Kors hvor er de sjove....
Fra : Pernille Scharff

Dato : 14-12-01 08:42

God hjertelig fredag morgen (Thank God it's Friday...),

der er altså stor underholdningsværdi i sådan et par små pelsdyr!!

Historie nr. 1:
Vores to misser har fået en kattehule af underboens nieces kat som ikke
syntes den var sjov. Hulen er nærmest klokkeformet med et indgangshul i
den ene side. Hvad kan man så bruge den til? Ja altså ud over at ligge i
skjul og holde øje med verden så er den god som "fæstning" når der er
dømt kattefræs. Det gælder så om at erobre hulen først. Nr. 2 kat dukker
så op og efter et par potedask ind gennem indgangen springer den som
regel ind i hulen. Så står hele hulen og vibrerer voldsomt i ca. 15
sekunder, hvorefter der kommer en kat ud som skudt ud af en kanon - og
det er tilsyneladende tilfældigt hvilken en af dem det er!!

Historie nr. 2:
Jeg har hos vores dyrehandler investeret i nogle små hårde mus med noget
raslende indhold. Først havde kattene en som jeg havde fået i tilgift da
jeg købte foder, og nu har jeg så købt et par ekstra. Bare man rasler
med sådan en mus kommer begge katte spænende - det er ret morsomt. I går
eksperimenterede jeg med at rasle med en mus og så parkere den på toppen
af deres kradsebræt. Først fattede de ikke pointen, men nu slås de om at
komme først op og hente musen! Her til morgen havde de så flået 2 mus
ned deroppefra i løbet af natten, så der var tomt. Først klatrede
Ce'Nedra op og kiggede efter mus - og gloede forurettet på mig. Så
gjorde Silk det samme - så måtte jeg jo finde nogle mus og parkere
deroppe så vi havde underholdning til morgenmaden Hvad man dog ikke
gør for de kære dyr...

Og sidst men ikke mindst så har begge katte allerede lært hvad vækkeuret
betyder. I samme øjeblik de hører det bippe kommer de galoperende ned i
soveværelset og Silk fræser op i sengen for at få lidt godmorgen-nus
mens han spinder højlydt. Ce'Nedra har ikke helt fattet ideen med at
være i sengen endnu, men det kommer jo nok *G*

Kan I ha' en god dag!

/Pernille

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-12-01 09:06

Hej Pernille
Tak for de små¨sjove fortællinger!
Man keder sig absolut aldrig med katte i huset, det er helt sikkert.
Jeg ville ønske at mine de små pelsklædte ville vente med at komme fræsende
til vækkeuret ringede! Men det kan de absolut ikke vente på, hvad skal jeg
dog også ligge der og snue for, når de er vågne???
"Der er ingen afbryderknap på en kat, der forlanger morgenmad", læste jeg
her forleden og hvor det dog passer på mine 3! De opfører sig hver morgen,
så man skulle tro, at de ikke havde set mad i dagevis, hvilket deres volumen
nu viser er løgn!
Ha' selv en god dag

Eva

Pernille Scharff <pernille@btob.dk> skrev i en

Fra : Denise

Dato : 14-12-01 10:25

Hej Pernille

Tak for historien.

> God hjertelig fredag morgen (Thank God it's Friday...),
Ja, og om et par timer går jeg til julefrokost og skal rigtigt smovse, smask
smask.

> der er altså stor underholdningsværdi i sådan et par små pelsdyr!!

Ja, det tør siges. Især da vores var lidt yngre apporterede de hele tiden
mus og fjerkost,
og de blev ved og ved med at komme med tingene, og så var det ellers
ligegyldigt
om man havde tid eller ej, for blev de ignoreret, så hylede de bare og så
fik man jo
ondt af dem.
Desværre er Blonde's favourit mus blevet væk, han har godt nok 30 andre,
men en speciel hårløs mus var han total ekset med og jeg har brugt
timer på at lede efter den, men væk er den, snøft. Jeg tror manden har
støvsuget
den op
Hvis man er på toilettet og Dino er utilfreds over at blive ignoreret,
så strækker han sig op og trækker håndklæderne på gulvet, for derefter når
man
siger "hold så op", at piske afsted med højt løftet hale, frække kat.
Vi har et egern i haven og når de får øje på det, så farer de fra det ene
vindue til det
andet, alt imens halerne og munden går. Og når man siger, "næh, se det søde
egern"
så kokser de totalt ud, de ligner jo selv 2 forvoksede egern, både i farve
og haletykkelse,
så de tror nok de er i familie. Og så er det ellers med at flytte sig, når
de 2
kommer styrtende fra soveværelse til stue hvis egernet løber tværs over
græsset,
ellers bliver man altså løbet over ende, for de ser sig overhovedet ikke
for,
og står man i gangen og ikke flytter sig, ja så løber de ind i benene på en,
så stærkt
går det
Ja, hvad skulle man gøre uden de skøre katte, man får sig godt nok nogle
grinere tit.

Hilsen Denise