MS SQL: Har jeg mistet min database?
Fra : Anders Truels Nielse~

Dato : 14-12-01 16:17

Hej

Af en eller anden grund vil min SQL Server 2000 ikke starte mere. Når jeg
prøver at starte servicen siger den at MSSQL ikke kunne startes og at den
IKKE returnerede nogen fejl. Den mener at det måske er en intern fejl.

Jeg vil gerne geninstallere SQL Server men er bange for at min database går
tabt. Jeg kan se, at i det katalog der hedder

C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL\Data

der ligger to filer med min databases navn, nemlig

mindatabase_Data.MDF
mindatabase_Log.LDF

Kan jeg, hvis jeg gemmer disse filer, bare geninstallere SQL Server og så
lægge i dette katalog igen? Hvordan får jeg min database tilbage igen?
(hjælp

Anders

Fra : JH

Dato : 14-12-01 16:44

> Hvordan får jeg min database tilbage igen?

Attach de 2 filer efter installationen.

EXEC sp_attach_db 'database_navn',
'C:\MSSQL7\Data\mindatabase_Data.MDF',
'C:\MSSQL7\Data\mindatabase_Log.LDF'