altså næsten 1½år efter.

Desværre slutter historien så ikke der. For selvom jeg synes dette er slemt
nok, så fortsatte historien i somres.

Pludselig en aften, fik jeg en mail o at min central nu var klar, og at jeg
derfor ville kunne få ADSL nu.

Lækkert tænkte jeg, og skyndte mig at ringe til dem for at bestille det
endnu en gang.
Hvorefter jeg kunne konstatere at det var falsk alarm, for den mail var
blevet sendt til mig, fordi den central jeg havde haft før, nu var ADSL
klar (hvilket den på det tidspunkt havde været i over et år ), men den
central de havde flyttet mig over på, var desværre ikke ADSL-klar, og ville
stadig først blive det i Marts 2002. Så heller ikke denne del af deres
service fungerede; hvilket tog ca. 3 samtaler med support og salgsafdeling
før de kunne fortælle mig.

**************************************

Grunden til at jeg fortæller om denne oplevelse er for at vise, at selvom
jeg synes det er træls for dig, og godt kan forstå din
frustration/irritation.
Så synes jeg ikke, man udfra den ene hændelse kan konkludere at Sonofon og
deres FWA produkt ikke kan bruges af private.
For der vil være mange af den slags oplevelser med stort set alle I-net
produkter til private, desværre!
Og hvis sådan nogle få hændelser, var nok til at afskære et firma fra at
kunne bruges af private, så var der slet ikke noget der hed flat-rate el.
højhastighedsinternet (bredbånd) til private foreløbig i Danmark.

> [...]
>om at det er blevet udskudt på ubestemt tid. Så kontakt til kunderne er der

Svært at sige, da jeg ikke ved hvad der står på din ordrebekræftelse? Men
på den jeg modtog, stod der ikke nogen dato. Men selvfølgelig ville det da
være rart, hvis de enten telefonisk el. skriftligt tog kontakt med de
ramte, og forklarede situationen, så en ellers meget negativ oplevelse,
kunne blive vent til en, i det mindste, tålelig situation.

Grunden til at jeg har oplevet så god kontakt, kan også skyldes, at jeg bad
om at få status-rapporter, også selvom den blot bestod i "intet nyt", så
jeg kunne følge arbejdet og få en ide om hvad der skete, og hvorvidt det
skred frem.
Så jeg lavede en aftale med en af deres supporters, som hun var så sød at
overholde til punkt og prikke. Hvilket jeg ikke har oplevet så mange andre
steder, selvom jeg som regel beder om det, og også får lovning på, hos de
ISP's jeg har haft kontakt med.

M.v.h.

Fra : Fishymaster

Dato : 16-12-01 03:29

FWA levering 1-9-2001 intet
ringer til suport 15-9-2001
De ved ikke hvornår de er klar.
midt af november bliver ringet op af suport de er klar 1-12-2001
26-11-2001 brev fra sonofon om jeg stadig er intresseret sendt!
16-12-2001 stadig ingen FWA og intet fra sonofon tjooo det kalder jeg god
kundepleje...

1-3-2002 ADSL iflg Teledk...

Tja jeg ender nok op med adsl for sonofon får ikke taget sig sammen :(

Fishymaster

Fra : Allan

Dato : 16-12-01 09:59

Hej!

Fishymaster du har hørt samme violin som jeg, og jeg ved at der er rigtig
mange der har den samme opfattelse.

Det er her min point er!

Support, support, kundepleje, kundepleje, info, info

Og Rune du skriver at....

> [...]
>om at få status-rapporter, også selvom den blot bestod i "intet nyt", så
>jeg kunne følge arbejdet og få en ide om hvad der skete, og hvorvidt det

Det er jo det vi allesammen vil ha. Men det burde vi ikke selv bede dem om
vel?
Det er helt naturligt at få klar besked om ens bestilling.

Iøvtigt bestilte jeg FWA til september måned.
Og den eneste kontakt jeg havde med Sonofon var når jeg selv ringede ind til
dem, eller når jeg var på nettet for at se at nu var masten sku rykket en
måned mere frem.
Hvis de har så store problemmer med at levere hvorfor melder de det så bare
ikke ud, så man har noget at forholde sig til.
Den eneste violin der spiller er den med,,,,. "der går nok lige 14 dage men
så er vi også klar eller der går lige en måned og så skal du bare se."

/AK

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 16-12-01 11:13

On Sun, 16 Dec 2001 09:59:16 +0100, "Allan" <ak@kobs.dk> wrote:

>Det er jo det vi allesammen vil ha. Men det burde vi ikke selv bede dem om
>vel?
>Det er helt naturligt at få klar besked om ens bestilling.

Mit problem lå ikke i bestillingen, men i fejlfinding på linien; men jeg er
ikke vant til at support ringer op hver dag og giver besked, uanset om der
er sket noget el. ej.

Jeg er heller ikke vant til, at en sådan aftale med en supporter bliver
overholdt.

Har du ikke hørt lignende historier om ISP'er som tilbyder ADSL? Historier
om folk der ikke har fået besked om at deres dato for installation
pludselig er blevet rykket?
Folk som har taget fri for arbejde, fordi teknikeren skulle komme den dag
og installere, men som bare aldrig mødte op, uden at ringe og gi' besked?

Det var dette som min kommentar gik på.
At man ikke bare kan konkludere at de ikke kan bruges til private på grund
af nogle dårlige erfaringer, for i så tilfælde ville alle ISP'er i Danmark
falde fra.

> [...]
>dem, eller når jeg var på nettet for at se at nu var masten sku rykket en

Oki, det var det så ikke her. De tog kontakt til mig to gange i løbet af
den periode; en gang telefonisk for at fortælle at den linie jeg havde
bestilt, ikke længere kunne leveres. Og en gang skriftligt omkring det
samme. Begge gange for at høre om jeg stadig var interesseret, og hvilken
forbindelse jeg så ville ha'.

Men jeg havde da også jævnligt kontakt med dem for lige at høre.
Men forventer ikke at de skal ringe rundt til alle de folk de har i deres
kundekartotek, hvergang som mastens klargørelse bliver rykket med en uge.

Jeg fik besked på, at de ville ta' kontakt med mig når masten var klar, og
at den var programsat til x.x dato.

Når masten var klar, så tog de kontakt. Hvilket var hvad de havde fortalt
mig at de ville.

>Hvis de har så store problemmer med at levere hvorfor melder de det så bare
>ikke ud, så man har noget at forholde sig til.

Det skal jeg ikke kunne sige.

Men jeg kan huske store problemer med det samme med ADSL i starten. Der var
pludselig noget med ½ års ventetid, selvom support/salg snakkede om 1 til
1½ mdr.

>Den eneste violin der spiller er den med,,,,. "der går nok lige 14 dage men
>så er vi også klar eller der går lige en måned og så skal du bare se."

Hvilket hverken kunder el. virksomhed er tjent med; så det er ikke smart.

Men jeg kan kun forholde mig til den oplevelse jeg har haft.
Men min mast blev da heller ikke klar til først programsat dato; hvilket
jeg fik en meget god forklaring på, synes jeg selv.

M.v.h.
--
Rune Kronenberg
She's always late. Her ancestors arrived on the June Flower.

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 16-12-01 12:24

"Allan" <ak@kobs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om at det er blevet udskudt på ubestemt tid. Så kontakt til kunderne er

I mit tilfælde gik der cirka 2½ uge fra jeg fik ordrebekræftelsen til at den
første sonofonmedarbejder kontaktede mig(Hun ville aftale tid til tekniker
besøg) derefter gik der så ½-1 uge inden teknikeren var her....

MVH
Thomas

Fra : Allan

Dato : 16-12-01 12:36

Hej!

Jeg tror vi alle er enige om vi vil ha en bedre support hvad enten det
hedder Sonofon eller TDC.
Selvfølgelig kan de lave fejl som så mange andre. Men man bliver sku så
ærgerlig når det rammer en selv.
Rune's historie om TDC tror jeg heller ikke er unik for der har været
problemmer med ADSL.
Skal vi ikke bare konkludere at de skal ha tæsk når de laver fejl og ros når
de gør det godt.

Dette forum er vel til for at fortælle dem at der er noget galt. De sidder
jo og lytter med! "hvilket er helt naturligt"

ps. Thomas, det er helt fint. Men jeg fik at vide "telefonisk" d. 03 dec. at
jeg senest d. 07. dec ville have en aftale på plads med tekniker.
Teknikeren ringede aldrig og da jeg selv ringede derind fik jeg jeg at vide
at min mast ikke var klar "de fandt jeg jo senere ud af var et kabelbrud".
"det er da lidt mærkeligt ikke"

MVH

Allan

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 16-12-01 13:07

> [...]
vide
> at min mast ikke var klar "de fandt jeg jo senere ud af var et

Ja ok, det er ikke helt så heldigt

MVH
Thomas

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 16-12-01 13:45

On Sun, 16 Dec 2001 12:36:26 +0100, "Allan" <ak@kobs.dk> wrote:

[cut]

>Skal vi ikke bare konkludere at de skal ha tæsk når de laver fejl og ros når
>de gør det godt.

[cut]

Helt enig med dig i alt det du skriver i dette indlæg.

M.v.h.

Fra : Allan Krøyer

Dato : 17-12-01 11:19

Ups, efter 6 måneder har Sonofon nu fjernet teksten "Måned" der viser
hvornår din mast forventes klar.

De brugte ellers denne formel.

Måned = denne måned

if Måned overskrides then
Måned = Måned +1
msgbox "fortæl det ikke til kunderne"
else
????
end if

Det er joke hvis nogen skulle føle sig stødt!

/AK

Fra : oz

Dato : 18-12-01 11:23

"Allan Krøyer" <ak@kobs.dk> skrev:

> Måned = denne måned
>
> if Måned overskrides then
> Måned = Måned +1
> msgbox "fortæl det ikke til kunderne"
> else
> ????
> end if

LMAO, det er også min opfattelse af SONOFON

Oz

Fra : Dan Mortensen

Dato : 17-12-01 11:28

On Fri, 14 Dec 2001 17:10:40 +0100, "Allan" <ak@kobs.dk> wrote:

>Her er lige par punkter........
>
>1. Ingen support om aftenen af nogen art!

Data-Teamet er der indtil kl. 23.00, det er vel OK ?

>2. Går din forbindelse ned om lørdagen må du pænt vente til mandag med at få
>en status!

Du kan altid fejlmelde din forbindelse.

>3. Er der fejl på din linie og en virksomhed har en lignende fejl bliver du
>nedprioriterert "forståeligt nok mht. økonomi"

Det tror jeg gælder alle steder, man starter med at fejlrette der hvor
der er flest kunder.

>4. kommer der fejl på en mast som er link til din mast kan det være at din
>forbindelse ikke virker mere "Sonofon har ikke 2 udgange på alle deres
>master endnu"

Er ikke korrekt !

Der er ikke to tilgange til alle master endnu, men de fleste har to og
resten vil få det indenfor kort tid.

> [...]
>blev sat ud af drift pga. kabelfejl. Men det har man åbenbart ikke tid til

Den har været "klarmeldt" men har aldrig været i drift, og man
prioriterer fejlretning af idriftsatte sites.

> [...]
>forresten have myndighed til at bestemme noget hos FWA teamet. Det lader jo
>til at de bare videregiver ordre from above.

FWA teamet er en del af kundeservice.

>Jeg håber ikke det er alt for negativt det her, betragt det som en
>vejledning hvis du er non-nørd og har brug for support.

Det er så taget til efteretning

MvH

Dan Mortensen
Sonofon

Fra : Allan Krøyer

Dato : 17-12-01 13:24

Hej Dan! SONOFON!

Forsvar er det bedste angreb. Dan du ved mere om det end jeg gør, det
erkender jeg klart, jeg arbejder jo ikke hos jer.
Men gjorde jeg det, vil jeg indrømme at kommunikationen til nogle "måske
ikke alle" jeres kunder hvad angår FWA er for dårlig.
Det er sku for ringe at du ikke erkender at i har problem. Hvorfor har i
ellers lige fjernet noget tekst fra hjemmsiden?
Jeg syntes ikke man behøver at skjule noget. I dagens danmark er
selverkendelse en god vej frem.

Jeg erkender jo blank at jeg gerne stadig vil være kunde hos jer da jeg tror
på jeres teknologi. Jeg erkender også jeg er utålmodig hvad levering angår.
Men hvis man er blevet lovet noget i snart et halvt år er det da klart at
man bliver utålmodig.

Jeg ved ikke hvor du arbejder i Sonofon Dan, men da du jo kontaktede mig på
email "efter mit første indlæg her" har jeg lige et spørgsmål.
Hvorfor skrev du ikke dine svar her i dette forum? Er i bange får dårlig
omtale?
Hvorfor er du pludselig officiel? Du skriver i et mail til mig følgende.

"Bare spørg så længe du ikke opfatter det som et officelt Sonofon svar, da
jeg kun hjælper som privat person."

Er det et kneb du bruger for at få kunderne væk fra dette forum ved at
kommunikere med dem privat på email. Og samtidig sige at det er uofficielt?

> Data-Teamet er der indtil kl. 23.00, det er vel OK ?

Godt så, ring du på jeres service linie kl 20.00. I har vis ikke selv prøvet
det kan jeg høre?
Det er da naturligt at man vælger FWA når man trykker på telefonen for at
blive guidet til det rigtige område.
Trykker du på 6,2 "tror jeg det er" så får man at vide at FWA teammet lukker
kl. "jeg tror det er 17. eller 18." Ikke en dyt om datateam i den
forbindelse.

Jeg prøvede det en aften og vidste ikke i den forbindelse at det var
datateam jeg skulle kontakte, da det jo var FWA jeg havde bestilt.

Bare til din info,

PS. Hvis bare man erkender sine fejl behøver man ikke hele tiden at bekæmpe
nogen.

/AK

Fra : Dan Mortensen

Dato : 17-12-01 13:57

On Mon, 17 Dec 2001 13:24:26 +0100, "Allan Krøyer" <ak@kobs.dk> wrote:

> [...]
>Det er sku for ringe at du ikke erkender at i har problem. Hvorfor har i
>ellers lige fjernet noget tekst fra hjemmsiden?

Der er ikke nogen konkrete problemer der forhindrer udrulning af nye
sites. Der er to aspekter i det her:

1. At Sonofon ikke vil markedføre produktet overfor privat kunder, har
ændret prioriteringen af nye sites.
2. Der er nogle sites som har div problemer som kabling, transmission
o.l. som ikke er i luften som planlagt.

> [...]
>Men hvis man er blevet lovet noget i snart et halvt år er det da klart at

Ja !

> [...]
>email "efter mit første indlæg her" har jeg lige et spørgsmål.
>Hvorfor skrev du ikke dine svar her i dette forum? Er i bange får dårlig

Jeg regnede ikke med du var interesseret i at publisere din adresse i
dette forum. Så at jeg checkede dine oplysninger var en specielt
service som jeg udførte for dig.

> [...]
>kommunikere med dem privat på email. Og samtidig sige at det er uofficielt?

OK, jeg må nok vurdere om jeg må indstille mine posts her da der
åbenbart er nogen der ser det som et problem.
Jeg har en stilling Sonofon's Systemadministration og min hensigt er
at hjælpe hvis der er nogen som har tekniske spørgsmål.

MvH

Dan Mortensen
Sonofon

Fra : Allan Krøyer

Dato : 17-12-01 15:19

Fint nok Dan!

> [...]
> Jeg har en stilling Sonofon's Systemadministration og min hensigt er
> at hjælpe hvis der er nogen som har tekniske spørgsmål.

Jeg syntes det er fedt at du svarer på tekniske spørgsmål her i forummet.
Bliv ved med det.

> 1. At Sonofon ikke vil markedføre produktet overfor privat kunder, har
> ændret prioriteringen af nye sites.
> 2. Der er nogle sites som har div problemer som kabling, transmission
> o.l. som ikke er i luften som planlagt.

Så kommuniker det ud til jeres private kunder i stedet for i dette forum.
Vær nu bare ærlige istedet for at pensle det ud i detaljer. I har været for
dårlige til at kommunikere.

END OF CASE

/AK

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 18-12-01 21:06

On Mon, 17 Dec 2001 15:18:56 +0100, "Allan Krøyer" <ak@kobs.dk> wrote:

>I har været for dårlige til at kommunikere.

Sandsynligvis er det ikke Dans job at sørge for kommunikation til
slutbrugere, det har man typisk markedsføringsfolk o. lign. jakkesæt
til. At du forsøger at presse Dan til at komme med en
indrømmelse/undskyldning for at nogle andre folk hos Sonofon - efter
din mening - ikke har gjort deres arbejde godt nok, kommer du ikke
langt med. Teknikere gider ikke at høre på den slags brok, hvis det er
det du vil af med, så send en klage til Sonofon.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : Allan

Dato : 18-12-01 22:45

Bemærk lige at jeg ikke har presset Dan til noget som helst her.
Jeg syntes det er fedt at der folk der gider hjælpe andre mennesker i deres
fridtid. Om man kommer fra Sonofon eller
TDC er bedøvende ligegyldigt. Min lille fejde har ikke gået på at jorde Dan
eller andre tekniske genier,
blot at gøre andre opmærksom på de problemmer jeg mener der er med FWA
politikken hos Sonofon.

Hvis det her ikke er en erkendelse af at man nedprioritere de private kunder
så ved jeg ikke hvad det er.

Dan skrev.

<1. At Sonofon ikke vil markedføre produktet overfor privat kunder, har
<ændret prioriteringen af nye sites.
<2. Der er nogle sites som har div problemer som kabling, transmission
<o.l. som ikke er i luften som planlagt. "pga. af svar 1 /AK"

Jeg syntes heller ikke det er forkert af Sonofon at prioriterer som de gør.
Det eneste jeg er træt af er at de ikke fortæller de private det.

Jeg vil sku nødig sidde ude på landet med min FWA forbindelse og vente en
måned på at få forbindelse igen pga. at jeg var nedprioriteret i forhold til
erhvervskunder.

Send en klage, ja måske hjælper det, men hvad skulle jeg dog få ud af det?

PS. Denne debat har jo allerede hjulpet mange. Sonofon har nemlig fjernet
den dato på nettet hvorpå man kunne se hvornår man kunne få FWA Så lidt har
det da hjulpet.

STILL END OF CASE

/AK

Fra : Jesper Skriver

Dato : 18-12-01 20:13

On Mon, 17 Dec 2001 12:56:52 GMT, Dan Mortensen wrote:

> [...]
> åbenbart er nogen der ser det som et problem. Jeg har en stilling
> Sonofon's Systemadministration og min hensigt er at hjælpe hvis der er

Jeg vil opfordre dig til at forsætte med at svare på tekniske
spørgsmål, og igorere det "støj" som kommer - blot skal man huske
at være objektiv.

Dette er hvad jeg selv mener at gøre - om de ting jeg har forstand
på.

/Jesper - som der er ansat hos TDC med ansvar for IP backbone nettet,
men som udtaler sig 100% på egen regning i fora som dette.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Dan Mortensen

Dato : 19-12-01 10:16

On 18 Dec 2001 19:13:10 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Jeg vil opfordre dig til at forsætte med at svare på tekniske
>spørgsmål, og igorere det "støj" som kommer - blot skal man huske
>at være objektiv.

Lyder fornuftigt

/Dan Mortensen
Arbejder for Sonofon